MuscleMeat

Schema voor beginner 15 jaar

Supergamer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ik heb gelijk een vraag.
Ik ga morgen kijken bij een fitnesscentrum om daar misschien 1 of 2 maanden te komen fitnissen.
Ik heb totaal geen ervaring en wil dit doen om wat meer conditie te krijgen en om wat spieren te kweken, ik wil me namelijk voorbereiden op een sporttest.
Ik ben totaal een leek, dus kunnen jullie mij misschien advies geven over wat ik het beste kan doen op de juiste manier?

Ik ben van plan 2 keer in de week daar te gaan sporten, zouden jullie voor mij een schematje willen maken?
Ik ben trouwens ongeveer 1.70 en weeg 57 kilo.

Gr

PS: De test is wss een soort politietest, vooral rennen dus maar wat sterker wil ik ook wel worden haha :p

2x full body
En eten! Eten eten eten..

• Topic Starter Topic Starter
Wat houd dat full body in dan? En bedoel je dan 2x in de week 'full body'? Is dat geschikt voor een 15jarige beginner?

Kunnen jullie anders een schema voor mij maken voor het trainen van alleen de armen, triceps en biceps? Voor 1 of 2 keer in de week? Want ik denk dat ik dan al een heel eind kom, als ik daarna nog hardloop. Of is alleen armen geen goed idee voor een 15 jarige?

Nee je wil eigenlijk sowieso je hele lichaam trainen, aan alleen grote armen heb je helemaal niks. Het is niet alleen lelijk maar ook niet functioneel.

Oke, heb jij voor mij een makkelijk schema? Voor 1 of 2 dagen in de week, wat is het verstandigst?

Als ik jouw was zou ik beginnen met eerst de sticky's door te lezen. :)

Opwarmen met korte cardio met lichte intensiteit
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Is dat dan wat om 1 of 2x in de week te doen? Die termen ken ik niet maar dat zullen ze daar bij het healthcenter wel uitleggen.

Ben bang dat je de verkeerde vraag stelt op het verkeerde forum. Ik denk dat je niet echt een beeld hebt van wat bodybuilding is en wat een bodybuilder nastreeft en waarom. Dat is op zich niet vreemd op je 15e. Maar normaal gesproken, als je ergens wat meer van af wilt weten, verdiep je je een beetje in de materie. Lees eerst eens wat over principes van krachttraining (Google!), vraag je dan eens af of dit iets voor jou is. En ga dan hier op het forum eens wat lezen. Bijna alles wat jij zou willen weten, is hier al een keer geschreven en vrij gemakkelijk te vinden, bijvoorbeeld in 'Stickies'. Als je (na het lezen van de eerder genoemde algemene info!) bijvoorbeeld een trainingsschema wilt samenstellen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/
Dit is geen McDrive, waar je effe snel wat afhaalt. En het bouwen van een goed lichaam werkt al helemaal niet zo.
Klinkt misschien wat belerend, maar welcome to the real world, gozer!
Succes met het bepalen van en behalen van je doelen!

Edit:
Zie dat je net een serie oefeningen geknipt en geplakt hebt.
Zijn op zich allemaal prima oefeningen, maar nogmaals, begin nou eens bij het begin.

Ja ik heb er ook geen verstand van, ik wil gewoon een maandje kijken of het wat is en in dat maandje al wat vooruitgang zien. (Ik wil gewoon wat sterker worden)

Wat raad je me dan aan om te doen?

Wat raad je me dan aan om te doen?

??? Huh?
Volgens mij staat in mijn vorige post precies wat ik je aanraad(????).
Ga je goed inLEZEN en je oriënteren (ga idd eens kijken en praten bij die sportschool), als je een goed beeld hebt en het lijkt je wat, lekker gaan doen en stick around (hier dan).
Succes!

in een maand zul je maar amper vooruitgang zien ;)

Vraag in de sportschool naar een schema. Zij hebben vast wel een geschikt schemaatje voor je.

Terug
Naar boven