Fitness Seller

Saddam opgehangen.

Besef wel dat het Bush het nooit goed heeft kunnen doen.
Z'n land werd aangevallen op 9/11 met duizenden onschuldige doden als gevolg.

Als ie niet had teruggeslagen had iedereen hem een slappe zak genoemd en nu die teruggeslagen heeft is ie een moordenaar.

Wat had ie dan moeten doen? Een dialoog aangaan met Osama?

Dat er grove inschattingsfouten zijn gemaakt staat vast en dat er Amerikaanse smeerlappen rondlopen ook. Maar wat had Bush dan moeten doen destijds?
Met alle wijsheid achteraf is het makkelijk om hem aan de schandpaal te nagelen, maar Afghanistan en Irak waren (zijn) 2 enorme broeihaarden wat terrorisme betreft.

Stelling: Je bent leider van een land waar net bijna 3000 burgers bij een aanslag om zijn gekomen. De bedoeling was eigenlijk veel meer. Ook heb je informatie dat er binnenkort nog meer aanslagen zullen volgen.
Wat doe je dan? Zo makkelijk is het allemaal niet.

Het blijft toch een vreemd idee, dat hij er niet meer is.

Als ie niet had teruggeslagen had iedereen hem een slappe zak genoemd en nu die teruggeslagen heeft is ie een moordenaar.

Dat er grove inschattingsfouten zijn gemaakt staat vast en dat er Amerikaanse smeerlappen rondlopen ook. Maar wat had Bush dan moeten doen destijds?
Met alle wijsheid achteraf is het makkelijk om hem aan de schandpaal te nagelen, maar Afghanistan en Irak waren (zijn) 2 enorme broeihaarden wat terrorisme betreft.

Stelling: Je bent leider van een land waar net bijna 3000 burgers bij een aanslag om zijn gekomen. De bedoeling was eigenlijk veel meer. Ook heb je informatie dat er binnenkort nog meer aanslagen zullen volgen.
misschien omdat irak niks te maken had met 911 ???

als in nl de dijken breken door de zee, ga je belgie invallen of zo?

Wat heeft 9/11 met Irak te maken?

edit: en net las ik roxxe's post :p

misschien omdat irak niks te maken had met 911 ???

als in nl de dijken breken door de zee, ga je belgie invallen of zo?

Irak was destijds (en is nog steeds helaas), samen met Afghanistan een gastvrij onderkomen voor mensen met radicale ideeen. Er werd ze in die landen geen strobreedte in de weg gelegd en er waren aanwijzingen (of ze achteraf waar waren of niet) dat Osama en z'n bende daar welkome gasten waren.

Ik vind elke dode die valt, waar ook ter wereld, er 1 teveel. Laat dat duidelijk zijn. En nogmaals er zijn zeker grove fouten gemaakt door de VS.
Maar ik vind het te gemakkelijk om Bush nu overal de schuld van te geven en te riddiculiseren wat z'n intellect e.d betreft.
Ik ben helemaal geen Bush fan, maar ik geef het je te doen als je land ineens een aanslag van zo'n enorme proporties meemaakt.

Iraq was geen broeinest van terrorisme hoor.

Ze hadden alleen een vervelende leider die opeens heel vervelend zijn olie in euro's ging verhandelen. Tsja, toen had in ene Iraq massavernietingswapens (eh, zijn die al gevonden?) en moesten ze aangepakt worden.

Dat alle oliecontracten na de val van Iraq ontbonden werden (vonden Frankrijk en Rusland niet ok, die hadden zeer goede contracten, vandaar ook dat ze tegen waren) en nu de oliemarkt opnieuw verdeeld wordt onder grotendeels Amerikaanse bedrijven is louter toeval. ;)

jongens... word tijd dat jullie je ogen open doen...amerika heeft saddam zelf aan de top geholpen.ze wisten precies wat er speelde...verbaast m e niks als die hele executie in scene is gezet en dat ie lekker bush ligt te wippen in het witte huis... heel die oorlog tegen zogenaamde terrorisme is opgezet door bush hij is de grote terrorist en dat allemaal voor geld en olie...meer niet...waarom kijkt die minne hond niet om naar israel en libanon toen dat uit de hand liep? omdat er niks te halen valt! wel toevallig dat het WTC een paar dagen ervoor verzekert is met een overwaarde van 1 miljard.....en waar is die 3 miljard aan goud die onderin lag die van arabie was? niemand die daar wat over zegt....

Oogkleppen op bedoel je?

Iraq is na deze laatste oorlog een rottere appel dan daarvoor hoor.

Vind ik bullshit, net als depressie, om je goed te voelen moet je je eerst heel k*t voelen, vergelijk het daar maar mee, we discusseren daar wel over paar jaar weer over.

Vind ik bullshit, net als depressie, om je goed te voelen moet je je eerst heel k*t voelen, vergelijk het daar maar mee, we discusseren daar wel over paar jaar weer over.

Welja, 103 ipv 3 doden (onschuldige burgers!) per dag een depressie noemen.

Iraq was geen broeinest van terrorisme hoor.

Ze hadden alleen een vervelende leider die opeens heel vervelend zijn olie in euro's ging verhandelen. Tsja, toen had in ene Iraq massavernietingswapens (eh, zijn die al gevonden?) en moesten ze aangepakt worden.

Dat alle oliecontracten na de val van Iraq ontbonden werden (vonden Frankrijk en Rusland niet ok, die hadden zeer goede contracten, vandaar ook dat ze tegen waren) en nu de oliemarkt opnieuw verdeeld wordt onder grotendeels Amerikaanse bedrijven is louter toeval. ;)

Een land van wie de leider z'n eigen bevolking met gifgas bestrijdt kent geen terrorisme? Sterker nog dat is terrorisme!

Ik geloof ook zeker dat er veel economische belangenverstrengeling is en dat er veel corruptie is aan Amerikaanse zijde.

Bush heeft zich gewoon enorm verslikt in de complexiteit van het MiddenOosten. Dat is z'n grootse fout geweest.
Laten we eerlijk zijn, als het wel gelukt was in Afghanistan en Irak was ie een held geweest, ook al had ie die 2 landen binnengevallen.
Het gaat dus niet zozeer om het binnenvallen als wel de afloop.

Zowel Bush als Saddam als Osama als....ze zijn allemaal fout.

Sadam vanwege zijn bewind
Osama vanwege zijn frontale aanvallen op de VS
en Bush omdat hij onder valse beschuldigingen Irak is binnen gevallen.

De aanleiding voor de oorlog met Irak is het gegevn dat er door de VS beweerd werd dat Irak massavernietigingswapens zou bezitten. Lees het boek van Joseph Wilson 'in dienst van de waarheid' maar eens. De hele amerikaanse regering (van Condoleeza Rice tot aan Rumsfeld) wist dat deze beschuldigingen ongegrond waren. Ondanks dit, is de VS toch Irak binnegevallen met als gevolg dat ze nooit ook maar 1 massavernietigingswapen hebben gevonden. Dat is wat ik Bush (en zijn regering) kwalijk neem. Hij is om de verkeerde redenen Irak binnengevallen. Bush is in mijn ogen de Napoleon van deze tijd. Iemand met een verkeerde soort van arrogantie, die de baas over heel de wereld wil spelen. Hij probeert zijn wil aan iedereen op te leggen, en dat is nu precies wat hij mensen als Osama etc verwijt. Het is een beetje het verhaal van 'de pot verwijt de ketel...'. Bush is in mijn ogen net zo fout als Saddam, Osama en al die andere oorlogsbeluste leiders van landen.

Het midden oosten valt in ieder geval niet te redden op deze manier

Zowel Bush als Saddam als Osama als....ze zijn allemaal fout.

Sadam vanwege zijn bewind
Osama vanwege zijn frontale aanvallen op de VS
en Bush omdat hij onder valse beschuldigingen Irak is binnen gevallen.

De aanleiding voor de oorlog met Irak is het gegevn dat er door de VS beweerd werd dat Irak massavernietigingswapens zou bezitten. Lees het boek van Joseph Wilson 'in dienst van de waarheid' maar eens. De hele amerikaanse regering (van Condoleeza Rice tot aan Rumsfeld) wist dat deze beschuldigingen ongegrond waren. Ondanks dit, is de VS toch Irak binnegevallen met als gevolg dat ze nooit ook maar 1 massavernietigingswapen hebben gevonden. Dat is wat ik Bush (en zijn regering) kwalijk neem. Hij is om de verkeerde redenen Irak binnengevallen. Bush is in mijn ogen de Napoleon van deze tijd. Iemand met een verkeerde soort van arrogantie, die de baas over heel de wereld wil spelen. Hij probeert zijn wil aan iedereen op te leggen, en dat is nu precies wat hij mensen als Osama etc verwijt. Het is een beetje het verhaal van 'de pot verwijt de ketel...'. Bush is in mijn ogen net zo fout als Saddam, Osama en al die andere oorlogsbeluste leiders van landen.

Het midden oosten valt in ieder geval niet te redden op deze manier

Bush kun je niet vergelijken met napoleon, napoleon was intelligent, bush kan nog geen eens zijn speech foutloos (voor)lezen.

het draait alleen maar om olie... en er zijn al landen die het niet meer pikken zoals korea en iran... nog effe en amerika kan inpakken...

Een land van wie de leider z'n eigen bevolking met gifgas bestrijdt kent geen terrorisme? Sterker nog dat is terrorisme!

Ik geloof ook zeker dat er veel economische belangenverstrengeling is en dat er veel corruptie is aan Amerikaanse zijde.

Bush heeft zich gewoon enorm verslikt in de complexiteit van het MiddenOosten. Dat is z'n grootse fout geweest.
Laten we eerlijk zijn, als het wel gelukt was in Afghanistan en Irak was ie een held geweest, ook al had ie die 2 landen binnengevallen.
Het gaat dus niet zozeer om het binnenvallen als wel de afloop.
handshake300.jpg

kuch ra ra ra wie die linkse is :) leven met oogkleppen is niet zo fijn

Vertel jij dat dan maar aan de (ex)toekomste slachtoffers.

Toekomstige slachtoffers zullen er zijn hoor. Morgen, overmorgen, dinsdag etc.

Die zouden niet in zulke aantallen gevallen zijn als Saddam er nog zat.

Niet dat Saddam zo ok was, maar hoe de VS dat land de t*ring in heeft geholpen moeten we zeker niet vergeten.

Terug
Naar boven