AndroidHealthClinic

Schoon voedsel VS 'dirty' voedsel

Ik heb ook gvd hele dag honger mag niet hoger dan 4000kcal want anders wordt ik te vet:yell:
Eet nu alleen "clean" voedsel: havermout, zilvervliesrijst ,kip ,kwark, whey en eieren. Als ik niet clean zou eten zou ik sterven van de honger

Paar ons groente per dag, paar visolie caps, wat fruit en een gram of 40 aan vezels en je bent er hoor. Een overdosis vezels gaat enkel problemen opleveren zonder enige meerwaarde. Wat mij part eet TS er een paar McChickens naast om aan z'n kcal te komen, daar ga je werkelijk niks van merken.
Welke problemen en bij welke hoeveelheden krijg je problemen bij hoge vezelinname?

Hoi,

Ik vroeg me net af wat nou het absolute voordeel is van clean voedsel in de bulk vs dirty kcals, wetenschappelijk onderbouwd zou mooi zijn.
Wil zelf op zich wel cleaner gaan eten en meer vast voedsel(bestaat nu vooral uit shakes met haver/melk/pindakaas/whey).
Is er nu daadwerkelijk een verschil te merken als je meer uit schoon voedsel gaat halen m.b.t gains? Iedereen papegaai'd elkaar altijd na maar ben wel benieuwd naar de literatuur bij deze.

gewoon alles goed afwassen onder de kraan :P

Ik heb ook gvd hele dag honger mag niet hoger dan 4000kcal want anders wordt ik te vet:yell:
Eet nu alleen "clean" voedsel: havermout, zilvervliesrijst ,kip ,kwark, whey en eieren. Als ik niet clean zou eten zou ik sterven van de honger

Mirin

Op die manier haal ik misschien net 2500

Ik cut clean op 3000kcal, vanaf vandaag weer :D. kip/rijst/muesli/nootjes/groente/whey/caseïne/melk ..ofwacht whey/caseïne is dirty las ik hier :o :o :o

Waar?
Of had je niet door dat TS tussendoor zijn vraagstelling veranderde waardoor het niet meer ging over cl

Waar?
Of had je niet door dat TS tussendoor zijn vraagstelling veranderde waardoor het niet meer ging over cl

Hier:

dirty food is junkfood, overmatig gemanipuleerde/bewerkte voeding waar geen of bijna geen voedingwaarde in zit, suiker en slechte vetten.

clean food zit vol vitamines en mineralen en vezels en zijn dus veel beter voor je algehele gezondheid en alle functies in je lichaam inclusief je stofwisseling en voeding opname.

ADH verhaal mbt vitamines, mineralen en vezels ken je wel en dat onze huidige (verse) voeding veel minder voedingswaarde bevat dan vroeger is ook algemeen bekend. Wij als bodybuilders hebben al meer nodig dan de ADH dus reken maar uit wat beter is en waarom het beter is.
Hoef je geen hoge school voor te hebben doorlopen.

In havermout zit wel een beetje vitamines en mineralen. Whey bevat niets.

Voor optimaal resultaat zou ik zeggen ja eet meer ei, vis en vlees zodat je een completer profiel aan eiwitten binnen krijgt.
Maar ook KH bronnen met voedingswaarde en voldoende groentes zou ik gaan eten.

Als je daarnaast wat easy food neemt, geen probleem. Af en toe eens een easy dag en zelfs een junkdag, zal ook geen problemen geven.

Hoe erg ik martin niet mag, als je dat samenvat als ''whey is dirty'', dan lees je wel extreem tussen de regels door.
of je trollt big time
voedingswaarden is niet hetzelfde als vitamines en mineralen

Hij omschrijft "voedingswaarden" toch echt als micronutriënten - lees maar eens de gehele regel ;)!
Want qua macronutriënten en kcal (= voedingswaarden) zit dirty food bomvol. Chocomel 35g eiwit, 45g vet, 120g carbs per pak zoiets bijvoorbeeld?

Hij omschrijft "voedingswaarden" toch echt als micronutriënten - lees maar eens de gehele regel ;)!
Want qua macronutriënten en kcal (= voedingswaarden) zit dirty food bomvol. Chocomel 35g eiwit, 45g vet, 120g carbs per pak zoiets bijvoorbeeld?

Slecht voorbeeld, chocomel zit vol met micro´s:heart:

Hmm ja, ik las het eerst anders, maar nu je het zo zegt, heeft hij inderdaad een andere betekenis van voedingswaarden. Stom :roflol:

Terug
Naar boven