AndroidHealthClinic

Schema voor droogtrainen, graag advies

giedo555

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
Beste bodybuilders,

Ik ben nu een tijdje bezig met het droog trainen van mijn lichaam. Dit is de eerste keer dat ik ook erbij doe cardio'en. Nu heb ik een paar vragen over mijn schema.

Mijn doel is dus om droger te worden. Ik doe dat nu door gemiddeld 3 keer in de week Full Body te trainen en dan 3 sets van 15 herhalingen. Daarbij wil ik nog 2 keer in de week cardio'en.

Meestal ziet mijn week er zo uit:

Ma: Cardio
Di: rust
Woe: Kracht
Do: Cardio
Vrij: Kracht
Za: rust
Zon: kracht

Mijn vraag is of dit een goed schema is, en of er voldoende rust momenten in zitten. Alle advies is welkom. Alvast bedankt.

Dan kan je beter een voedingsschema posten.

Beste bodybuilders,

Ik ben nu een tijdje bezig met het droog trainen van mijn lichaam. Dit is de eerste keer dat ik ook erbij doe cardio'en. Nu heb ik een paar vragen over mijn schema.

Mijn doel is dus om droger te worden. Ik doe dat nu door gemiddeld 3 keer in de week Full Body te trainen en dan 3 sets van 15 herhalingen. Daarbij wil ik nog 2 keer in de week cardio'en.

Meestal ziet mijn week er zo uit:

Ma: Cardio
Di: rust
Woe: Kracht
Do: Cardio
Vrij: Kracht
Za: rust
Zon: kracht

Mijn vraag is of dit een goed schema is, en of er voldoende rust momenten in zitten. Alle advies is welkom. Alvast bedankt.
denk je nou echt dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen?
-Je vermeldt de oefeningen niet
-Droogtrainen door meer herhalingen te doen is eigenlijk een illusie
-Droog word je door minder kcal in te nemen dan je nodig hebt... voeding is de key

Cardio na je krachttraining is ook een goed idee

• Topic Starter Topic Starter
Dan kan je beter een voedingsschema posten.

Ik heb niet echt een voedingsschema, maar ik zal wel een beetje een willekeurige dag schetsen:

8uur: Brinta of 2 bruine boterham met pindakaas en 250 ml melk
10 uur: 2 bruine boterhammen met pindakaas en 250 ml melk
13 uur: 4 bruine boterhammen met pindakaas en 250 ml melk
15:30 uur: 2 bruine boterhammen met pindakaas en 250 ml melk
18:30 uur: Avondeten
10:00 uur: Willekeurige maaltijd. Probeer hier altijd iets met veel eiwitten te nemen (bijv kwark of vis)

denk je nou echt dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen?
-Je vermeldt de oefeningen niet
-Droogtrainen door meer herhalingen te doen is eigenlijk een illusie
-Droog word je door minder kcal in te nemen dan je nodig hebt... voeding is de key

Oefeningen:
Voor elke spiergroep 1 oefening en dan elke keer een andere oefening van de spiergroep. Dat iedere week herhalen. Als de precieze oefeningen gewenst zijn wil ik deze ook wel vermelden.

Kan je me dan vertellen wat het nut is van meer herhalingen maken? Want naar mijn weten train je met weinig herhalingen voor massa en met veel herhalingen voor droog.

Cardio na je krachttraining is ook een goed idee

Hier heb ik geen ervaring mee. Maar meestal ben ik na de krachttraining kapot en heb ik wel behoefte aan voeding. Maar misschien kunnen anderen het tegendeel beargumenteren.

In ieder geval bedankt voor de reacties

veel te weinig eiwitten in je schema. En waar zijn de groenten? En je volgt nieteens een echt trainings schema dus? beetje vaag allemaal

• Topic Starter Topic Starter
Groenten eet ik met het avondeten. Meer eiwitten wil ik nog wel graag toevoegen aan mijn voeding. Ik zal er eens over nadenken hoe ik dit het beste kan doen. Ik heb namelijk overdags niet de tijd om van alles en nog wat klaar te maken. Maar bedankt voor het advies. Verder wat ik er nog niet bij had vermeld is dat ik ook nog zo'n 2 liter water drink per dag.

Over mijn trainingsschema wil ik wel wat toelichten. Ik heb in het verleden bijna altijd met een 4 of 3 daagse split schema getraind. Hiervan deed ik dan 4 setjes van 8 herhalingen. Maar nu ik wilde switchen naar het 'droog' trainen wilde ik mijn schema veranderen. Ook omdat het op den duur saai wordt.

Daarom heb ik besloten om 3 keer in de week full body te gaan trainen. Daarbij vul ik de dagen dat ik nog tijd heb aan met cardio. Als je wilt kan ik ook wel de oefeningen erbij zetten?

Terug
Naar boven