Fitness Seller

Schema voor massa, goed of niet

totalscream

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
29
Heb hier een mooi schema gevonden voor massa op bb.com zou dit goed zijn of niet? Ziet er wel vet uit. Of zou ik toch beter voor een 2dagen split gaan en dan Training 1, 2, 1 dag rust en terug training 1, 2?
hier het schema:
Bench - 10,8,8,6 Reps
Incline - 8,8,6 Reps
Decline - 8,8,6 Reps
Flys - 8 Reps x2
Pullovers - 10 Reps x2
Tricep Pushdowns - 10,8,8,6 Reps
Weighted Dips - 10 Reps x3
Bench Dips - 10,10,8 Reps

Workout #2
Chin Ups - 8 Reps x2
One Arm Rows - 8 Reps x3
 Wide Grip Seated Rows - 8 Reps x2
 Close Grip Seated Rows - 8 Reps x2
 Pulldowns - 10,10,8 Reps
 Barbell Curls - 8,8,6 Reps
 Ez Bar Preacher Curls - 8,8,6 Reps
 Incline Curls - 14 Reps 
Concentration Curls - 10 Reps

Workout #3

Front Machine Press - 10 Reps x3
Incline Rear Laterals - 10 Reps x3
Arnold Presses - 10 Reps x4
 Lying Side Laterals - 10 Reps x2
 Shrugs - 10,8 Reps x2
 Upright Rows - 10 Reps x2
 Front Wrist Curl - 10 Reps x4
 Back Wrist Curl - 10 Reps x4

Workout #4
Squats - 8 Reps x3
 Leg Ext - 8 Reps x3
 Leg Curls - 8 Reps x3
 One Leg Calf Rasies - 10 Reps x2
 Calf Rasies - 10 Reps x2

Andere schema's hier ook te zien, als je de link kan openen tenminste.
http://www.bodybuilding.com/fun/workout.php?days=%3D+4&goal=Build+Muscle&type=Split&exercisenumber=&sets=&order=days&checked=YES

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.

Als beginner kan je misschien beter wat anders pakken. Het is behoorlijk wat volume en zolang je dieet niet goed is kan je snel overtrainen. Ook zie ik het doel niet van flat, incline en decline bench in 1 workout.

vindt het schema eerlijk gezegt niet bijzonder
je doet meer biceps als benen wtf man:eek: en dan ook nog leg extensions:rolleyes:

pullovers voegt geen ruk toe aan je progessie
en zie niet in waarom je weighted dips en bench dips doet/wilt
is hetzelfde alleen met extra gewicht.

en mis een deadlift variant, ook zo jammer:D je zou ook voor rack pulls kunnne kiezen, ook lekker:)

en snap het zowiezo niet waarom je op een bepaalde oefening maar een x aantal reps doet en dan next oefening???

en bij benen is alleen de squa de enigste wat goed is, verder moet je geen isolatieoefeningen willen, ga voor squats, front squats, sldl etc....

dus zal een ander schema nemen;)

Rippetoe, Starting Strength!!!!

:cool:

• Topic Starter Topic Starter
1, met benen moet ik opletten, altijd gevoelige knie's gehad ( al 3 operaties) 2. met de rug juist van het zelfde ook al een rug operatie gehad .

1, met benen moet ik opletten, altijd gevoelige knie's gehad ( al 3 operaties) 2. met de rug juist van het zelfde ook al een rug operatie gehad .

Door de spieren rondom je gewrichten, knie in deze instantie, te versterken kun je de eventuele pijn weghalen en je benen versterken. Zelfde voor de rug. Ik vind het meer een smoes dan wat anders...

Door de spieren rondom je gewrichten, knie in deze instantie, te versterken kun je de eventuele pijn weghalen en je benen versterken. Zelfde voor de rug. Ik vind het meer een smoes dan wat anders...

Eens heb 11 jaar lang intensief judo gedaan. Knieen helemaal naar de kl*te maar heb me erop gefocust en geen last meer van gehad sindsdien.

Terug
Naar boven