Fitness Seller

schematje ter beoordeling aub :)

Bezoekers in dit topic

stace

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2005
Berichten
299
Waardering
0
Lijkt onderstaande schema in orde? Of zijn er punten waarvan je zegt, "neeeeeeeee zot, dat kan echt niet hoor" :)

Ter info; ik wil schouders en rug iets accentueren omdat die volgens mij wat achterlopen; daarom zet ik schouders na 2 rustdagen; en rug ongeveer ook (de benen er nog eens tussen kan, denk ik, alleen maar goed zijn omdat het echt een volledig ander deel van het lichaam is, nee? - zo heb ik de woensdag en donderdag rust voor bovenlichaam, is de redenering...)

Ma - schouders (+traps) buik
Di - borst biceps
Wo - RUST
Do - benen
Vr - rug, triceps
Za - RUST
Zo - RUST
 
ik zou een dag laten tussen schouders en borst
als je de borst traind, train je immers je schouder mee
ik denk niet dat je nog even hard kan gaan voor de borst als je de vorige dag je schouders hebt gedaan
 
mosfet zei:
ik zou een dag laten tussen schouders en borst
als je de borst traind, train je immers je schouder mee
ik denk niet dat je nog even hard kan gaan voor de borst als je de vorige dag je schouders hebt gedaan

potverdomme....dat wou ik net gaan schrijven.. :D

verder ziet het er best netje's uit... zolang als je het maar regelmatig omgooit... af en toe een arms only day (bicpes/tricpes) doet het bij mij altijd heel goed...

grt
 
die arms only dag klinkt idd interessant.

wat betreft de schouders/borst combo denk ik dat het net echt erg is zoals het er nu staat. mijn borst is nakelijk mijn sterkste kant (ook zichtbaar) dus redeneer ik dat het niet erg is om dit de komende 2-3 maanden even wat minder aandacht te geven.

nu ja, mocht ik het toch merken bij borst kan ik zeker die tips doorvoeren, dus tnx :)
 
mosfet zei:
ik zou een dag laten tussen schouders en borst
als je de borst traind, train je immers je schouder mee
ik denk niet dat je nog even hard kan gaan voor de borst als je de vorige dag je schouders hebt gedaan

Hier zit inderdaad wat in. Wat ik zelf erger vind is om rug na benen te doen. Zijn beide grote spiergroepen en erg zwaar om te trainen. Daarnaast doe ik altijd deadlifts voor rug (ik hoop dat jij die ook doet) en meestal gaat dat niet lekker als mijn benen nog vol zitten en mijn onderrug door het squatten erg belast is.

Maar zoals met alles in bodybuilding, je moet kijken hoe jij erop gaat en hoe je je voelt. Er is op elk schema wel wat aan te merken omdat iedereen zijn persoonlijke voorkeuren laat mee tellen. Kijk dus maar wat je ermee doet.

Saint
 
saint zei:
Hier zit inderdaad wat in. Wat ik zelf erger vind is om rug na benen te doen. Zijn beide grote spiergroepen en erg zwaar om te trainen. Daarnaast doe ik altijd deadlifts voor rug (ik hoop dat jij die ook doet) en meestal gaat dat niet lekker als mijn benen nog vol zitten en mijn onderrug door het squatten erg belast is.

Maar zoals met alles in bodybuilding, je moet kijken hoe jij erop gaat en hoe je je voelt. Er is op elk schema wel wat aan te merken omdat iedereen zijn persoonlijke voorkeuren laat mee tellen. Kijk dus maar wat je ermee doet.

Saint
daar zit inderdaad wat in. (rug-benen) kzal dit in ieder geval goed in de gaten moeten houden en eventueel aanpassen.

tnx!
 
Als je een armen dag wilt hebben is dit misschien wel een optie,

ma: borst, vk zk schouders
di: rug, ak schouders
do: benen
vr: armen, kuiten

buik zou je hier dinsdags en vrijdags mee kunnen nemen. De donderdag en vrijdag kunnen nog evt. omgeruilt worden.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Back
Naar boven