AndroidHealthClinic

Runderalbumine in Whey

Bezoekers in dit topic

Koewei waar geen runderalbumine inzit bestaat niet.

Ging over runderbloed albumine.

Als het zo is dat die runderalbumine ook gewoon in melk zit, so be it.

Als ik me niet vergis behoort dit tot het verplichte leerprogramma biologie van 15- of 16-jarigen in Vlaanderen

Heb ik als NoordHollandse Nederlander niets van meegekregen wat er in Vlaanderen op school gebeurt in lessen over melk.
 
Inderdaad, so be it.

Basiskennis over voeding, voedingsstoffen en spijsvertering zal ongetwijfeld ook in het Nederlandse leerprogramma gezeten hebben.
Melk is slechts een eenvoudig voorbeeld.

Er wordt hier in dit topic op 'serieuze' manier gediscussieerd over een zuivelproduct alsof het een injecteerbare drug is die rechtstreeks in de bloedbaan terecht komt. BB :)
 
Laatst bewerkt:
Beste leden, nu oud en nieuw in het zicht is zijn er aanbiedingen op enkele sites. Daar wilde ik van profiteren en een groot zak whey kopen met korting. Helaas heb ik t niet gedaan omdat ik las dat er runder albumine zit in whey concentraat(niet alle merken hoop ik, alleen wel in 1 sws aangezien t gwn aangegeven is op de site)

Ik heb het onderzocht en t blijkt bloed proteine te zijn. Sorry maar dat heb ik liever niet in mijn shake zitten.

Mijn vraag is of iemand hiervan op de hoogte is en of dit in elk whey zit. En zijn sites verplicht om de eiwit profiel weer te geven want zolang ik niet weet of dit in een bepaald whey zit zal ik geen enkel whey meer kopen.

Alvast bedankt.
Sorry maar jij bent echt fucking retarded.

Wat Mister10 zegt verder.
 
koemelk bestaat voor ongeveer 3,2% uit koemelkeiwitten.
Koemelkeiwitten bestaan voor ongeveer 20% uit wei-eiwitten.
Wei-eiwitten bestaan voor ongeveer 8% uit runderalbumine (=bovine serum albumin).

Runderalbumine is een eiwitmolecule dat dus niet enkel in koemelk voorkomt, maar ook in koebloed.
Griezelig, hé.
Als de ontdekker van runderalbumin het gewoon bovine albumin had gedoopt zonder het woordje serum, dan het je er wellicht nooit van wakker gelegen.
Ik heb gekeken naar melkeiwit en wat de samenstelling hiervan is. Je hebt gelijk er zit in wei eiwit van melk idd albumines. En dat het in melk zit is een opluchting alleen begrijp ik de overige internetbronnen niet omdat ze bij de term runder albumine of bovine albumin alleen refereren naar bloed eiwit. Maarja en overigens ik stond gemiddeld een 8 voor bio maar kan me dit als lesmateriaal even niet herinneren. Bedankt voor je reactie. Laatste vraagje is het nu zo dat beide albumines zowel in wei van koemelk als de eiwit in het bloed dezelfde benaming heeft? Dat is toch verwarrend.
 
Hoe denk je dat koemelk in de uiers terecht komt? Via het bloed... Zou dus heel goed om hetzelfde kunnen gaan.
 
Ik heb gekeken naar melkeiwit en wat de samenstelling hiervan is. Je hebt gelijk er zit in wei eiwit van melk idd albumines. En dat het in melk zit is een opluchting alleen begrijp ik de overige internetbronnen niet omdat ze bij de term runder albumine of bovine albumin alleen refereren naar bloed eiwit. Maarja en overigens ik stond gemiddeld een 8 voor bio maar kan me dit als lesmateriaal even niet herinneren. Bedankt voor je reactie. Laatste vraagje is het nu zo dat beide albumines zowel in wei van koemelk als de eiwit in het bloed dezelfde benaming heeft? Dat is toch verwarrend.
Waarom? Het is exact hetzelfde eiwit. De albumine in melk is ook afkomstig uit de circulatie.
 
Back
Naar boven