Fitness Seller

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Zozo je squat gaat echt goed worden!

Zie nu pas dat je log een nieuwe (Hatebreed?) naam heeft :).

Nogsteeds nette trainingen hier, je bent echt sterk.

ja gaat netjes Jorg moet gaan uitkijken:D

Heerlijk om te zien die vooruitgang.

Als je zo door gaat dan moet ik nog bang van je worden als je volgend jaar weer komt logeren...

Haha bedankt mannen! Het begint nu ook behoorlijk zwaar te worden. :D

Update: Deze week kan ik maar 1 keer gaan trainen. Ben nu ook van plan om de squats 2 keer per week te gaan doen ipv 3 keer. Ik ga dan wel wat langerzamer kwa gewichten maar heb dan wat meer tijd om te herstellen.

Laatst bewerkt:
Sterk die squats, zie gasten in mijn gym dat niet doen. :)

succes!

• #1.107
Maandag 27 december
Week 9 dag 25
Workout A

Aangezien ik vorige week maar 1 keer getraind heb, dacht ik gewoon deze week verder te gaan zoals het normaal hoort, dus met week 9.

Squat.
Moest met 87,5 kg
1 x 5 x 87,5 kg
1 x 5 x 87,5 kg.. lukte echt niet. Stond te trillen op m'n benen
3 x 5 x 85 kg
Ik ga nu ook alleen op maandag en vrijdag squatten, dus per week maar 5 kilo omhoog.
Merk wel dat deze gewichten te zwaar worden voor 5x5...
Volgende keer pak ik denk ook gewoon weer 85 kg tot ik die 87,5 ook 5x5 kan.

Bench Press.
Moest 60 kg.
1 x 2 x 60 kg veels te zwaar voor meerdere reps
1 x 3 x 55 kg lukte ook opeens niet
3 x 5 x 50 kg
K*t oefening.
Volgende keer pak ik denk ook gewoon weer 55 kg tot ik die 60 kg ook 5x5 kan.

Pull-Ups 3xF.
2 x BW
2 x BW
Ging ook niet, afgemaakt met Chin-ups
2 x BW

Face Pulls.
1 x 10 x 15 kg
1 x 10 x 20 kg
1 x 10 x 25 kg

Pulldown wide grip.
1 x 5 x 50
1 x 5 x 55
1 x 5 x 60
1 x 5 x 65

HyperExtensions.
Het lukte op de 1 of andere manier niet
5 x BW + 10 kg maar waren echt lelijk lol

Triceps Pulldown met touwtje.
2 x 5 x 15 kg
1 x 5 x 20 kg

Cable Side Triceps Extension.
3 x 5 x 5 kg per arm

Je kunt na een periode 5x5 ook verder met 3x3 Sanne. Je zult op een gegeven moment altijd tegen die muur aanlopen. Ik ging met sq bv een 6 weken elke week 5kg vooruit en toen kwam de muur. Daarna een tijdje meer high reps gedaan en daarna nog een keer 5x5 met 2,5 kunnen verhogen toen was de rek er wel uit. Je kunt ook steeds je stappen kleiner maken. Bv nog maar 2kg verhogen (als je die schijven van 1 hebt). Zolang je maar pr's zet werkt het.

• #1.109

Bedankt

Ja want straks wurgt ze je tussen dr benen? :D

Loool :p

Je kunt na een periode 5x5 ook verder met 3x3 Sanne. Je zult op een gegeven moment altijd tegen die muur aanlopen. Ik ging met sq bv een 6 weken elke week 5kg vooruit en toen kwam de muur. Daarna een tijdje meer high reps gedaan en daarna nog een keer 5x5 met 2,5 kunnen verhogen toen was de rek er wel uit. Je kunt ook steeds je stappen kleiner maken. Bv nog maar 2kg verhogen (als je die schijven van 1 hebt). Zolang je maar pr's zet werkt het.

Schijven van 1 of 2 kg hebben wij niet... ik zal nog eens kijken hoe ver ik kan gaan rekken maar weet niet of die 5x5x87,5 kg er in zit.
Als ik maar 1 rep kan maken met 110 kg heb ik er toch niets aan voor de rest.. 5x5x110 klinkt beter maar mn benen beginnen al te trillen als ik daar aan denk hehe.

zoals gijs zegt. sowieso werken kleine stappen van 2,5 goed
en overstappen naar 3 x 3 als 5 x 5 niet meer lukt

maar je kan ook naar 5 x 3 gaan eerst, heb je toch nog 15 totale werk reps, dat kun je dat weer uitmelken en overstappen naar 3 x 3, dan 2 x 2, en 1 x 1 :)

Sanne is lief voor mij..... toch...... enge gedachte dat wurgen... ik blijf gewoon je benen vandaan, hoppa.

Mooie training meid, jammer van je fails op de bech. Hoort er allemaal bij.

Ik ben gruwelijk aan het failen met mijn eten... Week rust is echt niet goed voor mij. 3 januari weer trainen gelukkig.

Morgenvroeg trouwens ff een nieuwe plaat op de arm laten prikken! hoppa.

• #1.112
zoals gijs zegt. sowieso werken kleine stappen van 2,5 goed
en overstappen naar 3 x 3 als 5 x 5 niet meer lukt

maar je kan ook naar 5 x 3 gaan eerst, heb je toch nog 15 totale werk reps, dat kun je dat weer uitmelken en overstappen naar 3 x 3, dan 2 x 2, en 1 x 1 :)

Ik voeg altijd maar 2,5 kg erbij eigenlijk.. maar denk dat ik nu toch te snel ben gegaan ofzo. :o Ik ga eerst even kijken hoe het vrijdag gaat. Morgen in ieder geval met 70 kg squatten.

Sanne is lief voor mij..... toch...... enge gedachte dat wurgen... ik blijf gewoon bij je benen vandaan, hoppa.

Mooie training meid, jammer van je fails op de bech. Hoort er allemaal bij.

Ik ben gruwelijk aan het failen met mijn eten... Week rust is echt niet goed voor mij. 3 januari weer trainen gelukkig.

Morgenvroeg trouwens ff een nieuwe plaat op de arm laten prikken! hoppa.

Hahahaha wtf bart. :p Ja ach die fails, ik fail elke keer op die BP. Ik zie wel hoe het verder gaat...

Jij ook al met eten pfffff blij dat de kerst weer voorbij is. Alleen nu komen de oliebollen er aan haha daar ga ik geen nee tegen zeggen hoor jumjum.
Ze hadden van die grote wafels met een dikke laag chocolade erop, dat was smullen. :lick:

maak je druk om wat je tussen oud en nieuw en kerst eet, niet om wat je tussen kerst en oud en nieuw eet!

• #1.114
Haha dat moet jij vooral zeggen. :p

Eerste keer dat ik hier kijk volgens mij maar lekkere gewichten verplaats je daar zeg! :eek:

Ik zie dat je vast begint te lopen met 5x5. Ik heb lang 5 reps getraind waarbij ik vast kwam te zitten en heb gemerkt dat als ik op lagere reps overstap voor enkele weken, ik weer vooruit schiet. Ik ben nu even overgestapt op 5x3 met redelijk wat rust tussendoor waardoor ik amper pump creëer.
Met bijvoorbeeld squat en military press doe ik nu 5x3 met gewichten die een fractie onder mijn voormalige 1RM liggen en kan ik weer probleemloos elke training 2,5kg verhogen in gewicht ( + ego-boost :D ).
Voor mij werkt het in elk geval om het plateau te doorbreken, misschien voor jou ook het proberen waard :)

maak je druk om wat je tussen oud en nieuw en kerst eet, niet om wat je tussen kerst en oud en nieuw eet!
Mooi gezegd CP, die ene week is slechts 2% van het jaar dus veel kan je daarin niet verpesten.

hey maar 2x5 87,5 en dan 3x 5 85 is ook een pr.
natuurlijk remt het af maar wat onze GIjs voorstelt is mischien wel en goed idee we hebben het er wel de 8ste over.

Schijven van 1 of 2 kg hebben wij niet... ik zal nog eens kijken hoe ver ik kan gaan rekken maar weet niet of die 5x5x87,5 kg er in zit.
Als ik maar 1 rep kan maken met 110 kg heb ik er toch niets aan voor de rest.. 5x5x110 klinkt beter maar mn benen beginnen al te trillen als ik daar aan denk hehe.

Niet denken dan :). Ga zo door eind volgend jaar moet die 5x5x110kg er wel inzitten, zolang je maar niet teveel nadenkt over wat voor gewicht er aan de stang hangt

• #1.119
Eerste keer dat ik hier kijk volgens mij maar lekkere gewichten verplaats je daar zeg! :eek:

Ik zie dat je vast begint te lopen met 5x5. Ik heb lang 5 reps getraind waarbij ik vast kwam te zitten en heb gemerkt dat als ik op lagere reps overstap voor enkele weken, ik weer vooruit schiet. Ik ben nu even overgestapt op 5x3 met redelijk wat rust tussendoor waardoor ik amper pump creëer.
Met bijvoorbeeld squat en military press doe ik nu 5x3 met gewichten die een fractie onder mijn voormalige 1RM liggen en kan ik weer probleemloos elke training 2,5kg verhogen in gewicht ( + ego-boost :D ).
Voor mij werkt het in elk geval om het plateau te doorbreken, misschien voor jou ook het proberen waard :)

Mooi gezegd CP, die ene week is slechts 2% van het jaar dus veel kan je daarin niet verpesten.

Bedankt hoor! Ik ben bezig met het StrongLifts schema en die ga ik eerst proberen af te maken. Dat duurt nog tot eind januari dus even kijken hoe ik dat ga afronden.
Maar ik heb zoiets van als je dus 5x5 niet meer kunt, moet je maar naar 3 gaan verlagen omdat je het niet kunt ??? Vind ik eigenlijk best raar aangezien ik niet ga opgeven. Dan maar een stapje terug.

hey maar 2x5 87,5 en dan 3x 5 85 is ook een pr.
natuurlijk remt het af maar wat onze GIjs voorstelt is mischien wel en goed idee we hebben het er wel de 8ste over.

Ja dat is zo, want dit is zonder wraps natuurlijk. :D Maarja liever boven de 100 ofcourse want dat moet zonder wraps ook kunnen.
Is het nu verplaatst naar de 8ste? Ik dacht 15 januari...

Niet denken dan :). Ga zo door eind volgend jaar moet die 5x5x110kg er wel inzitten, zolang je maar niet teveel nadenkt over wat voor gewicht er aan de stang hangt

Hehe eind volgend jaar pas 5x5x110 kg.. damn:rolleyes: Voor het gewicht doe ik het juist, that's the point. ;)

5x5 werkt leuk tot je vast komt te zitten. Je kan overstappen op 3x3, maar dan zit je alsnog weer op den duur vast. En om dan weer een nieuwe cyclus met 75% van 1RM te moeten beginnen werkt zwaar demotiverend. Vind het wat dat betreft lekker om dan gewoon gewicht te verhogen met een iets grotere stap en desnoods 5x1 of 5x2 te doen en dan elke week verhogen in het aantal reps per set. Zodra je de 5x5 aan tikt weer verhogen in gewicht.

Door 5x1 of 5x2 te doen is het ondanks het zwaardere gewicht alsnog "licht" en goed te doen met goede techniek. En als het goed is zit je niet meteen tegen een plateau te drukken met genoeg ruimte om rustig aan de reps te verhogen per week.

Het stronglifts 5x5 schema geeft mij persoonlijk het gevoel dat je op den duur 5 stappen achteruit moet doen om 1 vooruit te gaan. ****ing de-motiverend op langer termijn. En de beperkte winst die je maakt is de moeite wat mij betreft niet waard.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven