MuscleMeat

Schema + vragen

Ortixxx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Vetpercentage
18%
Beste mede mensen!

Ik zit al een hele tijd te neuzen op dit forum, waarvan ik nu eindelijk heb bedacht om een aantal vragen te stellen.

Om vragen te beantwoorden moet je wat meer over me weten, namelijk:
- train al 4 jaar ( kracht cardio )
- maagverkleining
- 18% vet
- 94kg (verminderd met 1.5kg per week)
- 2x per week krachttraining (word 3x)
- 1x per week zwemmen (baantjes)
- 2x per dag eiwit shake
- 1x per dag creatine

Ik train al 4 jaar lang bij de sportschool, echter maagverkleining gekregen na 40kg afvallen omdat ik stil stond. Voeding is bij mij geen probleem want, je moet dat wel goed doen.. Anders kan je niet afvallen. (Woog 170)

Reden waarom breed worden, overtollig houd.. en dit is `mijn` kans wat ik altijd al wilde doen!

De reden waarom ik vragen stel is omdat ik twijfel aan de instructeur. Ik heb bij drie sportscholen gezeten en niemand maar dan ook niemand had dezelfde verhaal.........

Schema kracht:

- Total body workout, zonder apparaten.
- 15min warmup lopen.
- 15min cooldown lopen.|

Krachttraining doe ik als volg: 10x warmup, max 8 reps maximaal gewicht daarna 10kg eraf, en dan maximaal 8 reps.

Ik twijfel of ik het wel goed doe, en wil graag daarbij jullie meningen horen.
Mochten jullie tijd over hebben, en een goede schema hebben.. dan hoor ik dat graag! :)

Extra info wat ik doe in de sportschool:

lat pulldown
squads
triceps
biceps
buikspieren, apparaat en op de grond
schouder press, apparaat en dumbels.

Misschien zijn dit wel de goede oefeningen, maar te weinig of teveel.. tips! KRITIEK!

Ferry.

Als je kracht gaat trainen, pak dan alle spiergroepen aan.
Oefening voor je borst erbij en voor je kuiten, samen met meer oefeningen voor de rest van de spiergroepen.
Je kunt beter wat stickies gaan lezen voor meer info en dan eens een schema opstellen

Eerst en vooral,

Dikke chapeau dat je al van 170kg naar 94kg bent gegaan. Dit is al een hele prestatie op zich.
Als je verder wilt afvallen, kan je best een goed voedingschema opstellen (meer info vind je in de voedingsectie) en kijken wat je allemaal binnenspeelt.
Indien dit minder dringend is, en je eerder aan krachttraining wilt beginnen, stel ik voor dat je even de stickies doorleest in de sectie van de trainingschema's.

Ik kan je alvast Starting strenght aanraden om te beginnen, mits enkele aanpassingen offcourse.
Ik denk dat je daar veel meer mee zal zijn, dan dat flutschema'tje van de instructeur daar.

In bijlage vind je een voorbeeld.

mvg,

Bijlagen

Het schema wat je nu doet vergeten, de helft mist, de opbouw lijkt nergens op etc.

Ga bij een fullbody uit van de basisoefeningen als squat, deadlift, benchpress, press en een row variant en ga dit vervolgens aanvullen met wat isolatie. Probeer niet te veel te doen in een training. Op het forum is er in andere topics en stickies een hele hoop informatie te vinden, probeer hier eerst eens zelf iets beters mee op te zetten.
Of doe zoals hierboven al werd gezegd een bekend schema als starting strength, stronglifts etc. en pas dit eventueel heel licht aan naar individuele behoefte. Dan weet je zeker dat je een goede start maakt.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo! bedankt voor jullie berichten.
Ondertussen had een kennis deze post ook gelezen en mij dit gegeven:
http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs

@germeys

Voeding zit goed, hieronder lijstje:

0730 shake
1130 fruithapje
1330 1 boterham
1530 1 boterham
1800 avondeten
2130 shake

+ tussendoor water met creatine en gewoon water.
Meer kan gewoonweg niet omdat ik een maagverkleining heb dus.

Ik ga voor de training het volgende doen: Practical Programming Novice Program, uitvoeren, om mee te beginnen.

Monday
3x5 Squat
3x5 Bench press / Press (Alternating)
Chin-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps
Wednesday
3x5 Squat
3x5 Press / Bench Press (Alternating)
1x5 Deadlift

Friday
3x5 Squat
3x5 Bench Press / Press (Alternating)
Pull-ups: 3 sets to failure or add weight if completing more than 15 reps

ik vind alleen wel dat ik weinig oefeningen doe, maar daar kan ik jouw schema erbij voor gebruiken neem ik aan :)

Ik weet niet of er wel interesse zijn in foto's, want het verschil is nu al heel erg goed te zien. (2 jaar terug t/m nu)
Gewoon door blijven bikkelen! Ik heb de sticky's btw ook gelezen :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dit is me schema voor 1x per week, andere twee keer doe ik inprincipe hetzelfde alleen andere apparaten.. voor de prikkelingen :)

Bijlagen

Terug
Naar boven