AndroidHealthClinic

Schoon voedsel VS 'dirty' voedsel

Whey is dirty food :( misschien bevat B&F whey 20% minder junk !
Whey is niet zo zeer dirty zit alleen naast proteïne vaak (bijna) niets meer in aan micro's.
De nog aanwezige hoeveelheid micro's hangt af van de manier van productie.

bron: [Link niet meer beschikbaar]
Membrane filtration and ion exchange yield nutritional differences in their finished ingredients, and for anyone paying a pretty penny for whey protein and their health and fitness, I think that membrane filtration is the superior product. The extremely low carbs in ion exchange protein may not be worth losing the bioactivity of whey protein and it’s micronutrients.

Wetenschappelijke bronnen aub?

En wat als je 6000 kcal per dag nodig hebt, kun je dat met vezelrijke voeding wel verteren? Of heb je wel 6000 kcal aan clean foods nodig, alle vitaminen en mineralen kun je met veel minder eten al binnen krijgen. Hoeveel effect heeft het op je stofwisseling? Is sven wel een bodybuilder en heeft hij niet meer baat bij een flinke hoeveelheid suikers? Want van junkfood wordt je sterker.

Heb je bronnen waaruit blijkt dat je van junkfood en suiker sterker wordt?

Dat je voor je metabolisme bepaalde vitamines nodig hebt en welke o.a. kan je hier lezen, eenvoudig uitgelegd:
http://seattlecentral.edu/faculty/jwhorley/VitMin_Metabolism.pdf

Ja waarom zou je een totale voeding van 6000 caloriën niet kunnen verteren als je vezelrijk eet? Je vezels zijn slechts een gedeelte binnen je groentes en bijv je KH bronnen.

ik moet er niet aan denken om 6000kcal clean naar binnen te gaan werken.
ik kies gewoon de makkelijke weg ipv moeilijk doen.

maarja, volgens mij willen veel BBers alles moeilijk doen en maken zich teveel zorgen over de kleine dingetjes.

maarja, volgens mij willen veel BBers alles moeilijk doen en maken zich teveel zorgen over de kleine dingetjes.

Maken zich meer druk om elk procentje extra winst.
Elke gek z'n gebrek toch?

Maken zich meer druk om elk procentje extra winst.
Elke gek z'n gebrek toch?
Als je beide de ideale tussenweg weet te vinden, geef ik jullie beide gelijk ;) Als je zoveel ruimte hebt, je macro's en micro's kunt hitten met een bijv. een stuk ontbijtkoek en een stuk brood met chocopasta. Dan zou ik het ook doen. We zijn allemaal hobbisten die nooit op grote podia gaan scoren ;) Ik kan me voorstellen dat je elk beetje winst wilt pakken, anders verlies je moeite, maar het leven en bulken moet ook aangenaam zijn.

Iifym ( wat vaak hand in hand gaat met klein beetje dirty) heeft zichzelf allang bewezen. Maar toch zie je de grotere gasten ( determination dannyz jeppe) etc etc. allemaal een strict 'bro' voedingsschema hanteren. Waarom zou dat zijn?

Iifym ( wat vaak hand in hand gaat met klein beetje dirty) heeft zichzelf allang bewezen. Maar toch zie je de grotere gasten ( determination dannyz jeppe) etc etc. allemaal een strict 'bro' voedingsschema hanteren. Waarom zou dat zijn?
Het hele jaar door of enkel in de cut? Ik geloof wel dat ze het doen, maar iets pretenderen dat je altijd 'clean' eet en dit in werkelijkheid ook gebeurd, moet ik nog maar eens zien of dat ook zo is.

labels zoals gezond, ongezond, clean, dirty etc. geven aan producten buiten de context van een dieet is meestal zinloos

guy droog..

Het hele jaar door of enkel in de cut? Ik geloof wel dat ze het doen, maar iets pretenderen dat je altijd 'clean' eet en dit in werkelijkheid ook gebeurd, moet ik nog maar eens zien of dat ook zo is.
Hele jaar door, dannyz weet ik iig zeker

bodybuilding cultuur/dogma voornamelijk

• Topic Starter Topic Starter
goed topic

Tenzij er sprake is van een enorm tekort/overschot aan bepaalde benodigde stoffen door een slecht dieet, geloof ik niet dat 'clean' of 'dirty' eten invloed heeft op je gainzz. (er vanuit gaande dat het dezelfde hoeveel kcal totaal zinn)

Op je gezondheid is een andere discussie waar ik geen zak verstand van heb

Literatuur: mijn eigen ervaring

Heb je bronnen waaruit blijkt dat je van junkfood en suiker sterker wordt?

Nee, geen idee of zo´n onderzoek bestaat. Maar goed, waarom zou je van een kcal overschot niet sterker worden? Wanneer ik clean eet wordt het eten niet goed verteerd en krijg ik maag aids met lage energielevels en kut trainingen als gevolg. Dus een combinatie van junk en zoals jij het noemt ´schoon eten´ is prima, zolang het totaal plaatje maar in orde is. Dit is een concept wat de meerderheid hanteert.

Voor je gezondheid niet het beste al zijn paar e-nummers oid niet zo´n groot probleem.

Terug
Naar boven