Gohan
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 4
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lauw zei:Ik eet vlees, en als ik in Finland e.d. had gewoond dan had ik ook geen moeite gehad met het dragen van bont (i.v.m. extreme kou).
Het gaat er voor mij niet om dat hier dieren sterven. Het gaat om de manier waarop ze sterven. Hoeveel moeite kost om een dier snel en pijnloos te doden?
In alle gevallen waarbij dat dan toch gebeurd heb je een individu of enkele personen waar je verschrikkelijk boos op kan worden, net zoals hier... SlettieBettie zei:OK, ik heb het filmpje niet gekeken, want daar kan ik niet tegen. Maar ik begrijp dat het over villen en bont gaat?
Ik heb ook een witte nertsbontjas... van pluche! Heerlijk zacht, goed schoon te maken (kan in de wasmachine en in de droger) en is per strekkende meter geproduceerd en te koop.
Ik vind echt bont ook heel mooi, maar dan wel op het beestje zelf.
Nog erger vind ik Karacal-bont*. Dat komt van ongeboren lammetjes. Daarvoor worden dus 2 dieren gedood: het moederschaap en het ongeboren lammetje. En dan alleen voor een klein stukje bont. Het zou heel zacht zijn en heel mooie krulletjes hebben...
* ik weet niet meer precies hoe het heet...

Sportfood.nl zei:Ben vegetarisch, steun vele organisaties die dit soort misstanden tegen willen gaan, ga actief huis aan huis handtekeningen ophalen tegen bijv. zeehondenjacht, huisdieren komen allemaal uit het asiel, schrijf columns in de krant waar onder andere dit soort misstanden aan de orde komen etc.
Probeer dus niet alleen te roepen, maar een bescheiden bijdrage te leveren aan het welzijn van dieren.
Maar al deed ik dit allemaal niet, dan nog zou ik heel hard mogen roepen tegen dit soort gruwelijkheden. Iedereen moet gewoon met z'n poten van elkaar en van dieren afblijven.
Ik weet dat dit eutopisch denken is, maar je hoeft het de beulen ook weer niet te gemakkelijk te maken.
Oh ja, ik houd ook nog tijd over om te trainen![]()

spiertje16 zei:zo zielig dit geen woorden voor
mensen in afrika sterven ja
maar niet met zulke pijn en vernedering..dat beest word ontdaan van zijn vel en als zijn hele vel eruit is getrokken leeft het nog en waar je dan de darman nog ziet en het beestje nog hoort kreunen
we leven waarlijk in een sick world
bah![]()
Gaat idd wel sneller, maar door gaan ze toch wel. (Ik keur het filmpje natuurlijk niet goed!)Mars zei:Nee maar een dier kan voor een biefstukje wel op een "diervriendelijke manier" afgemaakt worden.
Lauw zei:Ik eet vlees, en als ik in Finland e.d. had gewoond dan had ik ook geen moeite gehad met het dragen van bont (i.v.m. extreme kou).
Het gaat er voor mij niet om dat hier dieren sterven. Het gaat om de manier waarop ze sterven. Hoeveel moeite kost om een dier snel en pijnloos te doden?