MuscleMeat

Schouderdrukken, doe ik het niet goed??

breker

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben pas begonnen met thuis trainen.
Vanmiddag ging ik schouderdrukken en het deed zeer in m'n onderrug, naja zeer.. me onderrug spande zich ook aan. Is dat normaal?
Ik doe het zittend op een bankje dus heb me rug recht.

Breker.

filmpje?

Je onderrug is wellicht nog wat zwak en door de spanning die er op komt te staan om je lichaam recht te houden tijdens het pressen voel je nu ook je onderrug.
Overigens moet je de natuurlijke bolling in je rug houden tijdens de oefeningen.
Je kunt je onderrug specifiek trainen met hyperextensions. Maar met deadlift en squat zal je ook sterker worden in je core gebied.

Denk dat je je rug teveel ''arched''
Abs aanspannen tijdens de oefening ? misschien dat dat helpt.

Ik zet de rugleuning altijd 1 standje naar achter, omdat ik anders me onderrug niet recht kan houden, misschien is dat het.

• Topic Starter Topic Starter
Je onderrug is wellicht nog wat zwak en door de spanning die er op komt te staan om je lichaam recht te houden tijdens het pressen voel je nu ook je onderrug.
Overigens moet je de natuurlijke bolling in je rug houden tijdens de oefeningen.
Je kunt je onderrug specifiek trainen met hyperextensions. Maar met deadlift en squat zal je ook sterker worden in je core gebied.

Dat zal het wel zijn.
Maar kan het geen kwaad? Niet dat ik hele erge last van me rug krijg ofzo?

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

Ik zet de rugleuning altijd 1 standje naar achter, omdat ik anders me onderrug niet recht kan houden, misschien is dat het.

Dat zal ik de volgende keer doen.

Bedankt. !

Zittend schouderdrukken zal in jou geval beter zijn als staand. Ik heb ook last van m'n rug bij staand schouderdrukken.

Ik heb wel een tip voor je: Train je schouders niet na je rugtraining.

Als je eerst deadlift en rows doet voor je rug en daarna staand wil schouder drukken, dan heb je ook eerder last van je onderrug.

Je doet het nu zittend. Ik heb zelf bij een dumbbell shoulder press op een bankje ook onnodig veel spanning op mijn onderrug.

Met military presses (staand) die ik nu doe voor schouders heb ik dit niet. Daarnaast is het een veel leukere oefening om te doen vind ik!

Waarschijnlijk maak je jou rug te hol waardoor je last krijgt in je onderrug spieren en of laagste lendewervels. Je moet zorgen dat je rug recht blijft. Ik voel hem daar ook wel eens als ik zeer zwaar train. De laatste herhalingen haal je dan teveel uit je onderrug.

Zittend schouderdrukken zal in jou geval beter zijn als staand. Ik heb ook last van m'n rug bij staand schouderdrukken.

Ik heb wel een tip voor je: Train je schouders niet na je rugtraining.

Als je eerst deadlift en rows doet voor je rug en daarna staand wil schouder drukken, dan heb je ook eerder last van je onderrug.

zittend vergroot de druk op de rug zelfs.

Probeer eens staand te drukken en dan je bekken te kantelen. Dat zorgt ervoor dat je onderrug wat rechter gaat staan. Misschien dat het helpt!

Terug
Naar boven