XXL Nutrition

Samir A. studeert chemie!

• Topic Starter Topic Starter
dj_phreak zei:
Hij had toch al eerder aandrang om naar islamitische landen te gaan? Wat zou je daar hebben aan zo'n opleiding?
FWIW: wat heb je hier in NL eigenlijk aan zo'n nonsensicale opleiding?

Zou mij niks verbazen als hij in een van die "schurkenstaten" biologische en/of chemische wapens gaat produceren.
Chemische fysicus kan een hele hoop narigheid uit halen als hij de kans er toe krijgt en aan de houding van Samir A te zien zal hij zeker die kans grijpen.

In Nederland kun je bij grote chemische concerns gaan werken als analist of iets dergelijks.

Vraag je liever af waarom die knul scheikunde is gaan studeren.....:cool: ;)

Het eerste dat ik op de lab. opleiding deed was uitzoeken hoe je makkelijk explosieven etc kunt maken.

EricR zei:
Je zou zeker liever de Sharia ingevoerd zien? Dat er wat schort aan onze wetgeving is duidelijk, maar we mogen blij zijn dat we hier geen homo's ophangen, koppen afhakken, handen afhakken of anders denkenden zonder vorm van proces opsluiten. Dat heet nou eenmaal een rechtsstaat, de periode van barbarisme ligt ver achter ons. Gelukkig wel.
:rolleyes: sharia zonder vorm van proces :rolleyes:

Leviathan zei:
Het eerste dat ik op de lab. opleiding deed was uitzoeken hoe je makkelijk explosieven etc kunt maken.
waar dus al eerder op gewezen werd door phreak; daarvoor hoef je echt geen tijd te verspillen op een school, dat kun je van die lui ook wel leren, en dan leer je het gelijk op de manier die je hebben wilt. en als hij toch die opleiding doet om die reden zegt dat wel wat over zijn iq

Ik krijg het niet aan mijn hart, maak je geen zorgen. De wetgeving is een exponent van deze maatschappij, wetten waar we overwegend een prima leven door kunnen leiden. Geen angst voor onderdrukking of ongelijkheden.

Noem mij maar 1 land waar het veel beter is geregeld dan Nederland? Soft lijkt misschien slecht, maar op dat gebied is overduidelijk een draai in de goede richting merkbaar.

Jij draait het nu om, de wetgeving is zo slecht en daarom kan Samir A. alles doen wat hij wil. Die hufter moet gewoon die zaken helemaal niet willen uitvoeren, het probleem ligt nog altijd bij de denkbeelden die dat soort gasten hebben.

EricR zei:
Je zou zeker liever de Sharia ingevoerd zien? Dat er wat schort aan onze wetgeving is duidelijk, maar we mogen blij zijn dat we hier geen homo's ophangen, koppen afhakken, handen afhakken of anders denkenden zonder vorm van proces opsluiten. Dat heet nou eenmaal een rechtsstaat, de periode van barbarisme ligt ver achter ons. Gelukkig wel.
Dus jij wilt iemand, waarvan slechts het VERMOEDEN bestaat dat hij iets van plan is, behandelen als tweederangs burger? Als je, zonder bewijs te hebben, iemand toegang tot bepaalde studies kan ontzeggen, dan riekt dat m.i. JUIST naar onrechtmatigheid.

Sport2000 zei:
:rolleyes: sharia zonder vorm van proces :rolleyes:

Homo's ophangen is goed:thumbup: Die sharia bied in ieder geval weinig goeds, barbarisme ten top. Of was de Taliban gewoon goed bezig in Afghanistan? I.p.v. voetbal kijken in het stadion gaan we gezellig kijken naar een overspelige vrouw die afgeknald wordt. We leven toch niet meer in de middeleeuwen, of wel?

Leviathan zei:

Dus dat moet dan ook de reden zijn dat hij dat ook deed? Geen twijfel mogelijk :rolleyes:

dj_phreak zei:
Dus jij wilt iemand, waarvan slechts het VERMOEDEN bestaat dat hij iets van plan is, behandelen als tweederangs burger? Als je, zonder bewijs te hebben, iemand toegang tot bepaalde studies kan ontzeggen, dan riekt dat m.i. JUIST naar onrechtmatigheid.

Dat heb ik nergens gezegd, ik hoop alleen dat er genoeg bewijzen worden gevonden om die gozer te vervolgen voor het ondermijnen van de rechtsstaat. Zal helaas met de huidige wetgeving een te lage straf opleveren, maar je kan er donder op zeggen dat hij toch keer op keer vervalt in hetzelfde gedrag.

Three strikes and you're out is dan een goede oplossing.

EricR zei:
Dat heb ik nergens gezegd, ik hoop alleen dat er genoeg bewijzen worden gevonden om die gozer te vervolgen voor het ondermijnen van de rechtsstaat.
Kijk, nu ga jij er al van uit dat hij 100% schuldig is, en je zou hem daar het liefst zonder proces nu al voor straffen. Klinkt verdacht veel als ... de shari'a.

Zal helaas met de huidige wetgeving een te lage straf opleveren, maar je kan er donder op zeggen dat hij toch keer op keer vervalt in hetzelfde gedrag.
Zoals sport2000 al aanhaalde: als de wetgeving mis is, dan zijn WIJ mis. De wetgevende macht is indirect ook een afspiegeling van de samenleving, dus ook die kunnen we veranderen door ons stemgedrag.

Three strikes and you're out is dan een goede oplossing.
Ik ben zelfs voor 1 strike. Maar mensen veroordelen op basis van vermoedens is iets wat juist alleen nog in barbaarse landen voorkomt.

EricR zei:
Ik krijg het niet aan mijn hart, maak je geen zorgen. De wetgeving is een exponent van deze maatschappij, wetten waar we overwegend een prima leven door kunnen leiden. Geen angst voor onderdrukking of ongelijkheden.

Noem mij maar 1 land waar het veel beter is geregeld dan Nederland? Soft lijkt misschien slecht, maar op dat gebied is overduidelijk een draai in de goede richting merkbaar.

Jij draait het nu om, de wetgeving is zo slecht en daarom kan Samir A. alles doen wat hij wil. Die hufter moet gewoon die zaken helemaal niet willen uitvoeren, het probleem ligt nog altijd bij de denkbeelden die dat soort gasten hebben.
agree, hij moet dat denkbeeld niet hebben, maar we moeten er wel aan denken dat mensen zulke gedachtes hebben, ne daartegen moet preventief gehandeld kunnen worden.en dat gaat vaak mis:cool:

EricR zei:
Homo's ophangen is goed:thumbup: Die sharia bied in ieder geval weinig goeds, barbarisme ten top. Of was de Taliban gewoon goed bezig in Afghanistan? I.p.v. voetbal kijken in het stadion gaan we gezellig kijken naar een overspelige vrouw die afgeknald wordt. We leven toch niet meer in de middeleeuwen, of wel?
lijkt ramadan en trainen wel:no: sharia en eigen invulling worden weer door elkaar getrokken, maar goed, laten we maar weer ontopiuc gaan, heb geen zin weer die discussie te krijgen, levert toch niks op

Wat die gasten alleen niet begrijpen is dat ze hiermee steeds meer weerstand oproepen tegen de denkbeelden waar ze voor staan. Zelf ben ik vrij gematigd, maar een gemiddelde inwoner van de USA heeft er weinig problemen mee als bepaalde landen terug worden gegooid naar de middeleeuwen qua beschaving. De Russen trouwens ook niet, zie Tjetjenie.

Wat voor onzinnige strijd willen ze dan voeren, in de Westerse wereld wat slachtoffers tegenover de tienduizenden slachtoffers die vallen in acties gericht tegen landen die worden gezien als bedreiging. Die terroristen richten heel wat schade aan, maar het is niet vergeleken met wat oorlogen aanrichten in de landen die worden aangevallen door de USA of Rusland.

is Samir A niet gewoon Samira, het is een wijf :)

dj_phreak zei:
Kijk, nu ga jij er al van uit dat hij 100% schuldig is, en je zou hem daar het liefst zonder proces nu al voor straffen. Klinkt verdacht veel als ... de shari'a.

Zoals sport2000 al aanhaalde: als de wetgeving mis is, dan zijn WIJ mis. De wetgevende macht is indirect ook een afspiegeling van de samenleving, dus ook die kunnen we veranderen door ons stemgedrag.

Ik ben zelfs voor 1 strike. Maar mensen veroordelen op basis van vermoedens is iets wat juist alleen nog in barbaarse landen voorkomt.

We kunnen discusseren over vermoedens, maar ik ga er vanuit dat justitie iets meer heeft dan een vermoeden. Ze het idee geven dat het opgejaagd wild is vind ik al prima, ze staan nu waarschijnlijk onder zulke surveillance dat ze niet eens meer hun acties kunnen uitvoeren.

Samir A. en consorten hoef je overigens niks van te vermoeden, daarvan weet je dat het gaat om radicale gekken die onze samenleving zien als het kwaad. Die zijn echt niet bezig met een leventje als laborant en een Opel Vectra voor de deur.

• Topic Starter Topic Starter
heb je die Samir A wel eens gezien? Iedere keer als hij op tv komt is hij altijd agressief. Die jongen is vet gefrustreerd en boos op de westerse maatschappij.

Ja ik denk dat hij een wereldverbeteraar wordt omdat hij misschien wel leukemie kan genezen door zijn vaccins....

:rolleyes:

EricR zei:
We kunnen discusseren over vermoedens, maar ik ga er vanuit dat justitie iets meer heeft dan een vermoeden. Ze het idee geven dat het opgejaagd wild is vind ik al prima, ze staan nu waarschijnlijk onder zulke surveillance dat ze niet eens meer hun acties kunnen uitvoeren.

Samir A. en consorten hoef je overigens niks van te vermoeden, daarvan weet je dat het gaat om radicale gekken die onze samenleving zien als het kwaad. Die zijn echt niet bezig met een leventje als laborant en een Opel Vectra voor de deur.
ze stonden al onder dusdanige controle dat ze elk moment gepakt kunnen worden. en ach, wat jermain betreft geloof ik nog steeds niet dat hij lang vast zit, de rest weet ik niet, weten we sowieso weinig over. maar jermain zal wel vrij komen dunkt me

Peoples zei:
heb je die Samir A wel eens gezien? Iedere keer als hij op tv komt is hij altijd agressief. Die jongen is vet gefrustreerd en boos op de westerse maatschappij.
Ja ik denk dat hij een wereldverbeteraar wordt omdat hij misschien wel leukemie kan genezen door zijn vaccins....
:rolleyes:
:D dat hij wat gaat doen is idd wel duidelijk, maar hem te isoleren is moeilijker, het is zaak hem te onttrekken aan zn omgeving maar dat lukt ze niet, opsluiten is een optie, maar zonder harde bewijzen niet mogelijk. telkens oppakken is eerder een stimulans

Laat ik het zo stellen, als Samir A. in de USA had gewoond had hij nu al een tijdje op Guantanamo Bay gezeten waarschijnlijk. Onze wetgeving is misschien wat laks, maar een verscherping leidt juist tot zaken dat we bij vermoedens al ingrijpen. Ik ben voor ingrijpen bij goede bewijslast, maar dan wel zo ingrijpen dat dit soort gasten hun snode plannen nooit kunnen uitvoeren.

Terug
Naar boven