XXL Nutrition

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wat je ook kan doen en wat je in weze ook hebt gedaan is dat je bijvoorbeeld 3x5x87.5 doet en dan nog 2x5x85. Dan de keer daarop gewoon 5x5x87.5 of als dat niet lukt weer 3x5 en 2x5 en dan de training daarop 5x5

volg gewoon het programma stronglifts zoals het hoort. En niet zoals hier mensen opnieuw het wiel proberen uit te vinden. Als beginner kan je stronglifts nog wel jaren lang uitbuiten.

volg gewoon het programma stronglifts zoals het hoort. En niet zoals hier mensen opnieuw het wiel proberen uit te vinden. Als beginner kan je stronglifts nog wel jaren lang uitbuiten.

6 maanden. daarna verliest het zijn waarde. Na een jaar heeft zijn toegevoegde waarde geheel verloren voor serieuze sporters.

6 maanden. daarna verliest het zijn waarde. Na een jaar heeft zijn toegevoegde waarde geheel verloren voor serieuze sporters.

Is jouw mening. De mijne iig niet. Zeg je bent 3 maal vast gelopen op de squat en je hebt 3 maal gedeload dan stap je over op stronglifts intermediate. Imo beginners cycle zo vaak mogelijk herhalen, daarmee maak je namelijk ook het snelst progressie. Volgens jou 6 maanden? Dat zijn 2 cycle's, dan doe je iets verkeerds imo.

Maar goed, ik geef ook maar mijn bescheiden mening.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.125
Ik volg gewoon m'n schema zoals het hoort mannen. :rolleyes:

Woensdag 29 december
Week 9 dag 26
Workout B

Squat.
5 x 5 x 70 kg easy

Overhead press.
2 x 5 x 37,5 kg
3 x 5 x 35 kg
Ook deze word dus te zwaar.

Deadlift.
1 x 5 x 100 kg :cool:
Stiekem 140 kg uitgeprobeerd.... bijna gelockt.. helaas. :mad:
http://www.youtube.com/watch?v=mFAUvA_62EI

Incline Dumbbell Press.
1 x 5 x 16 kg
1 x 5 x 18 kg
1 x 5 x 20 kg

Push-Ups 3xF.
Set 1: 30 reps. :woot: :D
Set 2: 15 reps
Set 3: 10 reps

Prone Bridges 3 x 30 sec
Set 1: BW + 5 kg
Set 2: BW + 10 kg
Set 3: BW + 15 kg

Degene waarmee ik trainde deed ze ook, alleen met mij op z'n rug hehe. :D Dat is pas nice om te zien. 1 x 20 sec + extra 76 kg. **** yeah, me like.

Lekkere training al zeg ik het zelf. :D

Laatst bewerkt:
hoe kun je die deadlift nou daar falen? schouders naar achter en je bent er

wel op je rug blijven letten btw!

mooie training verder

Ik heb meer gedeadlift, nah! :mad:

Al kan ik die 140kg niet eens bougeren ... respect :)

• #1.128
hoe kun je die deadlift nou daar falen? schouders naar achter en je bent er

wel op je rug blijven letten btw!

mooie training verder

Ja man ik baalde er ook van. Degene waarmee ik trainde zei het ook al.. Ik moet er gewoon aan werken.

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Ik heb meer gedeadlift, nah! :mad:

Al kan ik die 140kg niet eens bougeren ... respect :)

Hehe thanks kleine.

Rug komt inderdaad goed bol vanaf halverwege de lift.

Wel een klote moment om de lift te failen zo vlak voor de lockout, majah... Next time, Gadget...

Next time better :)

Eerste deel van de lift zit toch genoeg snelheid. Strange stickingpoint. Desalniettemin zal je dit gewicht op korte termijn ownen, so don't worry about it en vooral lekker doortrainen.

haha, terwijl stronglifts het typevoorbeeld is van opnieuw het wiel proberen uit te vinden, maar in plaats van een cirkel een ovaal te maken.

• #1.133
Rug komt inderdaad goed bol vanaf halverwege de lift.

Wel een klote moment om de lift te failen zo vlak voor de lockout, majah... Next time, Gadget...

Ja inderdaad maar komt wel goed! Ik weet iig dat ik 'm wel kan liften! :cool:

yeahhh :D

Eerste deel van de lift zit toch genoeg snelheid. Strange stickingpoint. Desalniettemin zal je dit gewicht op korte termijn ownen, so don't worry about it en vooral lekker doortrainen.

Bedankt man ;) Ben er ook van overtuigd hehe.

Volgende keer pak je die deadlift zeker weten, je was er echt maar een fractie vanaf!

Over 5x3: ik ben van mening dat dit erg goed is voor explosiviteit en dit een goede mind-muscle connection en stimulans voor motorunits is. Hierdoor haal je een grotere efficiëntie met je spieren waardoor je meer kracht hebt en voorbij je plateau komt.
Works for me anyway dus mocht je blijven hangen lijkt het me het proberen waard :)

• #1.135
Ja daarom. Ik baalde zo erg van 135 kg fail op de beginners wedstrijd, dat ik dacht f*ck it pak gewoon 140. En had 'm ook bijna. :D Maargoed bijna is niet helemaal ofcourse.

Ik ga eerst 5x5 gewoon afmaken. Zit al in week 9, duurt t/m week 12. Ik pak morgen de squat gewoon op 5x5x85 en dan maandag zien of die 87,5 wel lukt. Lukt het niet, dan doe ik gewoon een paar stappen terug, begin ik op 60 kg ofzo. Dan maar wat langer door met stronglifts.
Voor een ander schema moet ik wel met een frisse start beginnen toch, kan niet van het een naar het ander gaan springen.

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen?
Als een schema niet meer werkt voor iemand moet je over stappen imo. Anders trainen is andere prikkel dus mogelijk betere groei.
Van 85 naar 60 vind ik wel een extreme stap, zelf zou ik terug gaan naar het zwaarste veilige gewicht en van daar af elke keer 2,5kg omhoog dus in jouw geval zal dat iets van 80kg zijn.

Moet er wel bij zeggen dat ik compleet onbekend ben met het stronglift programma.

Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen?
Als een schema niet meer werkt voor iemand moet je over stappen imo. Anders trainen is andere prikkel dus mogelijk betere groei.
Van 85 naar 60 vind ik wel een extreme stap, zelf zou ik terug gaan naar het zwaarste veilige gewicht en van daar af elke keer 2,5kg omhoog dus in jouw geval zal dat iets van 80kg zijn.

Moet er wel bij zeggen dat ik compleet onbekend ben met het stronglift programma.

Als je zo een kleine stap terug neemt dat is de kans erg groot dat je al weer erg snel vastloopt en volgens mij is dat juist niet de bedoelling van Sanne.

Mocht ze binnenkort willen over stappen naar een ander schema. Dan zou ze eventueel nog wel een paar stappen terug kunnen doen zoals je zegt, puur om te kijken hoeveel rek er nog in dit schema zit.

Mijn ervaring bij squat is dat als je een gewicht eenmaal gehaald hebt en gewoon goed eet, je dit gewicht de keren erop zeker haalt.
Een te lange aanloop nemen vind ik hierom onnodig. Squat blijft imo de meest mentale oefening en daarom vind ik het goed om af en toe lower reps te proberen of te toppen, bij eem zware set ben je dan minder onder de indruk van het gewicht in je nek.

Uiteindelijk moet Sanne natuurlijk doen wat voor haar het beste werkt, misschien is een weekje rust al genoeg :)

Waarop baseer jij dit? Lijkt mij een beetje uit de lucht gegrepen.

Zo lang het lichaam Progressieve overload zal ondervinden is er ruimte voor groei en progressie. Binnen welk tijdsframe dit gebeurd is volkomen niet relevant voor sommige 3 maanden voor andere 3 jaar. Imo uitbuiten wat erin zit en pas switchen als je geen progressie meer maakt.

• #1.140
Vrijdag 31 december
Week 9 dag 27
Workout A

Squat. Moest 5x5x85 kg... ging niet echt lekker.
2 x 5 x 85 kg
1 x 4 x 85 kg
2 x 5 x 80 kg
:(

Bench Press.
1 x 5 x 55 kg
lukte niet meer
1 x 5 x 52,5 kg
3 x 5 x 50 kg
Don't know what's wrong..

Bent Over Row.
1 x 5 x 40
2 x 5 x 50

Even een verkorte training, volgende week weer normaal.

Wat een ruk training voor de laatste dag van het jaar... Denk dat ik overal even een grote stap terug op moet doen of gewoon niet meer in de ochtend trainen aangezien ik te weinig energie had.
Had knikkende knieën bij het naar beneden lopen van de trap in de Gym.
We zullen zien wat het nieuwe jaar brengt.. :D Alleen maar goede dingen hoop ik.

Iedereen een gezond en vooral sterk 2011 gewenst! :woot:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven