Fitness Seller

Ryu's Car Pulling en Pushing Log

Je zal pijn lijden!

:aai: :D

Ziekelijk wreed!! :cool:
Succes kerel! :thumb:

Goed bezig. Ben benieuwd watvoor brutal growth hier uit voort komt.

Over paar jaar zelf ook eens proberen:D

Dan nog, je wilt met die kunstheup toch zo lang mogelijk doen? Zie dat je dat ding niet te snel verslijt hé:p

Ik ga niet, niet benen trainen omdat mijn heup dan eerder slijt. Ik ben geen 65, gewoon knallen, als ie versleten is het jammer.

maarja we gaan offtopic:D

Gewoon een vraagje hoor: als je werkelijk je benen wil aanpakken, waarom dan niet gewoon (2x per week?) ook (full) squats erbij:p?

• Topic Starter Topic Starter
Been there done that. Ik wil wel een keer wat anders dan alleen maar squaten in me training. En ben het met je eens hoor dat ik ook goede resultaten had op 2x per week benen of alleen squat sessies van het zware kaliber. Ik doe dit voor de variatie en op aanraden van 2 mensen die er wel verstand van hebben lijk mij. En besides het is wel leuk om een keer een stongman-achtige training te doen.

Mijn benen lopen niet achter, dus dit is niet gericht om een zwakke spiergroep op te halen.

En het is gewoon leuk om al die koppen te zien kijken als je massbuilder hoort schelden, terwijl ik zeg maar als buitenlander de blanke vooruit moet duwen. :D

had je mij bezig moeten zien, ik die auto aan het trekken, men vriend achter het stuur :D

Korte update:

Benen waren goed moe de volgende dag. Zelf met traplopen had ik het gevoel alsof ik net weer een squat sessie had gedaan. Apart gevoel, maar niks mis mee. Seperatie tussen hamstring en quads komen al prima door. Kuiten vertonen wel meer aderen dan normaal. Dit komt natuurlijk ook door het dieet. Ik heb geen grote outersweep van mijzelf en ik heb ook niet het idee dat deze erg geprikkeld wordt door het duwen. Het is slechts een indicatie ,aangezien het niet mogelijk is om een volledige analyse te doen na 1 training.

Als ik erop terug kijk, was het conditioneel toch wel een super uitdaging. Ik zal zondag de 2e training doen, maar waarschijnlijk met een andere auto. Zwaarder en automaat, maar dat mag de pret niet drukken. :thumbs:

Korte update:

Benen waren goed moe de volgende dag. Zelf met traplopen had ik het gevoel alsof ik net weer een squat sessie had gedaan. Apart gevoel, maar niks mis mee. Seperatie tussen hamstring en quads komen al prima door. Kuiten vertonen wel meer aderen dan normaal. Dit komt natuurlijk ook door het dieet. Ik heb geen grote outersweep van mijzelf en ik heb ook niet het idee dat deze erg geprikkeld wordt door het duwen. Het is slechts een indicatie ,aangezien het niet mogelijk is om een volledige analyse te doen na 1 training.

Als ik erop terug kijk, was het conditioneel toch wel een super uitdaging. Ik zal zondag de 2e training doen, maar waarschijnlijk met een andere auto. Zwaarder en automaat, maar dat mag de pret niet drukken. :thumbs:

Haha, leuke uitdaging! Neem die riem mee naar BS, dan trekken we peter's auto na een benen sessie!

:roflol: wat Pinda ook elke keer weer verzint:D

maar het zal beslist een gat in de markt worden, Nielsje :thumbs:

Laat die pindabeentjes maar werken!:D

Wel goed voor het mileu he? :D

Update 2
Vandaag een korte been training gedaan in verband met tijdgebrek. Ik begon met de volgende oefeningen:

Leg press 5 sets elke set 10 a 13 reps. Gewicht was stijgend. Rust tussen de setjes was op gevoel en bij elke rep werd het flexen van de quads,hams en glutes. Dit werd opgevolgd door 4 sets leg extension met de laatste set als smokkel set. Laatste oefening was lying leg curls en deed die in hetzelfde trainingsprincipe als de leg extension.

Vandaag ging het anders dan de vorige keer aangezien ik dit keer met mijn andere auto de training moest volgen. Ik heb dit keer gebruik gemaakt van een Volvo Cross Country V70. Deze auto had een gewicht met bestuurder en overige troep van 1950 kilo.

06-xc70-hero.jpg

De member Natural was dit keer de chauffeur en zorgde voor het meten van de tijd en de afstand. We waren naar een nieuw afgelegen industrie terrein gereden in Amersfoort. Helaas was het wel spekglad door de regen, wat het duwen wel moeilijk maakte en de grip niet echt beter maakte. Wel was dit een perfecte training voor timing en techniek.

Dit keer heb ik in totaal 450 meter gedaan in 5 sessies.

Sessie 1: 0 t/m 100

Deze ging moeizaam door de het spek gladde wegdek en het punt waarop ik mijn kracht moest uitoefenen. De bumper van deze auto zit lager dan de Ravier en je lichaam zit daarom bijna horizontaal met het wegdek. Na beetje spelen met een stand en pas snelheid ging het verder prima. Conditie gewijs al een stuk beter dan vorige week.

Sessie 2: 100 t/m 200

Korte pauze gedaan en de broer van spiertje16 kwam nog langs met de vraag of hij ons kon helpen in gebrekkig Nederlands. Hij moest lachen toen we hem bedankte voor zijn vriendelijkheid en wenste ons succes. Helaas was de bewaker van het terrein niet zo vrolijk en reed meerdere keren langs ons in zijn josti busje en keek ons heel stoer aan. Beetje blue steel achtig. De sessie ging beter door de korte pasjes en me grip nam toe. De verzuring kwam in de kuiten kwam langzaam opzetten, maar mijn hamstrings en quads hielden het nog aardig vol.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sessie 3: 200 t/m 300

Zwaar... De verzuring schoot er gelijk in en was snel moe in de benen. Ik schakelde een versnelling terug , want ik moest hoe dan ook de overige 90 meter nog halen! Me kuiten gaven het als eerste op en een dikke kramp kwam opzetten. Gelukkig gehaald, maar dit keer met een langere rust aangezien mijn volgende sessie tijdsgebonden zou zijn.

Sessie 4: 300 t/m 400

Dit was de zwaarste en ik was dan ook helemaal kapot. Na het verstellen van de meter en het instellen van de stopwatch had ik mezelf ff opgefokt en begon de strijd! Het was een all out battle en ik voelde de vitargo weer met een concorde snelheid naar boven komen en de mooie zwarte vlekken op mijn netvlies gaven aan dat mijn lichaam snakte naar meer zuurstof. Het eind resultaat ben ik blij mee, maar zal volgende keer moeten kijken of dit een goede tijd is met deze auto.

1950 kg , 100 meter , 1:31 minuut

Sessie 5: 400 t/m 450 meter

Een rustige 50 meter om alles spieren nog een flinke opdonder te geven. Misselijkheid bleef 10 minuten aanhouden , maar trok daarna gelukkig weer weg.

Een goede training met een tevreden resultaat!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:woot:
Ging goed schat? :p

:kiss:

Op zich wel vet Ryu. Wat voor touw gebruik je en maak je die dan aan de bumper of aan de trekhaak vast als je gaat pullen? Ik wil het namelijk zelf eens proberen met m'n ma d'r auto:p

Terug
Naar boven