MuscleMeat

Schema voor beginner 15 jaar

Supergamer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ik heb gelijk een vraag.
Ik ga morgen kijken bij een fitnesscentrum om daar misschien 1 of 2 maanden te komen fitnissen.
Ik heb totaal geen ervaring en wil dit doen om wat meer conditie te krijgen en om wat spieren te kweken, ik wil me namelijk voorbereiden op een sporttest.
Ik ben totaal een leek, dus kunnen jullie mij misschien advies geven over wat ik het beste kan doen op de juiste manier?

Ik ben van plan 2 keer in de week daar te gaan sporten, zouden jullie voor mij een schematje willen maken?
Ik ben trouwens ongeveer 1.70 en weeg 57 kilo.

Gr

PS: De test is wss een soort politietest, vooral rennen dus maar wat sterker wil ik ook wel worden haha :p

2x full body
En eten! Eten eten eten..

• Topic Starter Topic Starter
Wat houd dat full body in dan? En bedoel je dan 2x in de week 'full body'? Is dat geschikt voor een 15jarige beginner?

Kunnen jullie anders een schema voor mij maken voor het trainen van alleen de armen, triceps en biceps? Voor 1 of 2 keer in de week? Want ik denk dat ik dan al een heel eind kom, als ik daarna nog hardloop. Of is alleen armen geen goed idee voor een 15 jarige?

Nee je wil eigenlijk sowieso je hele lichaam trainen, aan alleen grote armen heb je helemaal niks. Het is niet alleen lelijk maar ook niet functioneel.

Oke, heb jij voor mij een makkelijk schema? Voor 1 of 2 dagen in de week, wat is het verstandigst?

Als ik jouw was zou ik beginnen met eerst de sticky's door te lezen. :)

Opwarmen met korte cardio met lichte intensiteit
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Is dat dan wat om 1 of 2x in de week te doen? Die termen ken ik niet maar dat zullen ze daar bij het healthcenter wel uitleggen.