MuscleMeat

Scheve schouders

Iguana605

Novice
Waardering
0
Ik train nu ongeveer een maand in een fitness, maar heb het probleem dat mijn rechterschouder meer naar voor lijkt te staan dan mijn linker. Voordat ik ben beginnen trainen in een fitness had ik reeds thuis een bench staan. Eigelijk trainde ik vroeger dus alleen borst en biceps. Is het mogelijk dat dit de oorzaak hiervan is ? ( omdat ik nooit rug heb getraind, mijn schouders naar achter worden getrokken ? ) Mij hebben ze toch verteld dat alleen borst trainen ertoe leidt dat de schouders meer naar voor komen te staan.

Ik zou er mij niet te druk over maken en gewoon alles superhard trainen, dan zal alles wel mooi op zijn plaats vallen ;)

Iguana605 zei:
( omdat ik nooit rug heb getraind, mijn schouders naar achter worden getrokken ? ) Mij hebben ze toch verteld dat alleen borst trainen ertoe leidt dat de schouders meer naar voor komen te staan.

Nou zeg je toch precies het tegeovergestelde???

• Topic Starter Topic Starter
Ja nee, ik bedoel dus dat mijn schouders wat naar voor staan omdat ik nooit rug getraind heb. Maar ik vraag me af omdat ik nu wel rug aan het trainen ben het mogelijk is dat mijn schouders terug naar achter worden getrokken, maar dan niet echt gelijk.

Het kan ook gewoon een kwestie van houding zijn

na 1 maand trainen kan je nog geen verschillen zien die echt in spierweefsel zitten pas na een jaar ofzo kan je pas dat soort dinge krijgen

akiraC zei:
Het kan ook gewoon een kwestie van houding zijn

Jep. Ik heb het eens meegemaakt toen ik een schouderblessure had, de gekwetste schouder stond in een vreemde positie omhoog en naar voren geplaatst. Neem aan dat Iguana :o daar zelf wel aan gedacht zou hebben als mogelijke oorzaak.

Lijkt me dus idd een houdingsprobleem, sta je wel recht? Heb je mogelijk een beginnende kwetsuur in je bovenrug? Etc...

Het kan ook zijn verband houden met je voorgaande sport.

Zelf deed ik vroeger waterpolo en mijn rechterschouder stond anders ten opzichte van mijn linker schouder.
Ik was ook rechts en deze schouder was ook veel sterker dan mijn linker.
Gelukkig zijn ze nu vrijwel in omvang gelijk maar dat heeft wel 2 jaar geduurd.

Misschien komt het daardoor.:cool:

Ja ik denk dat ik gewoon eens bij de dokter ga langs gaan, als is het maar om ff te checken dat alles in orde is.

Naar de dokter geweest. Blijkt dat ik een verrokken sleutelbeen heb. Ik moet nu een maand een brace drager om het terug op zen plaats te duwen. Dom geweest en sommige oefeningen te veel gewicht willen pakken. Heb men les nu wel geleerd.

Terug
Naar boven