XXL Nutrition

Sanne's log: Rise of Brutality

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.401
:P Ik leg hem denk iets te hoog.

Ohh dus dinsdag staat ook vast voor jou? Dat is heel mooi, ik ben ook benieuwd!

• #1.402
Ik heb vanaf vandaag ook m'n voedingsschema gepost in m'n begin post. Mocht iemand daar benieuwd naar zijn. :p
Ga me daar nu ook strikt aan houden (m.u.v wedstrijden), toch eens proberen of ik in de -72 kg klasse kan komen zonder kracht in te leveren.
Zondag op de wedstrijd was ik gewogen, wel met sportkleding aan; 77,4 kg. Had me daarvoor wel volgepropt met eten natuurlijk lol. Ik denk dat ik me iedere maandag ochtend even ga wegen dan, en dan maar zonder kleren want dit schijnt ook wel wat te schelen. Het liefst zou ik de weegschaal in de fik steken maar voorlopig laat ik die nog even staan.
5086.gif

Laatst bewerkt:
moet wel lukken denk ik! gwn doorknallen!

Ga me daar nu ook strikt aan houden (m.u.v wedstrijden), toch eens proberen of ik in de -72 kg klasse kan komen zonder kracht in te leveren
Teveel concurrentie is de klasse waar je nu zit? Waarom niet gewoon nog harder trainen en wat vvm erbij pakken;)

Tjonge jonge, je laat toch niet het sporten schieten voor je vent :D

• #1.406
moet wel lukken denk ik! gwn doorknallen!

Ja toch! :D

Teveel concurrentie is de klasse waar je nu zit? Waarom niet gewoon nog harder trainen en wat vvm erbij pakken;)

Nee hoor, maar wil ook niet in de +84 kg klasse komen.. als ik m'n schema niet had aangepast, kwam ik daar wel. ;)

Tjonge jonge, je laat toch niet het sporten schieten voor je vent :D

Haha dat gebeurt normaal ook niet hoor, misschien zaterdag ochtend dan nog even naar de gym. ;)

Ik heb vanaf vandaag ook m'n voedingsschema gepost in m'n begin post. Mocht iemand daar benieuwd naar zijn. :p

Ik hoop dat het voor je werkt, maar volgens mij zit je veel te laag in je koolhydraten. Ik kijk nu even door het oog van een bodybuilder, maar ik zou bij je ontbijt de melk eruit laten en de brinta vervangen door 75 tot 100 gram havermout en 15 gram rozijnen. Die energie heb je 's avonds nodig voor je training.

Verder bij je supplementen aminozuren toevoegen en deze 's ochtends en voor en na je training nemen om je spiermassa te beschermen.

De weegschaal zegt trouwens wel iets, maar lang niet alles. Je VVM meten en daarnaast de spiegel is een betere manier (huidplooidiktemeting) :p

Neem het anders gerust eens je voeding door met Pjotr en Gijs. Gijs weet, door zijn bodybuilding-verleden ook heel veel over voeding, al heeft hij zelf wat moeite om daar af en toe naar te handelen :D

ik vind het ook wel een heel grote decrease in 1 keer. zou het wat geleidelijk aan laten verlopen, je zegt dat je onderhoud nu 2300kcal is, dan zou ik eerst een maandje of 2 rond de 2100kcal gaan zitten en kijken wat dat doet. neem je tijd voor dit soort dingen, te snel cutten is vaak funest voor alles; je musclemass, je kracht, je algehele energie etc.

plus ik weet niet hoe je nu eet/at maar je hele schema ziet er flink gezond uit, als je nu crap links gaat laten liggen die je eerst wel at zal je ook al vooruitgang zien puur door kwalitatief betere voedingstoffen (maar daar zullen de "het draait om totaal aantal kcals" mensen me wel ongelijk in geven :P)

just my 50 cents.

Laatst bewerkt:
  • #1.409
Ik hoop dat het voor je werkt, maar volgens mij zit je veel te laag in je koolhydraten. Ik kijk nu even door het oog van een bodybuilder, maar ik zou bij je ontbijt de melk eruit laten en de brinta vervangen door 75 tot 100 gram havermout en 15 gram rozijnen. Die energie heb je 's avonds nodig voor je training.

Verder bij je supplementen aminozuren toevoegen en deze 's ochtends en voor en na je training nemen om je spiermassa te beschermen.

De weegschaal zegt trouwens wel iets, maar lang niet alles. Je VVM meten en daarnaast de spiegel is een betere manier (huidplooidiktemeting) :p

Neem het anders gerust eens je voeding door met Pjotr en Gijs. Gijs weet, door zijn bodybuilding-verleden ook heel veel over voeding, al heeft hij zelf wat moeite om daar af en toe naar te handelen :D

Haha 75/100 gr brinta (:eek:) met rozijnen? Nee man, veels te veel koolhydraten. Ik heb het nu verhoogt naar 40 gr + het is lekker met opgewarmde melk en whey mmmm dikke pap. :lick:
Zit dan nu op 2000 kcal.
En waarom eigenlijk rozijnen?

http://www.xxlnutrition.nl/bcaa-powder/xxl-nutrition
Die neem ik al, zijn aminozuren. Neem ze altijd alleen voor het trainen.

Vet% heb ik laatst nog laten meten, dus dat komt nog wel over 3 maanden. Iedere maand meten zie ik het nut namelijk niet van in. :P

ik vind het ook wel een heel grote decrease in 1 keer. zou het wat geleidelijk aan laten verlopen, je zegt dat je onderhoud nu 2300kcal is, dan zou ik eerst een maandje of 2 rond de 2100kcal gaan zitten en kijken wat dat doet. neem je tijd voor dit soort dingen, te snel cutten is vaak funest voor alles; je musclemass, je kracht, je algehele energie etc.

plus ik weet niet hoe je nu eet/at maar je hele schema ziet er flink gezond uit, als je nu crap links gaat laten liggen die je eerst wel at zal je ook al vooruitgang zien puur door kwalitatief betere voedingstoffen (maar daar zullen de "het draait om totaal aantal kcals" mensen me wel ongelijk in geven :P)

just my 50 cents.

Ik zit nu op de 2000 kcal, heb een paar kleine dingetjes extra erbij gedaan dus vind het wel best zo. Daar kan ik wel mee leven zolang het niet over de 2300 gaat.
Alleen mis ik fruit wel soms.. eerst at ik iedere dag een appel of soms zelf even sinaasappelsap persen maargoed dat zijn ook weer extra kcal.
Weet jij een goed tijdstip om dat wel te kunnen eten zonder dat het te veel invloed heeft?

Laatst bewerkt:
Ik vind je voedingsschema niet eens zo verkeerd :)

Kijk het even een poosje aan, mocht het niet lukken kijken we verder ;)

Ga zo door! :thumb:

Ik zit nu op de 2000 kcal, heb een paar kleine dingetjes extra erbij gedaan dus vind het wel best zo. Daar kan ik wel mee leven zolang het niet over de 2300 gaat.
Alleen mis ik fruit wel soms.. eerst at ik iedere dag een appel of soms zelf even sinaasappelsap persen maargoed dat zijn ook weer extra kcal.
Weet jij een goed tijdstip om dat wel te kunnen eten zonder dat het te veel invloed heeft?

na je training of voor je training kunnen die suikers uit je fruit geen kwaad. bij je ontbijt moet het imo ook wel kunnen, fruit is te waardevol om het te gaan mijden omwille de snelle suikers. gewoon een kwestie van goed timen dus ;)

sowieso ben ik ook van mening dat een beetje extra kcals op je trainingsdagen nooit kwaad kunnen, zeker niet (vlak) voor je training. het zijn imo je niet-trainingsdagen waarop je echt moet/kan gaan schrappen, vooral koolhydraten op die avonden mijden werkt voor mij persoonlijk heel goed.

maar goed, ik ben geen cut-expert voor de rest, dit zijn maar mijn ervaringen. er zullen vast mensen zijn die dit met allerlei vormen van wetenschap kunnen weerleggen of het totaal niet er mee eens zijn, dusch nogmaals: just my 2 cents.

Laatst bewerkt:
1 van de vele manieren brah, je praat geen poep nu.

• #1.413
na je training of voor je training kunnen die suikers uit je fruit geen kwaad. bij je ontbijt moet het imo ook wel kunnen, fruit is te waardevol om het te gaan mijden omwille de snelle suikers. gewoon een kwestie van goed timen dus ;)

sowieso ben ik ook van mening dat een beetje extra kcals op je trainingsdagen nooit kwaad kunnen, zeker niet (vlak) voor je training. het zijn imo je niet-trainingsdagen waarop je echt moet/kan gaan schrappen, vooral koolhydraten op die avonden mijden werkt voor mij persoonlijk heel goed.

maar goed, ik ben geen cut-expert voor de rest, dit zijn maar mijn ervaringen. er zullen vast mensen zijn die dit met allerlei vormen van wetenschap kunnen weerleggen of het totaal niet er mee eens zijn, dusch nogmaals: just my 2 cents.

Oftewel carb-cycling ofzo? :P

Na m'n training neem ik al snelle koolhydraten, waxy maize. In de ochtend zou ik dan wel wat fruit erbij kunnen nemen.. lekker. :D

Voor de rest noem ik dit niet cutten lol ben geen BB'er he... :D

Enne net waren het nog just your 50 cents.. heb je van die andere 48 cent eten voor je chincilla gekocht? :p

Laatst bewerkt:
1 van de vele manieren brah, je praat geen poep nu.

nice one Pietje!

Oftewel carb-cycling ofzo? :P

Na m'n training neem ik al snelle koolhydraten, waxy maize. In de ochtend zou ik dan wel wat fruit erbij kunnen nemen.. lekker. :D

Voor de rest noem ik dit niet cutten lol ben geen BB'er he... :D

Enne net waren het nog just your 50 cents.. heb je van die andere 48 cent eten voor je chincilla gekocht? :p

carb-cycling inderdaad, althans de richtlijnen daarvan. als je het globaal volgt is het prima te doen en zet het vrij snel zoden aan de dijk.

enne jup, die chins kosten me een vermogen :(

maar ja.. i must obey.

Wat hebben jullie allemaal met die teksten aanpassen? Kan het niet gewoon in 1x? :D

Edit: Volgens Starter20 is dit de nieuwe hype. Check!

Laatst bewerkt:
  • #1.416
Toch maar morgen en zaterdag ochtend trainen. We gaan een kijkje nemen bij een andere gym, die waarschijnlijk een stuk beter is en niet zo een ruk openingstijd heeft. :p

Toch maar morgen en zaterdag ochtend trainen. We gaan een kijkje nemen bij een andere gym, die waarschijnlijk een stuk beter is en niet zo een ruk openingstijd heeft. :p
SSS?:D

Trouwens nog een tip over je supplementatie, drink je snelle carbs icm aminozuren tijdens je workout. Zijn wat nieuwe onderzoeken over..

Hoge pieken in je bloedsuiker spiegel( veroorzaakt door voor/na suppletie met snelle KH's ) zouden nadelig zijn voor je eiwitsynthese. Terwijl wanneer je je spiegel redelijk gelijk houd ( door bijv. intra- workout te supplementeren ) en dit combineert met EAA's je eiwitsynthese juist een boost krijgt. Voeg je BCAA's toe aan je snelle carbs dan werkt dit spiersparend.

Daarnaast heeft post-workout supplementatie met snelle KH's kennelijk ook weinig impact op je eiwitsynthese( blijkt ook uit nieuwe onderzoeken ) enkel op je glycogeen aanvulling. Alleen hoef je je glycogeen niet per se op deze manier aan te vullen, als je overdag voldoende complex carbs eet dan zijn die snelle post workout overbodig.. Je glycogeen voorraden zullen voor je volgende training al lang weer terug angevuld zijn.

Kijk maar wat je met deze info doet, de betreffende onderzoeken staan in de wetenschapssectie geloof ik. :o

Haha 75/100 gr brinta (:eek:) met rozijnen? Nee man, veels te veel koolhydraten. Ik heb het nu verhoogt naar 40 gr + het is lekker met opgewarmde melk en whey mmmm dikke pap. :lick:
Zit dan nu op 2000 kcal.
En waarom eigenlijk rozijnen?

http://www.xxlnutrition.nl/bcaa-powder/xxl-nutrition
Die neem ik al, zijn aminozuren. Neem ze altijd alleen voor het trainen.

Vet% heb ik laatst nog laten meten, dus dat komt nog wel over 3 maanden. Iedere maand meten zie ik het nut namelijk niet van in. :P

Rozijnen zijn een vorm van gedroogd fruit en bevat dus veel snelle suikers. Nadat je lichaam ongeveer 8 uur gevast heeft, zorgt dit er voor dat je lichaam weer van een katabole toestand in een anabole (=spieropbouwende) toestand komt. De havermout zijn je langzame koolhydraten en voorzien je lichaam van energie tijdens de dag en je training. Voeg hier kaneel aan toe om je insuline-spiegel gedurende de dag gelijkmatig te houden.

BCAA's zijn ketengebonden aminozuren. Uiteraard een goede keuze. Persoonlijk merkte ik, dat toen ik heel laag in mijn carbs ging, dat ik minder spiermassa verloor toen ik naast BCAA's er ook amino-tabletten bij nam. Maar zo laag gaan is een extreem tijdens een wedstrijdvoorbereiding.

Ik ken jouw lichaam niet en weet dus ook niet hoe het reageert op voedsel, maar 2000 is aanbevolen voor een gemiddelde vrouw, niet voor een jonge vrouw die aan zware krachttraining doet en sterker wil worden.

Veel succes ermee in ieder geval.

• #1.419
Vrijdag 28 januari
Opwarmen 5 minuten crosstrainer en wat dynamische stretchoefeningen.

Overhead Full Squat.
1 x 8 x 20 kg
5 x 5 x 30 kg

Overhead Press.
1 x 8 x 20 kg
3 x 5 x 25 kg

Deadlift.
1 x 8 x 70 kg
1 x 2 x 100 kg
1 x 2 x 125 kg Rep PR.
Ik wilde 5x125 kg doen maar die 125 was zo zwaar.. te weinig gegeten, daar lag het aan. Heb dan te weinig energie/kracht.
5x125 kg moet ik gewoon kunnen doen dus dat komt volgende week wel!

Standing Calf Raises.
1 x 10 x 80 kg
1 x 10 x 100 kg
1 x 10 x 120 kg max gewicht op dat apparaat.

Bent Over Row.
1 x 8 x 30 kg
3 x 5 x 45 kg

Face Pulls light.
2 x 10 x 15 kg

Laatst bewerkt:
En weer een nieuwe PR, lekker meid.

Haha, die calfraises.... je bent verdomme een vrouw hoor!!! Doe us normaal. haha.

Klasse training dacht ik zo!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven