MuscleMeat

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Lekker Sanne,

Nu squat je en gebruik je legpress zoals ik het ook doe, zo diep mogelijk en rustig omhoog! Dan is de oefeningn gelijk zwaarder idd. Ga op deze manier door en over een tijdje komt dat goed met die 300 kg.

Klopt, heb je gelijk in! :D Maar 300 kg was wel goed voor m'n ego. ;)

Klopt, heb je gelijk in! :D Maar 300 kg was wel goed voor m'n ego. ;)

Nu was iemand zo aardig om mij er op te wijzen dat je beter niet te diep kan gaan met de legpress en wat explosiever op en neer moet gaan. Ga dit morgen even checken bij mijn trainer, mijn reps zijn namelijk idd diep en langzaam. Dan voel ik ze ook het beste!

Jammer genoeg kan en mag ik voorlopig niet maxen.... Morgen met squat hele reeks maar met 60 kg en legpress maar 200 kg.... Zal moeilijk worden voor me om niet te maxen.

Sanne, lees lilpriest zijn post even door op de pagina hiervoor. Hij heeft wel gelijk

Niet diep zakken met leg pressen? Dan spreek je veel minder spiervezels aan. Het enige wat niet diep zakken als voordeel heeft is uuhmm.... heeft het wel een voordeel??

Niet diep zakken = niet door je pijngrens gaan = fail :)

Als je meer eet, dan lift je meer. Zo werkt het over het algemeen wel.
1 bak kwark per dag is niet zo heel veel natuurlijk. zeker niet als je het verdeelt.

Ik heb ook weleens geen trek meer in dingen, dan dwing ik mezelf om het alsnog te eten. Dat is ook onderdeel van deze sport. Je moet met alles inzet tonen, niet alleen in de gym.

Ik geloof wel dat je goed gaat hierop, maar misschien dat je nóg beter kan gaan? Geef het in ieder geval een kans!

Maar ik wil niet aankomen ;) Als ik meer ga eten gebeurt dat wel. 500 gr kwark niet veel? Voor een man misschien niet..;)

Ik vind het moeilijk dingen zomaar aan te nemen van anderen... en bang dat ik snel aankom met al die extra koolhydraten.

Toch een goede training, Als je krachtstats geen 1RM's zijn is het best netjes hoor!

Dank je! :)

ok tijd om serieus te reageren dan:

[/B]O: 250 gr magere kwark met scheutje slimpie siroop
TS: Niets, mn ontbijt was om 10.00
M: 120 gr pepersteak met 40 gr rijst en 1 gekookt ei
TS: 1 appel
A: 200 gr brocoli, 8 champignons en 200 gr rundervink
TS: Handje ongebrande pecannoten.
VS: 150 gr kwark met scheutje slimpie siroop.

kijk dit is totaal mijn ervaringen geloof me na 5 jaar alles uit te proberen op voeding weet ikw aar ik over praat.

wat jij doet is een cut schema volgen en dan doe je het nog fout ook vooral de momenten van de maaltijden bijvoorbeeld een appel na de training, alleen een appel na de training je lichaam vraagt om meer voeding dan dat na een work out, plus dat verhaaltje over de kh die heb je gewoon nodig.

even een voorbeeld schema.

m1: smorgen die 250 gr kwark lijkt echt nergens op is langzame eiwitten en dat nadat je al meer dan 8 uur lang niks heb binnen gekregen, smorgens heb je preferabel snelle kh en snelle eiwitten nodig.
m2: die is eigenlijk nog wel de enige dat eigenlijk goed is alleen zou ik de rijst naar 75 gr opschroeven
m3: 1 appel, dat is echt totaal ruk dat is niet eens een maaltijd te noemen.
m4: 75 gr rijst erbij en de champignons weg laten en gewone groente nemen, hoe krijg je dat uberhaupt weg mijn god zeg.
m5: alleen noten ? meh neem wat erbij 100 gr kipfilet ofzo
m6: minstens 250 gr kwark en vergeet die slimpie alleen maar onnatuurlijke producten.

wat ik vooral mis is de kipfilet, tonijn, vis, rijst, bonen en dat soort dingen.

jou ideale schema en gewoon proberen is het volgende:
m1: whey met brinta en een banaan
m2: 75 gr rijst met steak en ei
m3: 100 gr kipfilet met wat groente
m4: 75 gr rijst 150 gr broccoli en 150 gr rundervink
m5: noten met minstens 100 gr kipfilet
m6: 250 gr kwark met een theelepel pindakaas

probeer dit nou is ff 4 weken te doen en kijk nou of je dan beter kan trainen

Oke als eerste, dit is geen cutschema wat ik volg. Als ik een cutschema volg zit ik onder de 30 KH per dag, dat doe ik op niet trainingsdagen want daar heb ik toch geen KH nodig.

Op een normale dag, als ik werk en train eet ik:
m1: 250 gr kwark met scheutje slimpie dan pleur ik hier wel 30 gr crunchy muesli bij
m2: 1 cracker met 15 gr kipfilet 2 crackers ervan maken met 30 gr kipfilet?
m3: zowieso rond de 125 gr vlees met 45 gr rijst en 1 gekookt ei
m4: 1 cracker met 15 gr kipfilet 2 crackers ervan maken met 30 gr kipfilet?
m5: 200/300 gr groente en 200 gr vlees. Waarom nog KH (rijst/aardappels/pasta) eten in de avond? Ik train altijd in de middag.
m6: noten of iets in die richting.
m7 (voor het slapen gaan) 150 gr kwark 200 gr kwark ervan maken?

Ik eet nooit elke dag hetzelfde kwa maaltijd 3 en maaltijd 5.

Ik eet ongeveer 2 keer per week vis, verschilt een beetje.

Btw brocoli met rundervink en champignons is een goeie combi hoor. Echt heerlijk. :D Mmmm

Appel was ook geen maaltijd, was direct na de training en half uur laten heb ik avond eten gegeten.

Aardig van je dat je zo een voedingsschema heb opgezet, maar ik blijf bij m'n eigen voedingsschema.

Niet diep zakken met leg pressen? Dan spreek je veel minder spiervezels aan. Het enige wat niet diep zakken als voordeel heeft is uuhmm.... heeft het wel een voordeel??

ja wat ik al schreef, die vertelde iemand me via pb. Ik weet er niks van, ga dit morgen even bij mijn trainer neer leggen. Dan hoor ik het wel,

Ik was van mening dat diep en slow ook beter was voor je spieren.

ja wat ik al schreef, die vertelde iemand me via pb. Ik weet er niks van, ga dit morgen even bij mijn trainer neer leggen. Dan hoor ik het wel,

Gecontroleerd zakken, en explosief omhoog. En geen quarter roms maken

Sanne, lees lilpriest zijn post even door op de pagina hiervoor. Hij heeft wel gelijk

Gedaan. ;)

Lol alles heeft wel ergens nut voor. :) Als ik 'm niet diep doe is het meer voor m'n quads. Doe ik 'm wel diep, spreek ik natuurlijk meer spieren aan. Dat is logisch. Dus doe ik 'm ook vanaf nu helemaal diep. ;)

Maar te diep met te veel gewicht schijnt ook weer niet goed te zijn..:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 20:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Ja dat heb ik dus als laatst gedaan. :D Veel lekkerder!

Ja moeilijk uit te leggen maar volgens mij voer ik ze wel zo uit. Behalve mijn maxset, die komt uit de bilnaad... zou wel sneller willen maar dat lukt dan niet.

Als ik 'm niet diep doe is het meer voor m'n quads.

Dat voelt misschien zo omdat de spanning op je quads gemiddeld hoger blijft. Maar bij een volledige ROM (Range Of Motion) spreek je veel meer spiervezels aan. En dat laatste worden je spieren veel sterker en groter van, dan van halve ROM's met een constantere spanning.

Van spinnen voel je je quads ook gigantisch, maar worden ze er sterker en groter van dan van 1x per week zwaar squatten?? :D Got my point?

Dat voelt misschien zo omdat de spanning op je quads gemiddeld hoger blijft. Maar bij een volledige ROM (Range Of Motion) spreek je veel meer spiervezels aan. En dat laatste worden je spieren veel sterker en groter van, dan van halve ROM's met een constantere spanning.

Van spinnen voel je je quads ook gigantisch, maar worden ze er sterker en groter van dan van 1x per week zwaar squatten?? :D Got my point?

Hahaha i get it! :D Maar blijft leuk om te zien hoe anderen kijken als je 300 kg aan schijven op de leg press hebt. :rolleyes:

Hahaha i get it! :D Maar blijft leuk om te zien hoe anderen kijken als je 300 kg aan schijven op de leg press hebt. :rolleyes:

Ja ik blijf er bij, voor een meid is dat gewoon sick! Mijn zwaarste set ooit op de legpress (de laatste 4, dus na 12x, 10x, 8x en 6x) was 420 kg aan schijven. En die was ****ing heavy.

Er is natuurlijk wel veel verschil tussen soorten leg presses. Een 45 graden leg press is bvb altijd al zwaarder dan een horizontal leg press.
Maar ook per merk verschilt het. Op een hele ouwe Panatta 45 graden leg press waar ik wel eens op train ga ik tot 250 kg op herhalingen. Maar op de nieuwe technogym 45 graden leg press kan ik tot 320 kg (beide plate loaded).

Maar ik wil niet aankomen ;) Als ik meer ga eten gebeurt dat wel. 500 gr kwark niet veel? Voor een man misschien niet..;)

Ik vind het moeilijk dingen zomaar aan te nemen van anderen... en bang dat ik snel aankom met al die extra koolhydraten.

Dank je! :)

Oke als eerste, dit is geen cutschema wat ik volg. Als ik een cutschema volg zit ik onder de 30 KH per dag, dat doe ik op niet trainingsdagen want daar heb ik toch geen KH nodig.

Op een normale dag, als ik werk en train eet ik:
m1: 250 gr kwark met scheutje slimpie dan pleur ik hier wel 30 gr crunchy muesli bij
m2: 1 cracker met 15 gr kipfilet 2 crackers ervan maken met 30 gr kipfilet?
m3: zowieso rond de 125 gr vlees met 45 gr rijst en 1 gekookt ei
m4: 1 cracker met 15 gr kipfilet 2 crackers ervan maken met 30 gr kipfilet?
m5: 200/300 gr groente en 200 gr vlees. Waarom nog KH (rijst/aardappels/pasta) eten in de avond? Ik train altijd in de middag.
m6: noten of iets in die richting.
m7 (voor het slapen gaan) 150 gr kwark 200 gr kwark ervan maken?

Ik eet nooit elke dag hetzelfde kwa maaltijd 3 en maaltijd 5.

Ik eet ongeveer 2 keer per week vis, verschilt een beetje.

Btw brocoli met rundervink en champignons is een goeie combi hoor. Echt heerlijk. :D Mmmm

Appel was ook geen maaltijd, was direct na de training en half uur laten heb ik avond eten gegeten.

Aardig van je dat je zo een voedingsschema heb opgezet, maar ik blijf bij m'n eigen voedingsschema.

die voedingsschema lijkt op een cut schema zeg niet dat je een cut schema wilt volgen maar dat is het wel.

m2: 2 crackers en 30 gr kipfilet, kom op je bent toch geen anorexia patient ? maak hier minimaal 2 boterhammen van en 100 gr kipfilet
m3: 100 gr vlees, 75 gr rijst en 1 ei is betere combinatie want het is de maaltijd voor je training
m4: is echt veel te weinig vooral na je training, neem die van de 5e maaltijd. dus 100 gr kipfilet, 200 gr groente en 75 gr rijst, die kh in die rijst heb je nodig om je reserves aan te vullen na je training
m5: 100 gr kipfilet !!!!!!! met evt crackers voor de smaak
m6: alelen noten kom je er niet neem wat eiwit erbij zoals 100 gr tonijn ofzo
m7: aub maak daar 250 gr kwark van of 200 gr kwark met een lepel pindakaas om de eiwit opname te vertragen tijdens het slapen want 200/250 gr kwark is gewoon weinig voor heel de nacht

ik ga er vanuit de maaltijden tot aan je training MOET kh bevatten en de maaltijd na je training OOK de maaltijden daarna heb je simpel weg gewoon geen kh nodig of misschien klein beetje dat vang je op met vet en eiwitten, voor het training zoveel mogelijk vet vermijden om je voedselopname en je spijsvertering optimaal te houden.

edit: die ontbijt kom op vergeet die kwark nou even !!!!!! je heb snelle eiwitten nodig die kwark is 1 van de langzaamste eiwitten die je kan eten, neem dan een halve kom melk met meusli of iets, is whey geen optie voor je ?

Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk wel veel verschil tussen soorten leg presses. Een 45 graden leg press is bvb altijd al zwaarder dan een horizontal leg press.
Maar ook per merk verschilt het. Op een hele ouwe Panatta 45 graden leg press waar ik wel eens op train ga ik tot 250 kg op herhalingen. Maar op de nieuwe technogym 45 graden leg press kan ik tot 320 kg (beide plate loaded).

Klopt helemaal, ik heb het over een 45° legpress, die bij mijn neef thuis heeft een zwaardere overbrenging, daar ben ik nog niet verder gekomen als 360 kg aan schijven. Die in de gym werkt vele malen prettiger.

Klopt helemaal, ik heb het over een 45° legpress, die bij mijn neef thuis heeft een zwaardere overbrenging, daar ben ik nog niet verder gekomen als 360 kg aan schijven. Die in de gym werkt vele malen prettiger.

Precies, dat bedoel ik :thumbs:
Maar desalniettemin blijft 300 kg een gigantisch gewicht wat je daar toch even verplaatst. Ik denk dat veel (echt veel) mannen het eindbaas Sanne niet na doen!

Precies, dat bedoel ik :thumbs:
Maar desalniettemin blijft 300 kg een gigantisch gewicht wat je daar toch even verplaatst. Ik denk dat veel (echt veel) mannen het eindbaas Sanne niet na doen!

Dat weet ik wel zeker, soieso in de gym bij ons op 1 hand te tellen! Daarom vind ik het indrukwekkende shit!

die voedingsschema lijkt op een cut schema zeg niet dat je een cut schema wilt volgen maar dat is het wel.

m2: 2 crackers en 30 gr kipfilet, kom op je bent toch geen anorexia patient ? maak hier minimaal 2 boterhammen van en 100 gr kipfilet
m3: 100 gr vlees, 75 gr rijst en 1 ei is betere combinatie want het is de maaltijd voor je training
m4: is echt veel te weinig vooral na je training, neem die van de 5e maaltijd. dus 100 gr kipfilet, 200 gr groente en 75 gr rijst, die kh in die rijst heb je nodig om je reserves aan te vullen na je training
m5: 100 gr kipfilet !!!!!!! met evt crackers voor de smaak
m6: alelen noten kom je er niet neem wat eiwit erbij zoals 100 gr tonijn ofzo
m7: aub maak daar 250 gr kwark van of 200 gr kwark met een lepel pindakaas om de eiwit opname te vertragen tijdens het slapen want 200/250 gr kwark is gewoon weinig voor heel de nacht

ik ga er vanuit de maaltijden tot aan je training MOET kh bevatten en de maaltijd na je training OOK de maaltijden daarna heb je simpel weg gewoon geen kh nodig of misschien klein beetje dat vang je op met vet en eiwitten, voor het training zoveel mogelijk vet vermijden om je voedselopname en je spijsvertering optimaal te houden.

Ik at eerst 3 keer op een dag en nu opeens 6 a 7 keer dus logisch dat ik voorzichtig wil gaan doen. Brood moet ik juist vermijden lees ik overal?????????

Pindakaas voor het slapen gaan? Bom van vet...
Laat het hier maar bij, we komen er toch niet uit.

dat weet ik wel zeker, soieso in de gym bij ons op 1 hand te tellen! Daarom vind ik het indrukwekkende shit!

+33465362432453

Ik at eerst 3 keer op een dag en nu opeens 6 a 7 keer dus logisch dat ik voorzichtig wil gaan doen. Brood moet ik juist vermijden lees ik overal?????????

Pindakaas voor het slapen gaan? Bom van vet...
Laat het hier maar bij, we komen er toch niet uit.

Brood vermijden? is brood slecht?
Als je rekening houd met de hoeveelheid koolhydraten is brood prima. Volkorenbrood verzadigd goed, levert veel vezels en goeie vitamine, ijzer en nog veel meer:)
Pindakaas hetzelfde verhaal: gezonde voedingsttoffen -> als je rekening houd met de hoeveelheid kan het prima!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven