AndroidHealthClinic

schema voor vetpercentage te verlagen,hulp nodig

hellopeople

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
17%
ik ben 16 jaar ik weeg 86kg en ik ben 1m82.
ik volg al bijna 2weken een schema die ik zelf heb gemaakt ik zou graag willen weten of dit een goede schema is.

SCHEMA:
MA:Rug +biceps:
voor rug 3oefeningen met 3*12 herhalingen per oefening
voor biceps 2oefeningen met 3*12 herhalingen per oefening

DI:
borst + triceps
voor borst 3oefeningen met 3*12 herhalingen per oefening
voor triceps 2oefeningen met 3*12 herhalingen per oefening

WOE:Benen +buik+schouder
voor Benen 2oefeningen met 4*12herh per oef
voor buikspieren 3oefeningen met 4*20herh per oef
voor schouder 3oefeningen met 3*12herh per oef

DOND:rust

VRIJ:Rug +biceps:

ZAT: borst + triceps

ZO:Benen +buik+schouder

na KT ga ik altijd eerst 25min lopen op 9-10km/h en erna doe ik korte intervals met 1minuut rust er tussen:
25min 9-10km/h
1min rust
2min 13km/h
1min rust
1-2 min 15-17km/h

resultaten:volgens deze site: http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm
start:87.5kg
taille 95.5
vetpercentage:21.2%
na 1e week:86.7kg
taille 94
vetpercentage:20.7%:D

deze avond moet ik nog eens meten..hopelijk is het verbeterd:(

mijn doel is om tegen dat de zomervakantie een vetpercentage te hebben tussen de 15-17.:p
eerst en vooral vraag ik me af of mijn schema er goed uit ziet,wat ik er eventueel aan kan veranderen..

ten tweede, wil ik vragen of mijn doel haalbaar is.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik ben 16 jaar ik weeg 86kg en ik ben 1m82.
ik volg al bijna 2weken een schema die ik zelf heb gemaakt ik zou graag willen weten of dit een goede schema is.

SCHEMA:
MA:Rug +biceps:

DI:
borst + triceps

WOE:Benen +buik+schouder

DOND:rust

VRIJ:Rug +biceps:

ZAT: borst + triceps

ZO:Benen +buik+schouder

na KT ga ik altijd eerst 25min lopen op 9-10km/h en erna doe ik korte intervals met 1minuut rust er tussen:
25min 9-10km/h
1min rust
2min 13km/h
1min rust
1-2 min 15-17km/h

resultaten:volgens deze site: http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm
start:87.5kg
taille 95.5
vetpercentage:21.2%
na 1e week:86.7kg
taille 94
vetpercentage:20.7%:D

deze avond moet ik nog eens meten..hopelijk is het verbeterd:(

mijn doel is om tegen dat de zomervakantie een vetpercentage te hebben tussen de 15-17.:p
eerst en vooral vraag ik me af of mijn schema er goed uit ziet,wat ik er eventueel aan kan veranderen..

ten tweede, wil ik vragen of mijn doel haalbaar is.
kan niemand mij helpen? 69 keer bekeken en 0 reacties..

Laatst bewerkt:
Wat ik zoal lees over vet verliezen ligt het voornamelijk bij goede cardio en bijpassend dieet. Aan de rep aantallen te zien zit je nog steeds in de rep range om sterkte/massa te krijgen.

Hoe zit je voeding eruit? Wat is je onderhoud en inname per dag?

Wat ik zoal lees over vet verliezen ligt het voornamelijk bij goede cardio en bijpassend dieet. Aan de rep aantallen te zien zit je nog steeds in de rep range om sterkte/massa te krijgen.

Hoe zit je voeding eruit? Wat is je onderhoud en inname per dag?
ik probeer vooral te letten om geen suiker binnen te krijgen. voor de training eet ik 1appel en na de training 500Gr mager yoghurt.(ik gebruik geen fitnessproducten)
na de krachtraining doe ik altijd minimum 20min cardio.

Zoek uit wat je dagelijkse calorie behoefte is, als je wilt afvallen moet je daar dan max 500 kcal onder zitten,
Let ook op verzadigd vet, Hier kun je jou bmr meten: [Link niet meer beschikbaar]

Zoek uit wat je dagelijkse calorie behoefte is, als je wilt afvallen moet je daar dan max 500 kcal onder zitten,
Let ook op verzadigd vet, Hier kun je jou bmr meten: [Link niet meer beschikbaar]
oke zal ik doen, bedankt.
en ik heb een vraagje,sommige vrienden zeggen dat ik teveel train en hierdoor mijn spieren niet zullen ontwikkelen klopt dit?ze zeggen dat ik maximum 4dagen per week mag trainen..

oke zal ik doen, bedankt.
en ik heb een vraagje,sommige vrienden zeggen dat ik teveel train en hierdoor mijn spieren niet zullen ontwikkelen klopt dit?ze zeggen dat ik maximum 4dagen per week mag trainen..

tja, ik denk dat 4 x per week trainen inderdaad wel de max is, meningen verschillen daar over, ik train zelf 1,5 uur 4 x per week en in de cut fiets ik veel. je moet idd goed je rust pakken dat is namelijk een essentieele ontwikelfase voor je spieren. dus zonder een goed rust patroon geen of minder spiergroei. zelf zou ik het op 4 x per week houden. zoek eens uit wat voedsel is waar voldoende eiwitten in zitten en probeer 2 mg per kilo lichaams gewicht binnen te krijgen. veel suc6

tja, ik denk dat 4 x per week trainen inderdaad wel de max is, meningen verschillen daar over, ik train zelf 1,5 uur 4 x per week en in de cut fiets ik veel. je moet idd goed je rust pakken dat is namelijk een essentieele ontwikelfase voor je spieren. dus zonder een goed rust patroon geen of minder spiergroei. zelf zou ik het op 4 x per week houden. zoek eens uit wat voedsel is waar voldoende eiwitten in zitten en probeer 2 mg per kilo lichaams gewicht binnen te krijgen. veel suc6
Ik denk dat je 2gram bedoelt, 2mg is wel heel erg weinig :p.

oke zal ik doen,bedankt voor de tips :)

Ik vind je trainigsschema niet goed: je doet borst en de dag erna gelijk weer schouders en dit ook nog eens 2x per week.

3 oefeningen voor rug is te weinig.
2 voor benen ook.

Waarom ga je niet een 4x split schema volgen en dan 2x per week een uur cardio doen?

Ik vind je trainigsschema niet goed: je doet borst en de dag erna gelijk weer schouders en dit ook nog eens 2x per week.

3 oefeningen voor rug is te weinig.
2 voor benen ook.

Waarom ga je niet een 4x split schema volgen en dan 2x per week een uur cardio doen?
ja,sorry ik ben nog maar net begonnen met een schema te maken .wat bedoel je met een split schema?

is het beter om cardio na de krachttraining te doen(dit doe ik al 2weken zo) of op een apparte dag?
want ik heb ergens gelezen dat je bij de krachtraining glucose verbrand,dus erna direct vet verbrand bij cardio.. (ofzoiets)
en sorry dat ik zoveel vragen stel,maar ik probeer een schema te maken .. en heb steeds van die k*t vragen ,,maar dit is het laatste waarmee ik nog zit..

Een split schema is dat je alle spiergroepen 1x per week traint.

Voorbeeld 3x split:
Borst/triceps
Rug/biceps
Benen/schouders

Voorbeeld 4x split:
Borst/biceps
Rug
Schouders/triceps
Benen

naar mijn idee is het beter om 2 losse lessen cardio te doen. Omdat je dan beter voluit kan gaan. Het is beter om met je cardio tot het maximale te gaan dan dat je een beetje half wat na je krachttraining doet.

Een split schema is dat je alle spiergroepen 1x per week traint.

Voorbeeld 3x split:
Borst/triceps
Rug/biceps
Benen/schouders

Voorbeeld 4x split:
Borst/biceps
Rug
Schouders/triceps
Benen

naar mijn idee is het beter om 2 losse lessen cardio te doen. Omdat je dan beter voluit kan gaan. Het is beter om met je cardio tot het maximale te gaan dan dat je een beetje half wat na je krachttraining doet.
ok ondertussen hab ik al een kleine onderzoek gemaakt en een schema gemaakt:
MA:Rust
DI:Borst+triceps
WOE:schouders+benen
DO:rust
vrijdag:rust
ZAT:Rug+biceps
ZO:rust
+min2X cardio per week.

ok ondertussen hab ik al een kleine onderzoek gemaakt en een schema gemaakt:
MA:Rust
DI:Borst+triceps
WOE:schouders+benen
DO:rust
vrijdag:rust
ZAT:Rug+biceps
ZO:rust
+min2X cardio per week.

Ik zou alleen er voorzorgen dat borst en schouder veel verder uitelkaar komen.
Zelf zou ik gaan voor dinsdag borst en vrijdag schouders.

Na 2e week

na 2e week:
87.2KG
Taille:93cm
VP 19.6%
morgen komen de resultaten voor na 3weken =)

je pakt schouders zowat elke dag aan.... 2 dagen isoleer je ze en de dagen ertussen belast je ze door borst of rug te doen... train ma rug di borst en vrijdag je schouders...

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 10:01 ----------

en je benen moetje niet zo verwaarlozen man.... als je goed je benen aanpakt heb je echt geen kracht voor schouders.... ik laat kuiten soms zelfs zitten omdat ik gwn geen kracht meer voor heb, die verplaats ik dan naar een dag later.

Is er ook een reden waarom je benen bijv niet gewoon 1 keer per week traint vol op, ipv 2 keer half?

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 10:04 ----------

benen verdienen trouwens wel gwn 5-6 oefeningen... want nu heb je meer oefeningen voor schouders dan voor je benen terwijl je schouders nog niet eens 1/10de van je benen zijn.

Terug
Naar boven