MuscleMeat

Rusttijd

correketje

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
75kg
Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met de duur van de rust tussen twee sets. Je hoort tegenstrijdige berichten. Sommige zeggen dat je 1 minuut of zelfs langer moet rusten, anderen zeggen dat het korter kan. Ik neem al een tijdje een halve minuut rust tussen twee sets, maar denk ik over om dat terug te brengen tot 20 seconden, of naar het systeem: 1 set, tien seconden rust; tweede set, 30 seconden rust; derde set en klaar. Uiteraard met zwaardere gewichten bij elke set en minder herhalingen. Adviezen?

Persoonlijk doe ik altijd gewoon totdat ik het gevoel heb dat ik er weer tegenaan kan. Zit meestal rond de 1 minuut. Je moet natuurlijk geen 5 minuten wachten :p

• Topic Starter Topic Starter
Mij lijkt het beter om gewoon te wachten tot je weer het gevoel hebt dat je de set op volle kracht kunt doen. Dit moet dan inderdaad niet te lang zijn. Maximaal lijkt me 90 seconden?

Want?

Squats rust ik vaak 4-5 minuten of zelfs iets langer tussen de sets. Dat is niet ongewoon als je voor kracht traint.

Volgens mij heb ik TS nergens zien zeggen dat hij op kracht traint, of zie ik dat over het hoofd?

Want?

Squats rust ik vaak 4-5 minuten of zelfs iets langer tussen de sets. Dat is niet ongewoon als je voor kracht traint.
Volgens mij traint TS niet voor kracht. Omdat langer dan ongeveer anderhalve minuut wachten mij niet echt nuttig lijkt. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort oefeningen, hoe zwaar etc.

Want?

Persoonlijk doe ik altijd gewoon totdat ik het gevoel heb dat ik er weer tegenaan kan.
Hele zinnen lezen is ook een vak. Squats is ook wel 1 van de (al dan niet de zwaarste) oefening die ik doe.

Jongen relax ik vroeg je alleen wat je reden was om te zeggen dat je 'natuurlijk' geen 5 minuten rust moet nemen.

Krachttraining of niet, het kan prima.

Jongen relax ik vroeg je alleen wat je reden was om te zeggen dat je 'natuurlijk' geen 5 minuten rust moet nemen.

Krachttraining of niet, het kan prima.
Ik ben relaxt :joint:.
Gewoon doen wat je zelf aanvoelt. Je merkt vanzelf wel als het beter/slechter gaat :)

Aight.

Nu is er wel wat te zeggen voor het aerobe effect van korte rustpauzes en dezelfde stress op je lichaam in kortere tijd kan misschien een grotere hormoon respons geven, maar daar weet ik het specifieke niet van.

Terug
Naar boven