Fitness Seller

Schema zo snel mogelijk breed worden

jpd90

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
70kg
Hey allemaal! Ik ben sinds kort weer begonnen met fitness en ben sinds deze week begonen met een schema waarmee ik hoop zo snel mogelijk breed te worden. Dit ga ik (voorlopig) de volgende 3 maand gebruiken.

Ben wel benieuwd wat de meer ervaren mensen hier ervan vinden.

-----

4 weken 2x 15 hh
4 weken 3x 10 hh
4 weken 3x 5 hh

zonder pauze snel heen en slow motion terug (4-16 sec)
Bij een nieuw setje van de zelfde oefening 10kg omlaag en geen pauze tussen de setjes

----

Set 1
4 weken 2x15 hh: 70% 1RM* (17 hh of meer? Volgende training
gewicht omhoog!)
4 weken 3x10hh: 80% 1RM (12 hh of meer? Volgende training
gewicht omhoog!)
4 weken 3x5 hh: 90% 1RM (7hh of meer? Volgende training
gewicht omhoog!)

Doorgaan tot je niet meer kunt (failure)

*1RM = Maximale gewicht dat je kunt tillen

----

Set 2
Geldt voor alle drie de 4 weken. Na dat je de eerste 15/10/5 herhalingen (ligt eraan in welke 4 weken je zit) hebt gedaan tot failure, gelijk met het volgende setje beginnen en deze ook tot failure.

---

Set 3
Geldt alleen voor de twee laatste 4 weken. Nadat je ook de tweede 10/5 herhalingen (ligt eraan in welke 4 weken je zit) hebt gedaan tot failure, de derde ook 10/5 keer uitvoeren tot failure.

----

Oefeningen
Rug: Wide gr pulldown
Wide gr row
Borst: Chest pr (en/of bankdrukken)
Schouders: Shoulder press
Benen: Rec leg press
Biceps: Barbell / losse halters
Triceps: Rope extension

Je zou er nog eventueel buik bij kunnen doen.

---------- Toegevoegd om 00:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Ik heb ook een voedingsschema erbij en probeer natuurlijk zoveel mogelijk op m'n rust te letten! ;)

Laatst bewerkt:
Rug: Deadlifts
Benen: squats
Daar wordt je breed van!
En je hoeft niet perse tot failure om te groeien

• Topic Starter Topic Starter
Rug: Deadlifts
Benen: squats
Daar wordt je breed van!
En je hoeft niet perse tot failure om te groeien

Zou goed kunnen kloppen hoor. Ik hoorde namelijk dat het wel goed was. Maar thnx voor de tip!

Ik neem naar de training ook een shake mee met 3 eetlepels koolhydraatpoeder + 1 eetlepel whey + water

Drink ik tijdens de training en moet uiterlijk 30 min na de trainings op zijn.

Je hoort overal zoveel. Meestal is het gelul. Lees de sticky's hier maar een door hoe je goed traind.

1 eetlepel whey is wel weinig. koolhydraatpoeder. Je bedoelt daarmee dextrose neem ik aan?

Beter begin je gewoon met een traditioneel fullbody schema (zie stickys)

Je hoort overal zoveel. Meestal is het gelul. Lees de sticky's hier maar een door hoe je goed traind.

1 eetlepel whey is wel weinig. koolhydraatpoeder. Je bedoelt daarmee dextrose neem ik aan?

Beter begin je gewoon met een traditioneel fullbody schema (zie stickys)

Isostar moest een koolhydraatpoeder zijn van goede kwaliteit. Een goede weightgainer zou eventueel ook kunnen omdat ik wel meer in massa mag aankomen.

altijd eerst borst en dan pas rug............ ehm o nee anders eerstBENEN

Ik heb gister ook eerst benen gedaan, daarna borst, daarna rug, daarna biceps en triceps en op het eind nog een zware buik oefening.

Als je dit doet zou ik het omdraaien
eerst 4 weken 5x5 voor kracht
dan 4 weken 4x10 voor massa
dan 4 weken 3x15 om wat droger te worden

Als je dit doet zou ik het omdraaien
eerst 4 weken 3x5 voor kracht
dan 4 weken 3x10 voor massa
dan 4 weken 3x15 om wat droger te worden

nee natuurlijk niet

je begint toch altijd eerst te trainen op een lagere intensiteit om je lichaam wat te laten wennen aan de trainingen.....jij wil nu dus van een hoge intensiteit naar een steeds lagere?? vrij onlogisch

Elk beginnerprogramma begint met 3x5 of 5x5 zodat je wat in kracht toeneemt. (rippetoe, stronglifts.)
En daarna kan je met 8 tot 10 herhalingen op hyportrophy trainen en als je dan wat gespierder bent, train je het vocht e.d eraf met veel herhalingen.

Als jij er anders over denkt moet je het ook wel even uitleggen.

Laatst bewerkt:
Elk beginnerprogramma begint met 3x5 of 5x5 zodat je wat in kracht toeneemt. (rippetoe, stronglifts.)
En daarna kan je met 8 tot 10 herhalingen op hyportrophy trainen en als je dan wat gespierder bent, train je het vocht e.d eraf met veel herhalingen.

Als jij er anders over denkt moet je het ook wel even uitleggen.

volgens mij leg ik het ook uit

je intensiteit ligt dan hoger, dat betekent dus dat er meer druk op de pesen etc komt te staan, met een lagere intensiteit kun je bovendien ook beter op je techniek letten.

in de eerste periode zou je eigenlijk moeten beginnen met een kracht uithoudings vermogen periode.

als je kijkt naar vrijwel alle andere sporten zul je zien dat de VP1 in de periodesering voornamelijk bestaat uit extensiefe duurtraining

Oke, maar ik blijf toch bij mijn volgorde. :)

Ik maak sowieso droge spiermassa aan, want ik heb bijna helemaal geen vet ;)

Terug
Naar boven