Update 2
Vandaag een korte been training gedaan in verband met tijdgebrek. Ik begon met de volgende oefeningen:
Leg press 5 sets elke set 10 a 13 reps. Gewicht was stijgend. Rust tussen de setjes was op gevoel en bij elke rep werd het flexen van de quads,hams en glutes. Dit werd opgevolgd door 4 sets leg extension met de laatste set als smokkel set. Laatste oefening was lying leg curls en deed die in hetzelfde trainingsprincipe als de leg extension.
Vandaag ging het anders dan de vorige keer aangezien ik dit keer met mijn andere auto de training moest volgen. Ik heb dit keer gebruik gemaakt van een Volvo Cross Country V70. Deze auto had een gewicht met bestuurder en overige troep van 1950 kilo.
De member Natural was dit keer de chauffeur en zorgde voor het meten van de tijd en de afstand. We waren naar een nieuw afgelegen industrie terrein gereden in Amersfoort. Helaas was het wel spekglad door de regen, wat het duwen wel moeilijk maakte en de grip niet echt beter maakte. Wel was dit een perfecte training voor timing en techniek.
Dit keer heb ik in totaal 450 meter gedaan in 5 sessies.
Sessie 1: 0 t/m 100
Deze ging moeizaam door de het spek gladde wegdek en het punt waarop ik mijn kracht moest uitoefenen. De bumper van deze auto zit lager dan de Ravier en je lichaam zit daarom bijna horizontaal met het wegdek. Na beetje spelen met een stand en pas snelheid ging het verder prima. Conditie gewijs al een stuk beter dan vorige week.
Sessie 2: 100 t/m 200
Korte pauze gedaan en de broer van spiertje16 kwam nog langs met de vraag of hij ons kon helpen in gebrekkig Nederlands. Hij moest lachen toen we hem bedankte voor zijn vriendelijkheid en wenste ons succes. Helaas was de bewaker van het terrein niet zo vrolijk en reed meerdere keren langs ons in zijn josti busje en keek ons heel stoer aan. Beetje blue steel achtig. De sessie ging beter door de korte pasjes en me grip nam toe. De verzuring kwam in de kuiten kwam langzaam opzetten, maar mijn hamstrings en quads hielden het nog aardig vol.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Sessie 3: 200 t/m 300
Zwaar... De verzuring schoot er gelijk in en was snel moe in de benen. Ik schakelde een versnelling terug , want ik moest hoe dan ook de overige 90 meter nog halen! Me kuiten gaven het als eerste op en een dikke kramp kwam opzetten. Gelukkig gehaald, maar dit keer met een langere rust aangezien mijn volgende sessie tijdsgebonden zou zijn.
Sessie 4: 300 t/m 400
Dit was de zwaarste en ik was dan ook helemaal kapot. Na het verstellen van de meter en het instellen van de stopwatch had ik mezelf ff opgefokt en begon de strijd! Het was een all out battle en ik voelde de vitargo weer met een concorde snelheid naar boven komen en de mooie zwarte vlekken op mijn netvlies gaven aan dat mijn lichaam snakte naar meer zuurstof. Het eind resultaat ben ik blij mee, maar zal volgende keer moeten kijken of dit een goede tijd is met deze auto.
1950 kg , 100 meter , 1:31 minuut
Sessie 5: 400 t/m 450 meter
Een rustige 50 meter om alles spieren nog een flinke opdonder te geven. Misselijkheid bleef 10 minuten aanhouden , maar trok daarna gelukkig weer weg.
Een goede training met een tevreden resultaat!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]