Fitness Seller

Samir A. studeert chemie!

Peoples zei:
Dan moet je het amerikaanse systeem invoeren. De gevangenen moet hun eigen verblijf betalen.

Prima systeem!

Alleen heeft de Nederlandse politiek al teveel Amerikaanse gewoontes overgenomen (hetzij de verkeerde).

• Topic Starter Topic Starter
Leviathan zei:
Prima systeem!
Alleen heeft de Nederlandse politiek al teveel Amerikaanse gewoontes overgenomen (hetzij de verkeerde).

Tja dat is weer typisch nederlandse politiek... :rolleyes:

Je zou het kunnen kruisen met het turkse systeem

Een ouwe verrotte cel, met zijn 10´en op 10 m2 en daar betaal je dan zelf 250 per dag voor!

Het is toch overduidelijk dat het hoogste doel van Samir Azzouz is om dood en verderf te zaaien in de Nederlandse samenleving? De bewijzen tegen hem zijn overduidelijk, misschien niet allemaal directe bewijzen waar je juridisch wat mee kan, maar ieder weldenkend mens weet waarom hij plattegronden van Schiphol, video's van het binnenhof en een afscheidsvideo heeft. Dat hij vrienden heeft als Mohammed Bouyeri en andere extremisten maakt de verdenking er niet minder op. En ik heb vast nog een hoop belastende feiten vergeten op te noemen.

Hoe kun je nou denken dat iemand die op zo'n jonge leeftijd al zo fanatiek is in pogingen tot aanslagen en zo bekend bij politie, inlichtingendiensten enz. niet bijbedoelingen heeft bij een studie chemie? Dat het niet 100% zeker is wil ik nog wel toegeven, maar come on. Bijna alles wat hij doet staat in het teken van het terrorisme maar z'n studie heeft er niets mee te maken? Think again.

'Hij kon zo goed leren', dat zullen zijn ouders wel zeggen als straks Samir A. zich heeft opgeblazen op een, naar laten we hopen, leeg veld.

Rob G zei:
Hoe ****ing naïef kan je zijn man...? Whahaha mensen die nog steeds geloven in zijn onschuld, het is gewoon lachwekkend.
De naïvelingen zijn mensen zoals jij, die iemand buiten de nu bestaande gerechtelijke gang van zaken om (en de zaak voor nog geen 1% kennend) al denken te kunnen veroordelen. Je blind staren op 1 zaak is het gevaarlijkste dat je kan doen. Denk liever eens na wat de gevolgen zijn als iemand wèl veroordeeld wordt op basis van sentiment.

Denkt er nog iemand dat hij geheel onschuldig is? Nee, natuurlijk niet. Triest van jou als je dat echt nog gelooft. Maar de betere vraag is: wat moet er aan gedaan worden? Ben jij deel van de grote kudde, die hun vrijheden op wil geven voor (relatieve) veiligheid? Ben je, zoals ik, pragmatisch ingesteld en vind je een hele kleine dreiging geen reden om je door de overheid nog verder in te laten perken?

Hoe verklaar je dan dat hij plattegronden had van diverse overheidsgebouwen?
Niet om deze met lego na te bouwen.

Bivakmutsen, gasmaskers, afscheidsvideo ik heb ze niet in huis liggen hoor.

dj_phreak zei:
De naïvelingen zijn mensen zoals jij, die iemand buiten de nu bestaande gerechtelijke gang van zaken om (en de zaak voor nog geen 1% kennend) al denken te kunnen veroordelen. Je blind staren op 1 zaak is het gevaarlijkste dat je kan doen. Denk liever eens na wat de gevolgen zijn als iemand wèl veroordeeld wordt op basis van sentiment.
Denkt er nog iemand dat hij geheel onschuldig is? Nee, natuurlijk niet. Triest van jou als je dat echt nog gelooft. Maar de betere vraag is: wat moet er aan gedaan worden? Ben jij deel van de grote kudde, die hun vrijheden op wil geven voor (relatieve) veiligheid? Ben je, zoals ik, pragmatisch ingesteld en vind je een hele kleine dreiging geen reden om je door de overheid nog verder in te laten perken?

Ach jah ieder zijn eigen mening. Ik ben waarschijnlijk een deel van de grote kudde zoals jij het noemt. We leven voort in een andere tijd, waarin 1 enkel;e persoon heel wat meer schade aan kan richten dan 100 jaar geleden. Dus ik vind ook dat hiermee het begrip 'vrijheid' veranderd. Als je echt vrij wil zijn moet je met een vijgenblad voor je pik in de jungle gaan wonen. Als je mee wil draaien in de maatschappij zul je gewoon een deel van die vrijheid op moeten geven om de veiligheid te vergroten.
Het is ook helemaal geen hele kleine dreiging zoals jij het zegt. Ok ik weet dan niet wat er allemaal precies speelt, maar het is echt wel meer dan een hele kleine dreiging. Als iemand van je familie of vrienden opgeblazen wordt door zo'n fundamentalistische mafkees zul je er wel anders over praten. Ik weet dat het allemaal een beetje overdreven is misschien maar het is gewoon een feit dat de dreiging reeel is. Ik vind ook helemaal niet dat je door de overheid ingeperkt wordt. Natuurlijk kun je niet elke moslim van de straat plukken maar ik vind nu dat er zeker wel meer dan genoeg bewijs is om die mafkees vast te zetten. En misschien is sommig bewijs dan twijfelachtig, beter voorkomen dan genezen.

Kijk ik heb eigenlijk hele dikke schijt aan de vrijheid van mensen die hun geloof op zulke manier willen uiten. Van mij mogen ze stuk voor stuk voor de muur gezet worden, ik zal er geen minuut minder om slapen, in tegendeel, het zou me een erg goed gevoel geven.

Peoples zei:
Hoe verklaar je dan dat hij plattegronden had van diverse overheidsgebouwen?
Niet om deze met lego na te bouwen.
Bivakmutsen, gasmaskers, afscheidsvideo ik heb ze niet in huis liggen hoor.
Ik verklaar helemaal niets. Ik weet wel beter, en trek mn mond niet open over zaken waar ik niets van af weet. Dus iedereen die denkt te weten wat er in het hoofd van onze grote vriend Samir omgaat (door bijvoorbeeld wel 3 hele artikeltjes in de Metro te hebben gelezen!) lult uit zijn/haar nek.

Iedereen die denkt hem te mogen veroordelen, die zegt dus eigenlijk dat het Nederlandse systeem van rechtspraak faalt, of zelfs intrinsiek fout is. Dat is een ernstige beschuldiging, en één die ik niet durf te maken. Simpelweg omdat ik alle gegevens niet heb die zij wel hebben.

Voor iedereen die vind dat het rechtssysteem niet (goed) werkt: doe er wat aan. Ga niet lopen zeiken over de gevolgen, maar doe iets aan de oorzaken. Als je vindt dat Samir A. en anderen veroordeeld moeten kunnen worden op basis van vermoedens en "aannemelijkheid", dan moet je dat politiek kenbaar maken. Dus vind een populist en stem!

Het rechtsysteem in Nederland klopt ook niet. Maar dan moet je de grondwet gaan wijzingen en daar willen de politieke partijen niet aan.

Vrijheid mag op geen enkele wijze misbruikt worden. Dus als er gegronde redenen zijn dat iemand van plan is om een aanslag voor te bereiden of te plegen dan moet deze vastgezet worden.

Als je de gebreurtenissen van de afgelopen paar jaar op een rij zet is dit een logische keuze die de politiek moet maken.

En ik verdiep me zeer zeker wel in dit soort zaken omdat ik ze gewoon erg interessant vindt. En dat gaat wel iets verder dan 3 metro artikeltjes...

Rob G zei:
Ach jah ieder zijn eigen mening. Ik ben waarschijnlijk een deel van de grote kudde zoals jij het noemt. We leven voort in een andere tijd, waarin 1 enkel;e persoon heel wat meer schade aan kan richten dan 100 jaar geleden. Dus ik vind ook dat hiermee het begrip 'vrijheid' veranderd. Als je echt vrij wil zijn moet je met een vijgenblad voor je pik in de jungle gaan wonen
Die plannen heb ik al. Ben nu aan het sparen. For real.

Als je mee wil draaien in de maatschappij zul je gewoon een deel van die vrijheid op moeten geven om de veiligheid te vergroten.
Waar denk je dat ik veiliger ben voor mijn medemens?

Het is ook helemaal geen hele kleine dreiging zoals jij het zegt. Ok ik weet dan niet wat er allemaal precies speelt, maar het is echt wel meer dan een hele kleine dreiging.
Want? Stel: een succesvolle aanslag. 100 doden. Voor Nederlandse begrippen veruit de grootste aanslag ooit. Dan nog: 100 doden op 16.000.000. Peanuts, dus. Als het elke dag 100 was, dan zou ik me zorgen gaan maken.

Als iemand van je familie of vrienden opgeblazen wordt door zo'n fundamentalistische mafkees zul je er wel anders over praten.
En dat is precies waarom we in een rechtsstaat leven: om te zorgen dat emotie niet prevaleert boven ratio.

Ik weet dat het allemaal een beetje overdreven is misschien maar het is gewoon een feit dat de dreiging reeel is. Ik vind ook helemaal niet dat je door de overheid ingeperkt wordt. Natuurlijk kun je niet elke moslim van de straat plukken maar ik vind nu dat er zeker wel meer dan genoeg bewijs is om die mafkees vast te zetten. En misschien is sommig bewijs dan twijfelachtig, beter voorkomen dan genezen.
Dit is nu precies de instelling waar ik bang voor ben. Alles in naam van veiligheid! Bijna een smeekbede naar de overheid om het volk aan banden te leggen.

Zoals mijn homeboy Thucydides eens zei:
The secret of happiness is freedom. The secret of freedom is courage.

meer trouwens over de achtergronden van terrorisme, en potentieele oplossingen: zoek op Alberto Abadie.

Peoples zei:
Het rechtsysteem in Nederland klopt ook niet. Maar dan moet je de grondwet gaan wijzingen en daar willen de politieke partijen niet aan.
Dan is het eenieders burgerplicht om de politiek zover te krijgen dat ze het wel willen. Wat wil je: eeuwige symptoombestreiding of een echte oplossing?

En ik verdiep me zeer zeker wel in dit soort zaken omdat ik ze gewoon erg interessant vindt. En dat gaat wel iets verder dan 3 metro artikeltjes...
Ik bedoelde niet jou specifiek, maar geef toe: iedereen in Nederland heeft een mening, en 99,99% lult maar gewoon na wat Piet in het café ook zei...

@dj phreak: je lult uit je nek!!

hopelijk blaast ie zichzelf op bij het knutselen van een kneedbom:p

Want? Stel: een succesvolle aanslag. 100 doden. Voor Nederlandse begrippen veruit de grootste aanslag ooit. Dan nog: 100 doden op 16.000.000. Peanuts, dus. Als het elke dag 100 was, dan zou ik me zorgen gaan maken.

100 is heel wel wat voor Nederland, bij de Bijlmerramp zijn nog geen 100 doden gevallen. Dat was nog geen eens een terroristen daad en hoelang heeft dit niet geduurd voor de mensen in de Bijlmer er te boven zijn gekomen[eigenlijk nog steeds niet] na de ramp. Na de sloop van de flat hebben mensen nog last van de ramp, psychisch als wel lichaamlijk.

Stel dat Samir een bomaanslag had gepleegd op Schiphol waar 100 doden zouden zijn gevallen. Wat zou de gevolgen zijn voor de Nederlanders zelfs en de Nederlandse staat.

Een groep van 30% durft niet meer te vliegen, buitenlandse toeristen zullen hun vakantie elders gaan zoeken, buitenlandse media wijzen met een vingertje dat Nederland heeft gefaald in de veiligheid. Autochtonen zullen nog meer neer kijken op allochtonen, ga zo maar door.

Jah een aanslag met 100 doden is idd peanuts... :rolleyes:

Silva zei:
100 is heel wel wat voor Nederland, bij de Bijlmerramp zijn nog geen 100 doden gevallen. Dat was nog geen eens een terroristen daad en hoelang heeft dit niet geduurd voor de mensen in de Bijlmer er te boven zijn gekomen[eigenlijk nog steeds niet] na de ramp. Na de sloop van de flat hebben mensen nog last van de ramp, psychisch als wel lichaamlijk.
Eerlijk: ik moest echt heel hard denken voordat ik weer wist wat er daar gebeurt is. Dus op mijn psyche heeft het verdomd weinig indruk gemaakt. Plus hoeveel mensen zullen er dan indirect door getroffen zijn? 1000? Laat ik ruim denken: 5000. Nog steeds verwaarloosbaar.

Stel dat Samir een bomaanslag had gepleegd op Schiphol waar 100 doden zouden zijn gevallen. Wat zou de gevolgen zijn voor de Nederlanders zelfs en de Nederlandse staat.
Een groep van 30% durft niet meer te vliegen, buitenlandse toeristen zullen hun vakantie elders gaan zoeken, buitenlandse media wijzen met een vingertje dat Nederland heeft gefaald in de veiligheid. Autochtonen zullen nog meer neer kijken op allochtonen, ga zo maar door.
30% durft niet meer te vliegen? Ja, de eerste maanden misschien. Daarna is de vakantie toch weer nader aan het hart dan een eventuele aanslag. Het aantal vliegbewegingen in de VS is ook eventjes scherp gedaald -- om daarna weer praktisch (misschien ondertussen helemaal) op het zelfde niveau terug te komen.

Buitenlandse media zullen er hooguit thuis horrorverhalen over de wereld in helpen om in hun eigen afzetgebied meer te verkopen. De beveiliging is namelijk overal toch ongeveer net zo laks.

Autochtonen die meer neerkijken op allochtonen? Vermoedelijk wel.

Rob G zei:
Jah een aanslag met 100 doden is idd peanuts... :rolleyes:
inderdaad. Wil je 100 mensen het leven sparen? Voer eens een autovrije maand in. Heb je nog meer dan 100 levens gered. Gebeurt overduidelijk niet. Waarom? Omdat 100 doden per maand al helemaal niets voorstelt op nationaal niveau. Laat staan op globaal niveau.

Terug
Naar boven