XXL Nutrition

SCHOKKEND: echt ziek wat mensen dieren aan kunnen doen..

dat zeg ik ;)

OK, ik heb het filmpje niet gekeken, want daar kan ik niet tegen. Maar ik begrijp dat het over villen en bont gaat?

Ik heb ook een witte nertsbontjas... van pluche! Heerlijk zacht, goed schoon te maken (kan in de wasmachine en in de droger) en is per strekkende meter geproduceerd en te koop.

Ik vind echt bont ook heel mooi, maar dan wel op het beestje zelf.

Nog erger vind ik Karacal-bont*. Dat komt van ongeboren lammetjes. Daarvoor worden dus 2 dieren gedood: het moederschaap en het ongeboren lammetje. En dan alleen voor een klein stukje bont. Het zou heel zacht zijn en heel mooie krulletjes hebben...

* ik weet niet meer precies hoe het heet...

Tja je zou het maar koud hebben in de winter, lekker warm hoor zo'n jas van zo'n beestje. Of beter gezegd, een stuk of 40 van die beestjes.

Kerel wat ranzing ik heb dat tot die wasbeer gekeken of wat het ook was, daarna ben ik maar gestop..:S

Lauw zei:
Ik eet vlees, en als ik in Finland e.d. had gewoond dan had ik ook geen moeite gehad met het dragen van bont (i.v.m. extreme kou).
Het gaat er voor mij niet om dat hier dieren sterven. Het gaat om de manier waarop ze sterven. Hoeveel moeite kost om een dier snel en pijnloos te doden?

Daar gaat het mij ook niet om...

Natuurlijk is het gruwelijk wat in dit filmpje gebeurt en natuurlijk had het 100 x minder erg geweest wanneer ze die dieren eerst pijnloos gedood hadden. Al doet het mij eerlijk gezegd niet zoveel meer als ik ernaar kijk, omdat ik weet dat mensen tot deze shit in staat zijn... Ik kan me moeilijk inbeelden om er zelf aan te gaan staan, maar in elke mens schuilt dit soort monster!

Wat sportfood nl. zegt over het feit dat dit harder aangrijpt dan onrecht tegen kinderen (omdat je een directe zondebok hebt) is onwaar. Dierenmishandeling wordt in elk land structureel minder zwaar gestraft dan misbruik van mensen! Bij ons in België is onlangs een baby doodgefolterd en ik kan je verzekeren dat het systeem dit niet tolereert. Net zoals het systeem niet toelaat dat je dieren levend vilt, maar dan in mindere mate...
Ik denk btw dat deze dieren gevild werden door de pelsindustrie die dit mogelijk maakte, dus daar gaat je theorie...

In hoeveel landen is kindermisbruik btw toegestaan??? In alle gevallen waarbij dat dan toch gebeurd heb je een individu of enkele personen waar je verschrikkelijk boos op kan worden, net zoals hier...

Dat dit soort freaks nog steeds op deze wereld rondlopen is imo enkel de bevestiging van onze menselijke natuur; mensen kunnen gewoon gewoon verschrikkelijk wreed en pervers zijn, wat een indirect gevolg is van onze emotionele ontwikkeling. Mensen kunnen, in tegenstelling tot dieren, zeer open en ruimdenkend zijn, maar in dezelfde mate kunnen we enggeestig gefrustreerd en bekrompen zijn. Voor alles is er de keerzijde van de medaille. Dieren kennen dit niet, want die leven op instinten.

Ik vind daarom gewoon dat er moeilijk wat aan te doen valt omdat de meeste van deze problemen niet structureel zijn, net zoals bv terroristische splintercellen moeilijk te bestrijden zijn is dit practisch onbegonnen werk...

Toch respect voor mensen die er daadwerkelijk wat aan proberen te doen zoals sportfood :thumbup:

SlettieBettie zei:
OK, ik heb het filmpje niet gekeken, want daar kan ik niet tegen. Maar ik begrijp dat het over villen en bont gaat?

Ik heb ook een witte nertsbontjas... van pluche! Heerlijk zacht, goed schoon te maken (kan in de wasmachine en in de droger) en is per strekkende meter geproduceerd en te koop.

Ik vind echt bont ook heel mooi, maar dan wel op het beestje zelf.

Nog erger vind ik Karacal-bont*. Dat komt van ongeboren lammetjes. Daarvoor worden dus 2 dieren gedood: het moederschaap en het ongeboren lammetje. En dan alleen voor een klein stukje bont. Het zou heel zacht zijn en heel mooie krulletjes hebben...

* ik weet niet meer precies hoe het heet...

was dat niet een grote Lynx-achtige kat???

is dat het filmpje met dat wasbeertje wat levend van zijn vacht ontdaan word? Zo ja, dan kijk ik het niet.. :(

k*t filmpjes niet meer posten, ayttt

zo zielig dit geen woorden voor
mensen in afrika sterven ja
maar niet met zulke pijn en vernedering..
dat beest word ontdaan van zijn vel en als zijn hele vel eruit is getrokken leeft het nog en waar je dan de darman nog ziet en het beestje nog hoort kreunen
we leven waarlijk in een sick world
bah:mad:

Sportfood.nl zei:
Ben vegetarisch, steun vele organisaties die dit soort misstanden tegen willen gaan, ga actief huis aan huis handtekeningen ophalen tegen bijv. zeehondenjacht, huisdieren komen allemaal uit het asiel, schrijf columns in de krant waar onder andere dit soort misstanden aan de orde komen etc.
Probeer dus niet alleen te roepen, maar een bescheiden bijdrage te leveren aan het welzijn van dieren.
Maar al deed ik dit allemaal niet, dan nog zou ik heel hard mogen roepen tegen dit soort gruwelijkheden. Iedereen moet gewoon met z'n poten van elkaar en van dieren afblijven.
Ik weet dat dit eutopisch denken is, maar je hoeft het de beulen ook weer niet te gemakkelijk te maken.
Oh ja, ik houd ook nog tijd over om te trainen;)

:thumbs:

Ik kan veel hebben maar als het over dieren gaat dan kan ik er niet tegen. Laf om een dier zo'n vreselijke dood te bezorgen.

Het onnodig lijden van die dieren, zeker voor luxe producten vind ik ook fout.

Maar het naieve gezwets van de halve bevolking als er weer wat schokkende beelden naar buiten worden gebracht, terwijl ze zelf dagelijks een biefstukkie eten en/of zelfs een bondjas dragen, vind ik zoniet nog storender. Als je iets doet/draagt/eet moet je daar bewust voor kiezen en verantwoordelijkheid voor nemen. Ga dan niet janken als je ziet dat er een beestje levend voor gevild is. Want waarom mensen dit dieren aan kunnen doen? Om geld te verdienen en zodoende zichzelf en omgeving in leven te houden, omdat er wat dwazen zijn die er veel geld voor over hebben.

trouwens dat gevilde washondje lijkt echt op the creature uit de topfilm 'The Thing' !? Damn wat heeft die John Carpenter uitgespookt :D

Nee maar een dier kan voor een biefstukje wel op een "diervriendelijke manier" afgemaakt worden.

spiertje16 zei:
zo zielig dit geen woorden voor
mensen in afrika sterven ja
maar niet met zulke pijn en vernedering..dat beest word ontdaan van zijn vel en als zijn hele vel eruit is getrokken leeft het nog en waar je dan de darman nog ziet en het beestje nog hoort kreunen
we leven waarlijk in een sick world
bah:mad:

Nee klopt, maandenlang ondervoed zijn en een maag+darmstelsel hebben ter grootte van een voetbalveld is alles behalve pijnlijk... En dan ook nog eens altijd inwendige bloedingen hebben door tekort aan bepaalde stoffen, en dan ook nog eens infectie's oplopen... En dan ook nog eens... mjah kan wel uren doorgaan, beetje domme post imo.

En btw, k'nijntjes worden ook nog echt op lieve manieren afgemaakt :D
Achterpootjes vasthouden, ondersteboven... aai over de bol, koppie komt omhoog en BAM!!!!!!!!!! knuppel in de nek :D Gaat idd wel sneller, maar door gaan ze toch wel. (Ik keur het filmpje natuurlijk niet goed!)

Dat dierenhuiden gebruikt worden voor kleding, ok. Maar je moet onnodig dierenleed voorkomen. Levend villen dient volgens mij geen enkel doel.

Ik ga niet kijken. Heb mezelf vandaag al genoeg opgenaaid!

Mars zei:
Nee maar een dier kan voor een biefstukje wel op een "diervriendelijke manier" afgemaakt worden.

Hoe kom je anders aan je eiwitten ? ;)
J/K

Ontopic: dieren die op een "normale" manier worden afgemaakt
voor de voedingsindustrie is natuurlijk heel wat anders dan die freaks op
dat filmpje die levend dieren fillen.

WTF :eek: dit is echt te ziekelijk erg. Dat beest leeft gewoon nog als zijn vacht er helemaal af is gevilt. Ik zou die gasten met plezier een kogel door de kop jagen als ik er permissie toe kreeg.

Lauw zei:
Ik eet vlees, en als ik in Finland e.d. had gewoond dan had ik ook geen moeite gehad met het dragen van bont (i.v.m. extreme kou).
Het gaat er voor mij niet om dat hier dieren sterven. Het gaat om de manier waarop ze sterven. Hoeveel moeite kost om een dier snel en pijnloos te doden?

Gelijk heb je. Ze zitten daar gewoon een dier levend te villen en dat dier lijdt enorm. Ipv een snelle dood ofzo te kiezen. Ik begrijp dit soort mensen echt niet. Ik keur bont niet goed, imitatiebond is net zo goed.

Godddddddddddddddveredommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Stelletje Kleeeeeeeeeeeerelijers Terinnnnnnnnnnggggggggggggggggg K*tttttttttttttttttttttttttttttt Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Hoe Kan Iemand Zoiets Doen Als Ik Die Vent Tegen Kom Is Hij Niet Jarig. Dit Kan Toch Niet? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Terug
Naar boven