XXL Nutrition

Schouders niet moe te krijgen?

jiep

Competitive Bodybuilder
Waardering
67
Vandaag schouders getrained en heb bij schouders laatste tijd niet echt dat ik aan het einde van de training het idee heb dat ze echt kapot zijn.. Bij borst kan ik na borst training geen enkele push up meer maken, bij bicep geen closegrip pull up, bij tricep ook geen dip meer, etc. Dan heb ik het idee: oke goed getrained, ze zijn nu moe. Voor schouders vandaag:
na goed opwarmen:
4x shoulder db press
4x upright row
4x side raises aan de kabel superset met 4x schoulder presses in de smith machine
3x db front raises
4x achterkant schouders (weet niet hoe het heet, staand, voorovergebogen paralel aan de grond met gestrekte armen dumbbells omhoog tillen)

veel te veel natuurlijk... maar ga door omdat ik gewoon niet het idee heb dat ze echt 'kapot' zijn en anders voor niks aan het trainen ben..
bij de db shoulder press begon ik met 19kg per arm. en na de laatste oefening pakte ik 14kg en die kreeg ik gewoon nog met redelijk gemak 8keer omhoog..
Ik doe bij elke oefening de laatste 2 sets tot failure en dan beyond failure met iets minder gewicht zodat ik nog een stuk of 5-10 reps kan maken en bij deze ook weer fail, soms hierna nog een lichter gewicht en weer tot failure..
elke oefening gewoon netjes uitvoeren en voel het allemaal ook wel in mn schouders, soms flink verzuren, maar als ik dan 10 tellen rust heb ik het idee dat ik zo weer kan beginnen..

Mensen die dit ook hebben? en wat doen jullie om de schouders echt kapot te maken? ik wil gewoon aan het einde een olympic bar pakken en die niet meer omhoog krijgen..
thanks alvast!

Laatst bewerkt:
zware military presses met een barbell. Na een paar zware setjes krijg ik die stanbg niet meer van mn schouders af.

• Topic Starter Topic Starter
zware military presses met een barbell. Na een paar zware setjes krijg ik die stanbg niet meer van mn schouders af.
Heb ik ook, krijg ook de dumbbells echt niet meer omhoog, ben gewoon tot failure gegaan. Maar na even rusten lukt het alsnog gewoon weer.

Up right row is M. trapezius en hoort onder rugmusculatuur. Bentover fly (dorsaal raises) is een oefening waarbij vaak veel fouten wordt gemaakt en de kracht vanuit de M. rhomboidii wordt gehaalt ipv. M.deltoideus pars posterior. En pak meer losse gewichten ipv kabels.

Succes

Up right row is M. trapezius en hoort onder rugmusculatuur. Bentover fly (dorsaal raises) is een oefening waarbij vaak veel fouten wordt gemaakt en de kracht vanuit de M. rhomboidii wordt gehaalt ipv. M.deltoideus pars posterior. En pak meer losse gewichten ipv kabels.

Succes
bedankt voor je tips! Ik pak up right row met een brede grip, ik had begrepen dat je hierbij de trapezius nauwelijks belast en je vooral je bovenkant/zijkant schouder pakt (dat is ook precies waar je het voelt), of klopt dit toch niet?
over de bentover fly: Ik weet ofc niet of ik hem 100% zeker helemaal goed doe, maar ik voel het iig alleen en altijd erg goed in mn achterkant schouders, lijkt me dat ik dan wel iets goed doe? :D

Laatst bewerkt:
bedankt voor je tips! Ik pak up right row met een brede grip, ik had begrepen dat je hierbij de trapezius nauwelijks belast en je vooral je bovenkant/zijkant schouder pakt (dat is ook precies waar je het voelt), of klopt dit toch niet?

Dat klopt.

Misschien een ander trainingschema proberen. Persoonlijk doe ik elke training wel iets anders. Je kunt proberen tot failure te trainen en dan bijv. 2 sets per oefening, maar dan wel met drop en korte break ertussen, werkt bij mij er goed, om echt "op" te voelen in vergelijking met 4x8 bij schouders.

Dus bijv.

Dumbbell Shoulder Press: 68kg ---> failure meestal 8-10 herhalingen
gewicht zon 30-40% omlaag en meteen verder gaan dus 48kg ---> tot failure

kort rust pakken en repeat. :)

Misschien een ander trainingschema proberen. Persoonlijk doe ik elke training wel iets anders. Je kunt proberen tot failure te trainen en dan bijv. 2 sets per oefening, maar dan wel met drop en korte break ertussen, werkt bij mij er goed, om echt "op" te voelen in vergelijking met 4x8 bij schouders.

Dus bijv.

Dumbbell Shoulder Press: 68kg ---> failure meestal 8-10 herhalingen
gewicht zon 30-40% omlaag en meteen verder gaan dus 48kg ---> tot failure

kort rust pakken en repeat. :)
ja die drops doe ik wel al. Misschien iets minder lang rust alhoewel ik dat nooit langer dan 2min doe. Tussen oefeningen misschien wel

Dit! Als je hier echt zwaar mee gaat zul je merken dat je na een paar setjes echt dat gewicht niet meer zo gemakkelijk omhoog krijgt als tijdens het eerste setje.

Inderdaad, Military Press!

Military press en klokov press en side raises erachter na, schoudertraining als bij wonder compleet!

hebben jullie ook nooit spierpijn in je schouders?

Ik train m'n schouders ook altijd net ietsje anders dan de vorige keer. Zo doe ik nu eerst een aantal isolatie oefeningen en pas op het laatst te zware dumbbell presses OF barbell presses.

En waarom zouden je schouders 'kapot' moeten zijn?

Broscience is strong in this one.

Terug
Naar boven