MuscleMeat

Schouder immobiliteit

Sasuke

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m76
Massa
83kg
Hoi,

Ik merk al langere tijd dat mijn schouders verre van mobiel zijn wat mij dus limiteert tot een goede uitvoering van overhead presses.

Ik kan zeg maar mijn armen ook niet parallel naast mijn oren houden ipv naast mijn oren komen ze een heel eind naar voren. Probeer ik het alsnog te forceren om ze naast mijn oren te hebben dan kost het al heel veel kracht en lijkt het alsof alles samengedrukt wordt (houding is dan alsnog verre van ideaal) laat staan met een barbell met gewicht in mijn handen.

Aangezien ik overhead presses graag doe ben ik dit probleem ook meer dan zat. Enige pluspunt is dat ik geen pijn heb aan mijn schouders in het dagelijks leven.

Daarom ben ik ook op internet gaan zoeken, daarbij kwam ik dit artikel tegen van T-nation tegen:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/are_you_ready_to_overhead_press&cr=

Alle voorbeeld oefeningen die ze lieten zien kon ik dus niet wat suggereerde dat ik geen flexibele thoracic spine heb en shoulder impingement zou hebben en daarbij ook een zwakke bovenrug (traps).

Nu wordt er gezegd dat ik beter overhead presses achterwege kan laten en eerst voor zorgen dat ik deze problemen heb opgelost voordat ik me er weer aan ga wagen.

Erg moeilijk natuurlijk om je favoriete oefening een lange tijd niet te gaan doen, maargoed.

Dan komt nu de echte vraag eigenlijk, zou ik hiermee naar de arts moeten gaan of fysio? Ik zou zelf denken van niet aangezien ik geen pijn heb alleen gelimiteerd in mijn schouder mobiliteit.

Alvast bedankt voor het lezen

Op www.deansomerset.com kan je veel over dit soort problemen vinden. Je zal sowieso ff moeten stoppen met overhead pressen, zal je alleen maar ten goede komen. Het is nu de vraag of jij het in je hebt om eerst je postuur (dus traps en thoracale wervels op orde krijgen) want anders heb je er meer aan om naar een fysio te gaan

op lange termijn is schoudermobiliteit zeer belangrijk, ik heb lange tijd met niet-flexibele schouders getraind, met als gevolg arthrose.. Mag nu geen duwwerk met de schouders meer doen en volg fysio het gewrichtskapsel flexibel te krijgen, zodat er geen verdere slijtage kan plaats vinden..

Terug
Naar boven