Poging 1
Jezus , waar ben ik aan begonnen. Ik dacht serieus dat al het eten van vandaag,gister,eerdergister en vorige kerst weer een jaarlijkse meeting had in de slokdarm op weg naar boven. Deze oefening is echt een killer! Ik begon in de gym met mijn gewone been training:
4x 12 sissy squats
15/12/10/8 Hamsting curls
15/12/10/8 Hamstring curls liggend
7x 15 Sitting calve raise
5x5 Power leg extensions
Toen was het zo feest. Ik ging naar buiten en na een paar slokken creavitargo reed massbuilder de auto in positie.
Poging 1 A ---- B
Eerst even uittesten over een afstand van 100 m zonder remmen en in ze vrij. De soepelheid ging goed en het moeilijkste stukje was eigenlijk de eerste 5 meter.
Poging 2 B ---- A
Na een rust van 3 minuten ging ik dezelfde afstand terug doen en nu met de rem erop. Massbuilder drukte hem zachtjes in en het was gelijk afzien, niet normaal! De weerstand nam zo erg toe dat mijn kuiten en glutes als de t*ring begonnen te branden. Waar the **** was ook aan begonnen.. Een keiharde pomp in de 2 spiergroepen en de hams en quads begonnen het over te nemen. Na veel gehijg en gesteun , maar in een langere tijd de afstand gehaald.
Poging 3 A ---- B
Eigenlijk hetzelfde als poging 2, loeizwaar en dit keer grote en diepe passen genomen inplaats van kort en snel. Ik was echt kapot en het voelde alsof me kuiten eraf werden gesneden aan de onderkant. Wat mij opviel was dat er een pomp op de druppel van mij quad verscheen niet normaal.
Poging 4 The Square
Een vierkant.. Van 50 bij 50 meter. Dus 200 meter in totaal omtrek. Na een langere pauze van 4 minuten gingen we bijhouden hoe snel ik de 200 meter na de vorige sets kon afleggen. Ik was moe.. ik was dood.. maar massbuilder bleef schreeuwen met ze dikke kont en raampje open dat ik een strunthund,zweinhund ala nog wat was en dat ik niet moest janken. Ik was op 75 meter en ik dacht serieus dat mijn pezen gingen afscheuren en dat ik een hartstilstand kreeg. Al het eten voelde ik omhoog komen en het zweet kwam als de niagra falls naar beneden gezet vanaf mijn voorhoofd.
Ik zakte nog net niet in elkaar en me hart sloeg overuren.. Ik was kapot maar mijn kuiten nog veel erger. Ik had de 200 meter afgelegd in een tijd van 2 minuten en 12 seconden. Ik heb geen idee of dat goed is, aangezien dit de eerste poging was.
Morgen zal ik laten weten of ik nog kan lopen, of dat ik een baan moet gaan zoeken bij de clini clowns...