Fitness Seller

schema van 4 dagen per week (graag advies)

brecht1999

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
58kg
Vetpercentage
8%
hallo,

ik ben 15 jaar 1m68 en woog vorige week 50 kg (nu 51 kg). Ik speel ook voetbal (3x training + wedstrijd).
Graag zou ik wat gespierder worden. Ik ben van plan 4x per week thuis krachttraining te doen. Ik heb nu een weekje opgebouwd, door telkens en oefening toe te voegen. Zo ben ik bij een schema gekomen. Ik zou graag weten of mijn schema goed is.
Beenspieren hoef ik niet te trainen volgens mij, die train ik genoeg op het voetbal.

4x per week: 10 pull ups 3x
20 push ups 3x
15 pulse up 3x
35 set up 3x
20 bench dips
15 dips - triceps version (tussen twee meubels van zelfde hoogte)
20 cuban rotations met 2 kg halters 3x (heb geen zwaardere, dus kan ze ook enkel voor dit gebruiken :( )

Ook let ik op mijn voeding, zo eet ik iedere ochtend ontbijtgranen met melk. Ik probeer ook voldoende eiwitten te eten.
Voor mijn training eet ik vaak een banaan, en druivensuiker. Erna eet ik nog en druivensuikertje. Ik drink ook veel water.

Ben ik goed bezig? Wat kan ik nog verbeteren? Kan het dat ik al 1 kg ben aangekomen hierdoor? En wanneer zou ik resultaat beginnen zien?

Brecht

Koop twee verstelbare halters van 10kg en je kunt al een hoop meer doen.

lastig om je voeding te bepalen zo, als ik jou was zou ik je voeding loggen in bijvoorbeeld myfitnesspall, hierin kan je precies bijhouden wat je eet. in het begin zal je misschien best wat spier kunnen winnen met deze oefeningen, maar het beste zou zijn om je aan te sluiten bij een sportschool

Voor je leeftijd gezien, en je gewicht, is dit een goed begin. Inderdaad even je voeding in beeld brengen maar ik zou in jou geval nog niet te zwaar gaan trainen. Over een jaartje naar de sportschool lijkt me een goed plan.

Ik zou voor de benen echter wel een oefening erbij nemen, Voetballen bouwt veel conditie op en traint natuurlijk de beenspieren maar de beenspieren zijn zo belangrijk om een goed gespierd lichaam te krijgen, zie het als de fundering van je lichaam, schenk er dus veel aandacht aan.

En over het verschil van 50 naar 51, daar moet je niet te veel op letten.. nu nog. Je kunt de ene week een kilootje zwaarder zijn, of een kilootje lichter. Om een goed beeld er van te krijgen: Probeer wekelijks je te wegen op hetzelfde moment en met het zelfde gewicht aan kleding.

Je zult in het begin wat voortgang boeken met dit schemaatje, probeer op termijn wel een goede indeling van spiergroepen (sets/herhalingen) te creëren zodat je op lange termijn voortgang kan gaan boeken.

Voor een beginner, zeker niet slecht

Terug
Naar boven