MuscleMeat

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Succes Sanne! Blijf je trouwe volgen hoor ;):D

Goed om te zien dat de gewichten op de grote 3 omhoog gaan. Ben benieuwd wat je nieuwe schema gaat brengen.

Heb nog wel een vraagje over je voeding. Je geeft meer koolhydraten een kans en dat is goed, maar kan je na je training niet beter nog wat snelle koolhydraten toevoegen ipv een appel?

Daardoor hoeft je lichaam een deel van de wheyshake niet te gebruiken voor energievoorziening, maar als bouwstof.

Heb nog wel een vraagje over je voeding. Je geeft meer koolhydraten een kans en dat is goed, maar kan je na je training niet beter nog wat snelle koolhydraten toevoegen ipv een appel?

Daardoor hoeft je lichaam een deel van de wheyshake niet te gebruiken voor energievoorziening, maar als bouwstof.

Goed punt! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter

nieuwe schema ziet er goed uit meid!

Go for it! Ik voorzie spierpijn :)

Succes Sanne! Blijf je trouwe volgen hoor ;):D

Weer bedankt mannen! Ik kijk er erg naar uit. :D

Ik heb dit schema ook ooit zelf geprobeerd..Ik vond het echt leuk, alleen kon ik me niet houden aan de rustdagen:(:( (of ik voelde me schuldig als ik niet trainde en toch behoorlijk aan het eten was).
Hoop echt dat het iets voor jou is. En ik ben natuurlijk erg benieuwd hoe je progressie is!!!!:)

Mmm dus je vond 3 dagen te weinig? Je kon toch bijv op de rust dagen een vechtsport of iets in die richting erbij doen? Of begrijp ik je nu verkeerd.. :o

Ik hoop dat het ook wat voor me is.. :) Bedankt meis.

Goed om te zien dat de gewichten op de grote 3 omhoog gaan. Ben benieuwd wat je nieuwe schema gaat brengen.

Bedankt! :)
Snelle koolhydraten in poedervorm dan neem ik aan? Waxy Maize misschien?

Succes met je nieuwe schema!
Hier ga je vast en zeker nog sterker van worden. :)
Je gaat dan zeker op 1 van die rustdagen kickboksen of doe je dat niet elke week?

Idd - da's goed spul! (of Vitargo, of dextrose....)

Dus nu moet ik dan na m'n training whey + waxy maize nemen?

Succes met je nieuwe schema!
Hier ga je vast en zeker nog sterker van worden. :)
Je gaat dan zeker op 1 van die rustdagen kickboksen of doe je dat niet elke week?

Bedankt meis! :D
Ik wil dan op woensdag na m'n training gaan kickboksen als een soort van cardio. Rustdagen worden echt rustdagen denk ik. Ik heb het hele "boek" van StrongLifts 5x5 door gelezen en er word duidelijk gezegt dat extra trainingsdagen niet nodig zijn, dus dan houd ik me daar ook aan vast. Met 3 x squatten in de week heeft m'n lichaam ook wel rust nodig denk ik. ;)

zag dat je je begin post hebt aangepast, ik hoop dat je het de 20ste leuk vind.

de 12de van december is een beginnerswedstrijd is ook eigelijk gewoon maxen op de drie. niet al te strenge regels en is gewoon lachen. gwoon in je trainingskloffie

Mischien vind je het leuk om mee te doen is ook in Papendal.

gr weak01

Dus nu moet ik dan na m'n training whey + waxy maize nemen?

'Moet' vind ik een eng woord, maar als je je whey optimaal wilt benutten, dan is 0.8g/kg lichaamsgewicht van een snelle koolhydraat wel aan te raden.

Of je dan kiest voor waxy maize, vitargo of dextrose zal mede afhangen van je budget en smaak.

zag dat je je begin post hebt aangepast, ik hoop dat je het de 20ste leuk vind.

de 12de van december is een beginnerswedstrijd is ook eigelijk gewoon maxen op de drie. niet al te strenge regels en is gewoon lachen. gwoon in je trainingskloffie

Mischien vind je het leuk om mee te doen is ook in Papendal.

gr weak01

Mmm ik heb het er de 20ste wel even over dan. :p Who knows.

'Moet' vind ik een eng woord, maar als je je whey optimaal wilt benutten, dan is 0.8g/kg lichaamsgewicht van een snelle koolhydraat wel aan te raden.

Of je dan kiest voor waxy maize, vitargo of dextrose zal mede afhangen van je budget en smaak.

:rolleyes:
Ja heb een pot waxy maize, alleen staat bij m'n vriend en daar ben ik donderdag pas weer. Maandag en woensdag dus gewoon de appel erin houden. ;)

Papendal Arnhem?? Dan kom ik wel ff checken, dat is bij mij om de hoek! Ben je daar de 20ste ook?

Het is al gezegd: waxy maize is goed.
Uit m'n hoofd trouwens 0.6 gram per kg lichaamsgewicht ;)

Waarom niet op andere dagen die appel vervangen voor Dextro Energy? (om maar wat te noemen)

Haha je gaat 3x per week squaten.:D Mooi je zult zien dat je meer progressie maakt dan ooit!
Gewoon meedoen in Papendal, is net wat Weak zegt gewoon een wedstrijd voor de leuk en de ervaring.
Mijn trainingsmaatje en ik gaan ook heen om te kijken of PL bevalt en als het bevalt ga ik door met deze wedstrijden, strongman raak ik konstant geblesseerd.

Bedankt meis! :D
Ik wil dan op woensdag na m'n training gaan kickboksen als een soort van cardio. Rustdagen worden echt rustdagen denk ik. Ik heb het hele "boek" van StrongLifts 5x5 door gelezen en er word duidelijk gezegt dat extra trainingsdagen niet nodig zijn, dus dan houd ik me daar ook aan vast. Met 3 x squatten in de week heeft m'n lichaam ook wel rust nodig denk ik. ;)
Dan zou ik inderdaad die rustdagen wel echt houden.;)
Ik was me ook niet bewust dat je dan elke training squat ondanks ik wel je nieuwe schema heb gelezen. :o
Kickboksen vraagt ook wel wat van je benen.
Ik had ook altijd spierpijn in me benen toen ik vroeger op karate zat en toen deed ik nog niet aan serieuze KT en goede voeding enz.
Het is toch heel anders dan normale cardio alhoewel ik daar soms ook spierpijn van krijg.:p :o

Het is al gezegd: waxy maize is goed.
Uit m'n hoofd trouwens 0.6 gram per kg lichaamsgewicht ;)

Waarom niet op andere dagen die appel vervangen voor Dextro Energy? (om maar wat te noemen)

Nee joh, ik heb donderdag die pot waxy maize.. ga dan niet voor 2 dagen iets anders aanschaffen. ;)

Haha je gaat 3x per week squaten.:D Mooi je zult zien dat je meer progressie maakt dan ooit!
Gewoon meedoen in Papendal, is net wat Weak zegt gewoon een wedstrijd voor de leuk en de ervaring.
Mijn trainingsmaatje en ik gaan ook heen om te kijken of PL bevalt en als het bevalt ga ik door met deze wedstrijden, strongman raak ik konstant geblesseerd.

Jaa hopelijk heb ik binnekort een mooi kontje lol lol :P Mmm ja misschien ga ik dan ook wel 12 december.. Maar dat is nog niet zeker!
Oke irritant dat je constant geblesseerd raakt. Strongman is ook leuk!

Dan zou ik inderdaad die rustdagen wel echt houden.;)
Ik was me ook niet bewust dat je dan elke training squat ondanks ik wel je nieuwe schema heb gelezen. :o
Kickboksen vraagt ook wel wat van je benen.
Ik had ook altijd spierpijn in me benen toen ik vroeger op karate zat en toen deed ik nog niet aan serieuze KT en goede voeding enz.
Het is toch heel anders dan normale cardio alhoewel ik daar soms ook spierpijn van krijg.:p :o

Haha ik krijg van kickboksen geen spierpijn hoor, alleen de eerste paar lessen had ik dat. Alleen als ik echt m'n benen ging trainen, had ik wel elke keer spierpijn dus zal flink doorbijten zijn tijdens deze 12 weken. :D
Jij krijgt zeker overal spierpijn van? :P :P

Nee joh, ik heb donderdag die pot waxy maize.. ga dan niet voor 2 dagen iets anders aanschaffen. ;)

Jaa hopelijk heb ik binnekort een mooi kontje lol lol :P Mmm ja misschien ga ik dan ook wel 12 december.. Maar dat is nog niet zeker!
Oke irritant dat je constant geblesseerd raakt. Strongman is ook leuk!

Haha ik krijg van kickboksen geen spierpijn hoor, alleen de eerste paar lessen had ik dat. Alleen als ik echt m'n benen ging trainen, had ik wel elke keer spierpijn dus zal flink doorbijten zijn tijdens deze 12 weken. :D
Jij krijgt zeker overal spierpijn van? :P :P
Komt goed, je zal er hoe dan ook sterker van worden.;)
Tja mijn lichaam is gewoon raar dus ook de momenten van spierpijn.:p
Zo heb ik tot nu toe bv geen spierpijn van mijn benen training van gister terwijl ik van die van dinsdag 4 dagen last heb gehad en iedereen op me werk dacht dat ik een blessure heb. :D

Vandaag eerste dag met het StrongLifts 5x5 schema.

Maandag 1 november
Week 1 dag 1
Workout A

Squat.
5 x 5 x 30 kg

Bench Press.
5 x 5 x 25 kg

Inverted Rows 3 x F.
http://www.youtube.com/watch?v=dvkIaarnf0g
Ik had deze nog nooit gedaan. Het zwaarste is door je voeten ook op een bankje te doen, en je borst moet de stang raken. Lukte helaas niet. Als dat niet lukt, moet ik ´m lichter pakken want dan ben ik (helaas) nog niet sterk genoeg. Dus voeten op de grond gedaan.
2 sets van 4 reps
1 set van 5 reps.
Moest tot failure... mmm fail wel erg snel dan. Maargoed ben allang blij dat het lukte. :D

Push Ups 3 x F.
2 sets van 11 reps
1 set van 6 reps

Reverse Crunch 3 x 12.

HyperExtensions.
8 x BW + 2,5 kg
8 x BW + 5 kg
8 x BW + 10 kg

Voelde m'n onderrug daarna wel.. niet normaal.. :eek:
Als afsluiting 15 minuten op de crosstrainer. Wil dit iedere week 5 minuten langer doen, tot ik op de 35/40 minuten zit.

Zoals jullie zien, erg lage gewichten... de eerste 3 weken zijn nogal licht maar dat is hoe ik het moet doen. :D

Voeding:
M1: 150 ml magere melk, 35 gr brinta en 20 gr whey
M2: 2 volkoren crackers met 50 gr kipfilet
M3: 200 gr rundervink, 60 gr rijst en 1 gekookt ei
M4: 120 gr brocoli, 50 gr champignons, 125 gr quarterpounder en 230 gr aardappels
M5: 3 haringen met uitjes
M6: 250 gr magere kwark

Voor de training BCAA's
Na de training whey shake en 1 appel

Laatst bewerkt:
Hoe snel gaan de gewichten weer omhoog in je schema? Volgens mij kun je beter wat stappen overslaan, want dit schema is gemaakt voor mensen zonder trainingservaring right?

Staat in m'n begin post.
SQ gaat iedere keer dat ik 'm doe 2,5 kg omhoog.
BP gaat iedere keer dat ik 'm doe 2,5 kg omhoog.
DL gaat iedere keer dat ik 'm doe 5 kg omhoog.
OH gaat iedere keer dat ik 'm doe 2,5 kg omhoog.

Over 12 weken staat dit aan het einde van m'n schema:
SQ: 117,5
BP: 67,5
DL: 110
OH: 52,5

Alles MOET wel 5x5 kunnen he. ;) Stuk moeilijker dan je denkt.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven