XXL Nutrition

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.301

:D Thanks.

Dat was niet wat we hadden gepland toch, maar na de woorden van Pjotr nu toch anders gaan trainen met het NK in het achterhoofd of wat?

:o nou sorry meester haha. Nee maar ik verveel me dood als ik rust en herstel toch snel.. M'n training was toch niet zwaar? :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:41 ----------

Succes met je wedstrijd.

De overhead press die jij doet is toch eigenlijk een staande military press?
Via youtube kwam ik ook op varianten met dummbells bijvoorbeeld.

Bedankt meis! :D

Dat maar dan staan m'n benen niet tegen mekaar aan. Heb ze gewoon op schouder breedte staan en geen leg drive erbij maar dat is bij MP ook niet toch?

technisch gezien is een military press beide benen tegen elkaar aan alsof je een saluut geeft aan je commandant. En dan zonder leg drive pressen. Benen op schouder breedte en dan pressen is een front press.

But who cares... ik noem mijn uitvoering ook gewoon MP terwijl het FP is.

Ik durf het niet te zeggen want tot nu toe deed ik het altijd zittend.
Zoals je het nu zegt is het me wel duidelijk wat je doet.:)

De eerst volgende schouder training ga ik het wel proberen met een 10 kg barbel.
Het idee om het met 20 kg te doen lijkt me nog een te grote stap want zittend ben ik er al geen held in.

Ziet er prima uit sanne :D keep it up

Succes met de wedstrijd!

Lekkere training meid!

En ja, 20 reppers zijn zeker wel heavy! Daarbij vind ik 20 kg voor een dame die 9 maanden traint echt netjes!

cheers

Dat was niet wat we hadden gepland toch, maar na de woorden van Pjotr nu toch anders gaan trainen met het NK in het achterhoofd of wat?

Aldus de man die rustig 3 dagen voor een SM finale van NL een PR op z'n deadlift probeerd te doen!Klinkt leuk!:P

• #1.308
Ik durf het niet te zeggen want tot nu toe deed ik het altijd zittend.
Zoals je het nu zegt is het me wel duidelijk wat je doet.:)

De eerst volgende schouder training ga ik het wel proberen met een 10 kg barbel.
Het idee om het met 20 kg te doen lijkt me nog een te grote stap want zittend ben ik er al geen held in.

Seated MP? Oke ik doe zoveel mogelijk staand en los zeg maar. :P 10 kg is toch erg weinig of vind je dat al zwaar?

Ziet er prima uit sanne :D keep it up

Dank je wel mannen, heb zin in de wedstrijd!

Lekkere training meid!

En ja, 20 reppers zijn zeker wel heavy! Daarbij vind ik 20 kg voor een dame die 9 maanden traint echt netjes!

cheers

Daarom. :P Ik kan 30 kg ook wel denk ik, maar dan misschien maar 5 keer en daar heb ik niets aan als ik 3x20 reps wil doen.

Aldus de man die rustig 3 dagen voor een SM finale van NL een PR op z'n deadlift probeerd te doen!Klinkt leuk!:P

Haha nee ik had dat met hem afgesproken, maar eigenlijk is deze wedstrijd niet echt belangrijk dus ga gewoon lekker door trainen. Vanavond toch light dus ben toch snel hersteld. :D

Laatst bewerkt:

haha sorry Gijs, ik wil graag dat ze piekt op het NK en wie weet kan ze zich dan plaatsen voor het EK in overleg met de bond.
Maar ik zei ook niet om 20reppers te gaan doen gewoon niet te veel rusten.

Sanne ik heb een singletje voor je Henk had mijn oude nog bij hem liggen die pas je wel. Die neemt hij mee zondag.

• #1.310
Ach ik wou gewoon even een pomp voelen :P Had nog nooit 20 reps gedaan, behalve bij push ups..

Oh nice, wel gewassen mag ik hopen? Haha bedankt! Ik zie je zondag.

• #1.312
Donderdag 20 januari
Voorbereiding competitie wedstrijd 23 januari

Opwarmen 5 minuten crosstrainer en wat stretch oefeningen.

Light training.

Squat.
1 x 8 x 40 kg
3 x 3 x 60 kg

Bench Press.
1 x 8 x 30 kg
3 x 3 x 50 kg paused

Incline Dumbbell Press.
3 x 5 x 18 kg per hand

CGBP.
1 x 5 x 40 kg
1 x 5 x 50 kg
1 x 5 x 60 kg laatste 3 reps met hulp
:o Moest eigenlijk light maarja...

Bent Over Row.
3 x 5 x 30 kg

Face Pulls.
Deed deze altijd op een andere cable machine, die heeft een dubbele katrol, deze is maar met 1 katrol dus zwaarder.
3 x 8 x 15 kg

Laatst bewerkt:
Een behoorlijke training toch?

Wat zijn je plannen voor zondag? Wat betreft SQ, BP en DL.

Knallen zondag!

Btw, waarom vooraf stretchen?

• #1.315
gelukkig je blijft toch nog een vrouw :D

Natuurlijk. :D

Een behoorlijke training toch?

Wat zijn je plannen voor zondag? Wat betreft SQ, BP en DL.

Mwoa ja alleen die CGBP was zwaar, maar ging even kijken of die lichter was dan als ik normaal bench maar is eigenlijk geen verschil.. :mad:

Ik houd het nog geheim wat ik zondag ga doen. :P

Knallen zondag!

Btw, waarom vooraf stretchen?

Ja echt wel, BAM!

Stretchen omdat ik dat best wel fijn vind + het geloof ik ook beter is aangezien ik nogal stijf ben. :p

vragen of er iemand achter je gaat staan om te helpen ;)

Ja echt wel, BAM!

Stretchen omdat ik dat best wel fijn vind + het geloof ik ook beter is aangezien ik nogal stijf ben. :p

Stretchen kun je ( als je t per se wilt doen ) beter na je training doen, met stretchen haal je de spanning van je spieren af en dat is net wat je niet wilt voor een training. Ook zijn je spieren warm na een training, dus minder kans op blessures en shit. ;):D Think about it.

• #1.319
Zondag 23 januari
Competitie Powerliften
SSS Alkmaar

M'n eerste officiële wedstrijd... Er waren nog meer mensen van de trainingen @ Papendal, die ook mee deden (Fawaz, Jorg, Joost, Niels en natuurlijk Pjotr) wat het ook weer gezellig maakte! Gijs was er ook maar helemaal speciaal voor mij. :P lol ;)
Fawaz en ik tilden mee als algemeen lid dus deden niet mee voor de prijs, maar als ervaring. Maakt mij niet veel uit eigenlijk, is alleen maar goed om dit meegemaakt te hebben.

Squat.
Opwarmen
1 x 8 x 40 kg
1 x 5 x 50 kg
1 x 2 x 70 kg
Beurten
1ste beurt:
100 kg. Fail. M'n kniebandages zaten veels te strak, waardoor ik m'n onder benen niet meer voelde en deed onwijs pijn. Degene die dat had gedaan, wist niet dat ik ze nog nooit zo strak had gehad dus eigenlijk dubbel zo k*t. Ik kon wel zakken, maar kwam niet meer omhoog.
Balen natuurlijk, omdat ik die 100 wel kan.
2de beurt:
100 kg. Hoppa, easy. Gefilmt. Deze keer had Gijs m'n bandages omgedaan, gewoon een stuk losser waardoor het gewoon ging.
110 kg. Fail. Raakte uit balans, helaas. Technische fout van mezelf dus want hij voelde goed aan. Gefilmt.
http://www.youtube.com/watch?v=B8T4jtgf60M
http://www.youtube.com/watch?v=7VhlvIrUIOU

Bankdrukken.
Opwarmen
1 x 8 x 40 kg
1 x 5 x 50 kg
Beurten
1ste beurt:
60 kg. Voelde echt heel licht aan, dus een goeie beurt.
2de beurt:
65 kg. Fail. Ik weet niet wat het probleem is, ik krijg hem wel omhoog maar dat laatste stukje krijg ik niet uitgedrukt.
3de beurt:
65 kg. Fail. Zelfde verhaal. Beiden fails wel op de film, zal er 1 posten.
http://www.youtube.com/watch?v=DcLH_Tghtz0

Deadlift. M'n favoriete onderdeel. :cool:
Opwarmen
1 x 8 x 60 kg
1 x 5 x 70 kg
1 x 2 x 80 kg
Beurten
1ste beurt:
125 kg. Easy... :)
2de beurt:
135 kg. PR! Ging wat moeilijker omdat ik al verkeerd startte. Gefilmt. Dan kun je het dus ook zien wat ik fout deed. Na wat tips van Gijs toch met vol vertrouwen voor de 140 kg gegaan en:
BAM JONGUH!
3de beurt:
140 kg. :D PR! Gefilmt. Echt super blij natuurlijk! :woot:
http://www.youtube.com/watch?v=9JzK1aiH2yQ
http://www.youtube.com/watch?v=RKgDuedCks8

Leuk om meegemaakt te hebben, vooral omdat dit dus officeël was. Ik was wel erg zenuwachtig, wat me dus nog zenuwachtiger maakte na die fail op de squat maar m'n deadlift maakt het dan weer goed!
Gijs en Pjotr bedankt mannen!

Laatst bewerkt:
Mooie deadlift!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven