AndroidHealthClinic

schouder zelf uit de kom trekken ?

Tony91

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Hallo dutchbb's,

mijn broertje zit namelijk met het probleem dat zijn linkerschouder dikwijls precies uit de kom kan. Als hij mijn gewichten tilt of hij eraan trekt trekt hij zijn schouder naar onderen en ontstaat er een kuiltje aan de schouderkop.

Wat kan dit zijn ?
Hij heeft hier geen pijn van maar is ook niet met gewichten enz bezig..

Mijn mama maakt zich hier ongerust over en mijn broer wijst mijn mama haar advies om naar de dokter te gaan maar af.

Mvg Toon

Ik zou toch even naar de huisarts gaan, er zit iets in ieder geval niet helemaal goed.

Langs huisarts gaan, er zijn mensen die last hebben van een aandoening (hypermobiliteit) waarbij je gewrichten heel snel uit de kom kunnen gaan.

Edit: Syndroom van Ehlers-Danlos - Wikipedia

Laatst bewerkt:
absoluut niet extra doen, de kans op speling in de schouder is super groot met alle gevolgen van dien, slijtage aan je schouder gewricht is er 1 van. Zou wel lang de huisarts gaan.

Ik kan 'em zelf ook makkelijk uit de kom trekken, maar als ik 200+kg eraan hang blijft ie erin als ik wil. Gewoon goed je schouders aanspannen, eruit trekken is sowieso slecht maar met dikke gewichten eraan hangend kan ik me niet voorstellen dat het bevorderend is voor de gezondheid van je schoudergewrichten en dergelijke.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand een ID hoe het heet ?

zou het een instabiele schouder zijn ?

Geen idee hoe dit heet, maar er zat een kerel bij me op school en die zijn schouder vloog ook met regelmaat uit de kom (vrije worp bij basket en hoppe schouder eruit) hij loopt dan naar een deurlijst en ramde zijn schouder erop, alles zat weer goed :D

klinkt inderdaad als schouderinstabiliteit
beste is toch langs een sportarts te gaan, rotator cuffs trainen zodat die je gewricht als het ware beter in mekaar houden
zeker niet voor de lol doen, je schouder word er alleen maar zwakker van
als het een te erge instabiliteit is kan er ook een operatie aanbevolen worden...

hyperflexibel is meer dat als je met gestrekte benen staat je knieen wat naar achter staan, of je bijvoorbeeld met je duimrichting elleboog wijzend je onderarm kan raken, kan iets met mekaar te maken hebben maar ben er niet echt zeker van, ik ben met beide "gezegend"

idd schouderinstbiliteit, sterker nog. Een test om dit enigsinds in kaart te brengen is door dit kuitje te meten met vingerdikte.

Zou hem in 1e instantie naar een fysio sturen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok ik weet genoeg, nu moet hij dit maar eens lezen en dan zal hij wel gaan..

bedankt allemaal !

Terug
Naar boven