XXL Nutrition

schouder-borst blessure

newguy10

Advanced Bodybuilder
Waardering
2
ik heb nu al een tijdje wat last van me rechter schouder/borst, heb er eigelijk alleen (of iig voornamelijk) last van bij borst training (bankdrukken)
heb alwel eens even wat rustiger aan gedaan en borst keer extra rust gegeven, laatst toevallig door omstandigheden gedwongen 4rustdagen te nemen.. maar ik blijf er last van hebben

wat moet ik doen? wil liefst wel doorblijven trainen, of is het verstandiger om even te wachten
wou over een maandje even gaan cutten, misschien dat ik beter nu eerst even kan cutten en wat minder kracht doen en er gewon wat cardio bij gooien?

Probeer anders eens Osteobolin-C,lees er veel goeie dingen over.

mijn mening is ga het niet forceren als je eenmaal echt een blessure hebt komt er heel moeilijk vanaf, ik zou doen wat je zelf ook al typte nu gaan cutten en wat minder kracht doen en wat cardio erbij gooien.

Komt me bekend voor.
Bij mij kwam het puur door eenzijdig trainen.
De beweeglijkheid van mijn schoudergewricht was beperkt en daardoor ook die van mijn borstspier.
Opgelost door veelvuldig hangen en optrekken aan ringen zoals turners doen.
Zo heb ik mijn lenigheid in de schouders teruggekregen.

Vervang het bankdrukken voor dumbbells
wil wel eens werken

• Topic Starter Topic Starter
het kan wel eens te maken hebben met de lenigheid van me schouders ja, dat er teveel spanning opkomt als me armen naar achteren doe.
denk dat toch maar gewoon ga cutten en even wat rustiger aandoe met de krachttraining (en dan beetje oppassen bij de borsttraining)
jah ik wissel het bankdrukken ook wel eens af door dumbbells.. maar die gaan maar tot 20kg en dat heeft weinig zijn =/ (gelukkig train ik voglend jaar in groningen !)

Wat ook helpt voor mij ;
Met de buik plat op een bankje gaan liggen.
Met in elke hand een lichte dumbbell strek ik dan mijn armen voor me uit zodanig dat mijn lichaam en armen volledig horizontaal zijn met de grond.
De handpalmen zijn naar de grond gericht en ik probeer met zo gestrekt mogelijke armen de db's voor me te houden.
Ik houd dit zo'n 20 seconden aan en voel zo het ganse schoudergewricht werken om het gewicht van de grond te houden.
Db's niet te zwaar nemen 4 tot 6 kg is meer dan genoeg als je het goed uitvoert.

• Topic Starter Topic Starter
woensdag zitten mijn 2weken zonder krachttraining erop maar me schouder voelt nu nog niks beter
volgens mij heb ik ontsteking in me rotator cuff spieren in me rechter schouder
vanmiddag even gerekt en gekeken of me rechter schouder ook stijver was en heb nu alleen maar meer last (niet zo slim dus...)

weet echt niet wat ik moet doen, nog 2weken tot maand niet trainen zie ik echt tegenop
is het onverstandig om weer 'voorzichtig' te gaan trainen voordat het helemaal genezen is\?

In dat geval is het toch verstadiger op naar een sportdokter of goede fysio te gaan om te weten wat je hebt ;).
Zeker beter een weekje te snel en te veel stoppen ipv maanden stilliggen met je schouder.

Als je weet wat je hebt kunnen ze je hier wss meer tips geven !

Als je er alleen last van heb bij bankdrukken moet je die oefening gewoon een hele tijd niet doen.
Ga uitproberen bij welke oefeningen voor de borst je er geen last van heb.
Ook zou ik even naar de fysio of sportarts.

Terug
Naar boven