AndroidHealthClinic

Schema

YanFit

Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hier is het schema wat ik momenteel gebruik. Geef jullie mening. Merci

Sessie 1:

BORST
Bench press
dumbbell>Dumbbell press incline
Bench press decline
Cable standing fly (week 1)
Cable lying fly (week 2)

De laatste 2 doe ik afwisselend.

TRICEPS
french press
cable pulldown
dippen (met volledige lichaam) niet tussen 2 bankjes

SCHOUDERS
Military press front
dumbbell>Dumbbell front raise
Cable front raise

Sessie 2:

RUG
low row
Chin ups
back extension
pull down (LAT)

BICEPS
dumbbell>Dumbbell
Barbell
Cable

SCHOUDERS
Behind neck press
schrugs

BENEN
Squat

Mijn benen heb ik er pas de laatste week bijgenomen. Omdat ik 2 zwakke knieen heb. Ondertussen zijn deze beter, maar durf nog niet veel gewicht nemen.

Zelf ben ik in maart beginnen fitnessen, maar heb vanaf mijn 16 tot mijn 17e getraind ook nog aan fitness gedaan.

Persoonlijke stats
Borstomtrek: 101 cm
Armomtrek: 40.5 cm
Taille: 85 cm

Gewicht: 90 kg
Lengte: 1.86 m

Bp: 6 x 75 kilo (ben slecht 3 maanden bezig)
-> incline met dumbbell>dumbbell: 30 kg per halter

Squat: onbekend

THNX

Als je 2 zwakke knieën heb, zou ik het afraden om te gaan squatten..

Hou het dan lekker bij Leg presses

+ 5 borst en 4 rug? omgekeerde wereld vriend. 5 borst en 2 schouder vind k helemaal apart.

Laatst bewerkt:

+ 5 borst en 4 rug? omgekeerde wereld vriend. 5 borst en 2 schouder vind k helemaal apart.

eigenlijk zijn het 4 voor borst, naar hij de laatste twee afwisselt

ziet er een goed schema uit
goede stats ook.

wat scheelt er wel met je knieën?
ik heb ook minder goeie knieën(aan 1 patella pees geopereerd) en ik squat nu maximum 36 kilo.
er moet daar idd mee opgelet worden het scheelt ook wel naarmate je sterkere quads hebt.
ik vind het wel goed dat je dan uberhaupt je benen traint.
+1 daarvoor

succes

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb een soort verkalking aan mijn knie-schijf. Dit omdat ik te snel gegroeid ben en daar bij nog eens intensief aan voetbal gedaan heb. (3 x per week veld + 1 x per week zaal).

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:14 ----------

Gisteren heb terug borst getraind.
Omdat het druk was heb ik wat te veel tijd tussen mijn oefeningen moeten nemen. Dit heeft waarschijnlijk een effect gehad op mijn uithouding waardoor ik bij Benchpress nu 5 x 80kilo kon drukke. De eerste oefening die ik gedaan heb was incline dumbbell press. Hierbij ben ik 2 kilo vooruit gegaan en pak nu 2 halter van 32 kilo voor een maximum van 7 reps. (is al de 2de keer dat dit lukt)

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

Ik heb in het begin dat ik ben beginnen fitness een schema laten opstellen. De begeleiders gaven me 3 oefeningen borst en 2 voorkant schouder en triceps op 1 dag. De 2de dag bestaat uit rug en schouders en biceps.
Ik heb gewoon hun schema aangepast.

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------

Ik train de voorkant schouder samen met de borst omdat het bij het benchpress zoveel andere spieren ook gebruikt. En de volgende sessie doe ik weer schouder. Dus het maakt niet uit of ik dat op 2 dagen spreid. Hierdoor kan ik me meer op rug en borst concentreren zonder dat ik mijn schouders laat vallen.

Terug
Naar boven