XXL Nutrition

Schema beginneling

jakkobuzz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
26%
Hoi allemaal. Dít is mijn eerste post :) en waarschijnlijk zullen het er nog meer worden. Sinds een week of twee ben ik met gewichten gaan trainen. Dít om af te vallen en gespierder te worden. Ik ben ook sinds een week me in bodybuilding gaan verdiepen. Zeker wel interessante stof.

Maar waar het om gaat. Ik heb een set dumbbells en een barbell met 50 kilo gewicht. Ik ben van plan om thuis met de gewichten te trainen en twee dagen in de week naar de sportschool te gaan voor cardio, benen en abs. Is dit een redelijk schema om mee te beginnen of hebben jullie suggesties?

28iq9g5.png

Ik denk dat voeding het moeilijkste gaat worden, maar we gaan het doen. Verder heb ik whey shakes als eiwit aanvulling op werkdagen en een pot creatine.

Mvg,

Welkom!

Goed van je dat je wilt gaan afvallen. Ik zou een bestaand schema gaan kiezen als ik jouw was, die zijn veel completer. Kijk eens naar fullbody schema's als Stronglifts of Starting Strength. Heb je liever wat meer oefeningen, dan kun je kijken naar ICF5x5. Dit zijn wel schema's voor 3 x per week.

Verder kun je de creatine nog even laten staan, het heeft weinig toegevoegde waarde als je wilt afvallen. Sterker nog, het gaat je tegenwerken, het houdt namelijk vocht vast, waardoor je groter oogt.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Duidelijk van de creatine. Die laat ik even staan. Ik heb naar beide schema's gekeken. Ik ben wel een beetje huiverig voor deadlift en squat. Zijn deze oefeningen goed zelf aan te leren? Want begeleiding is er nauwelijks bij mijn budget sportschool en is 50 kg genoeg voor het begin, aangezien ik er elke week gewicht bij moet doen? Tevens zie ik dat je veel moet eten? Ik wil juist afvallen en spieren behouden en eventueel in spiermassa groeien.

Laatst bewerkt:
Wat me direct opvalt is dat borst erg belangrijk voor je is. Twee borstoefeningen tegen 1 rug oefening waarbij de eerste (goodmornnig) voor de onderrug is.

Je doet dus binnen 1 cycle (FB A+B) 4 oefeningen voor de borst (1 spier) en 1 voor de "bovenrug" (meerdere spieren)

Lijkt me dat die verhouding niet klopt.

• Topic Starter Topic Starter
Ok. Zal ik er dan oefeningen als upright row en pullovers er bij doen of borst oefeningen eraf halen?

Terug
Naar boven