- Waardering
- 0
Hallo,
Ik ben na een half jaar fitnessen met slechte begeleiding en een klein jaar thuis met dumbbells, een matje en andere ge-improviseerde "apparatuur" stoeien nu sinds 1,5 maand weer bezig op een nieuwe sportschool.
Ik heb toen ook een intake genomen waarbij ze een schema voor je opstellen naar je wensen. Ik heb alleen mijn twijfels of het goed verdeeld is, hierbij dus mijn vraag of jullie hier commentaar/aanvullingen op hebben
.
- Hoelang train ik?
Lees boven.
- Wat is mijn doel?
Massa, massa, massa en een betere conditie.
- Waar je prioriteiten liggen
Thuis heb ik nooit veel aan mijn benen en rug gedaan, die liggen dus wat achter.
- Beschikbare apparatuur
Ik fitness bij Fit4Free, er zijn tal van apparaten en losse gewichten beschikbaar. Er is alleen geen mogelijkheid tot bankdrukken, wel een Smiths Machine.
- Beschikbare tijd
Ik ga 4x per week
Het schema is verdeeld over 2 dagen, hierbij is mij verteld dat het geen probleem is als ik de schema's achter elkaar doe. Dus bijvoorbeeld schema 1 op maandag en op dinsdag schema 2.
Schema dag 1: Borst/Biceps/Triceps
- 10 minuten opwarmen met willekeurige cardio
Borst:
Chest Press Wide Grip: 3 x 12
Fly Machine: 3 x 12
Incline dumbbell Press: 3 x 12
Triceps:
Seated Dip Narrow Grip: 3 x 12
Tricpes Pull Down: 3 x 12
Biceps:
Dumbbell curl, standing one arm: 3 x 12
Biceps curl: 3 x 12
Concentration Curls: 3 x 12
Schema dag 2: Schouders/Rug/Benen
- 10 minuten opwarmen met roeien
Bovenrug:
Lat pull down, front: 3 x 12
Horizontal lat row, triangle: 3 x 12
Onderrug:
Back Extension: 3 x 12
Schouders:
Shoulder press narrow grip: 3 x 12
Lateral raise, seated: 3 x 12
Front raise, standing: 3 x 12
Upright rowing pulley: 3 x 12
Benen:
Seated leg curl: 3 x 12
Leg extension: 3 x 12
Leg press: 3 x 12
Buikspieren train ik 2-3x per week, er zit in ieder geval altijd een dag tussen.
Vaak doe ik na het schema nog rond de 20 minuten cardio.
Elke input is welkom!
EDIT: misschien ook handig om te vermelden dat ik met dit schema wel al 4kg (spieren) ben aangekomen in 1,5 maand.
Ik ben na een half jaar fitnessen met slechte begeleiding en een klein jaar thuis met dumbbells, een matje en andere ge-improviseerde "apparatuur" stoeien nu sinds 1,5 maand weer bezig op een nieuwe sportschool.
Ik heb toen ook een intake genomen waarbij ze een schema voor je opstellen naar je wensen. Ik heb alleen mijn twijfels of het goed verdeeld is, hierbij dus mijn vraag of jullie hier commentaar/aanvullingen op hebben
.- Hoelang train ik?
Lees boven.
- Wat is mijn doel?
Massa, massa, massa en een betere conditie.
- Waar je prioriteiten liggen
Thuis heb ik nooit veel aan mijn benen en rug gedaan, die liggen dus wat achter.
- Beschikbare apparatuur
Ik fitness bij Fit4Free, er zijn tal van apparaten en losse gewichten beschikbaar. Er is alleen geen mogelijkheid tot bankdrukken, wel een Smiths Machine.
- Beschikbare tijd
Ik ga 4x per week
Het schema is verdeeld over 2 dagen, hierbij is mij verteld dat het geen probleem is als ik de schema's achter elkaar doe. Dus bijvoorbeeld schema 1 op maandag en op dinsdag schema 2.
Schema dag 1: Borst/Biceps/Triceps
- 10 minuten opwarmen met willekeurige cardio
Borst:
Chest Press Wide Grip: 3 x 12
Fly Machine: 3 x 12
Incline dumbbell Press: 3 x 12
Triceps:
Seated Dip Narrow Grip: 3 x 12
Tricpes Pull Down: 3 x 12
Biceps:
Dumbbell curl, standing one arm: 3 x 12
Biceps curl: 3 x 12
Concentration Curls: 3 x 12
Schema dag 2: Schouders/Rug/Benen
- 10 minuten opwarmen met roeien
Bovenrug:
Lat pull down, front: 3 x 12
Horizontal lat row, triangle: 3 x 12
Onderrug:
Back Extension: 3 x 12
Schouders:
Shoulder press narrow grip: 3 x 12
Lateral raise, seated: 3 x 12
Front raise, standing: 3 x 12
Upright rowing pulley: 3 x 12
Benen:
Seated leg curl: 3 x 12
Leg extension: 3 x 12
Leg press: 3 x 12
Buikspieren train ik 2-3x per week, er zit in ieder geval altijd een dag tussen.
Vaak doe ik na het schema nog rond de 20 minuten cardio.
Elke input is welkom!

EDIT: misschien ook handig om te vermelden dat ik met dit schema wel al 4kg (spieren) ben aangekomen in 1,5 maand.

?? heeft dat een reden? elke normale sportschool hoort de mogenlijkheid te hebben tot bankdrukken. mischien anders met dumbbells? als deze zwaar genoeg gaan. of kun je niet iets improviseren zodat je toch kan benchen? desnoods met wat hulp.

. Nu kan ik dus welgeteld 2 week Rippetoe doen.