AndroidHealthClinic

Ruud's log

ruudveld01

Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

Ik ben Ruud, een man van 38 jaar, 1m83 en ik doe al enkele jaren een krachttraining, maar niet zo serieus als de meesten hier, al wil ik het vanaf nu wat beter gaan aanpakken.

Gewicht en vetpercentage
Mijn gewicht is momenteel (20-1-2016) 82,0 kg, het vetpercentage volgens navy methode 15,6%, maar dit schommelt enigszins, is geen exacte meting. Ik heb in de loop van de jaren een minimaal vetpercentage van 15% gehad en maximaal 20%. Gewicht schommelde tussen 81 en 86,5 kg.

Voeding
Ik zet gemakkelijk vet aan en ik eet gemakkelijk te veel. Ik gebruik een app om mijn voeding te tracken als ik in de cut zit, maar wanneer ik het gestelde doel bereikt heb, eet ik op gevoel, wat vaak zorgt voor een stijging van het vetpercentage. Oftewel, mijn gevoel is niet heel erg betrouwbaar. Ook veel cardio is hier geen oplossing, ik kom dan nog steeds aan, oftewel ik eet gewoon te veel buiten de cut.

Training
Sinds een aantal jaren heb ik enige spiermassa opgebouwd die ik nu eigenlijk alleen nog onderhoud middels een wekelijkse (soms 2 keer in de week) training bestaande uit 4 oefeningen voor de rug, borst, schouders en buik, inderdaad, ik heb geen benen gedaan. Ik train mijn benen met racefietsen en sinds kort hardlopen, maar niet met enige vorm van extra gewicht. Met mijn postuur is dat momenteel ook geen probleem, ik ben niet zo heel erg gespierd en de benen zijn van zichzelf redelijk stevig. Het kan, oftewel, ik vind dat het zo goed kan.

Schema
Ik deed tot op vandaag de volgende oefeningen:
Plank + Ab crunches
Machine fly (15, 12, 2*10)
Shoulder raise (3 * 10)
One arm row (3 * 10)
Triceps cable pushdown (3 * 15)

Planning
Sinds gisteren heb ik besloten na een gesprek met iemand op dit forum dat ik mijn redelijk vaste schema verander.

De bedoeling is om 2 keer in de week te gaan trainen en dan op dag 1 de volgende oefeningen:

Dag 1
Plank + Ab Crunches
Leg press