AndroidHealthClinic

Schouders/Triceps na Borst en...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mma Fighter

Cool Novice
Waardering
2
Hoi,

Ik heb jaren aan een stuk getraind met de volgende schema:altijd met tegengestelde van spieren dus als ik borst trainde,trainde ik daarna rug en en tricep daarna bicep.. .

Nu,ik heb vandaag met iemand voor eerste x getrained die veel lichter als mij was maar die dus 2X STERKER WAS!!!!!Hij zegt dat hij altijd borst daarna triceps en schouders traint en dat je daarvan echt goed power krijgt en rug samen met biceps wat ik dus zeker allebei niet doe he omdat ik vind dat triceps en schouders zwaar vermoeid geraken na borst dus neem ik liever biceps bijv.

Heb het vandaag ook geprobeerd maar kon bijv. niet goed of bijna niks dippen(in de lucht hangen en duwen met triceps)omdat ik borst al zwaar had getraind.Andere oefeningen voor triceps gingen wel redelijk.

Maar is het dus zo dat ik beter triceps en schouders beter na borst kan doen en biceps na rug en dat ik daarmee beter kracht ga opbouwen voor bankdrukken?????

Of is het beter om na rug heel zwaar schouders of triceps te trainen omdat die nog lekker fris zijn?

Je trainmattie zegt dit 'altijd' te doen; goeie kans dat hij zal er sowieso beter in is dan jij. Zijn triceps hebben simpelweg een langer uithoudingsvermogen nog na een bankdruksetje.
Lichaamstype speelt ook een rol, ik ben keihard ecto maar qua kracht loop ik vaak voor op matties die veel groter ogen. Genetics huh ;).
Andere redenen kunnen zijn dat hij altijd op kracht heeft getraind (1-5 herhalingen per setje) en jij op groei (5-10).

niet te veel zorgen maken, al is het nooit verkeerd om je oefeningen eens helemaal om te gooien!

beide kan.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
(kwestie van voorkeur en de rest van je planning)

• Topic Starter Topic Starter
Je trainmattie zegt dit 'altijd' te doen; goeie kans dat hij zal er sowieso beter in is dan jij. Zijn triceps hebben simpelweg een langer uithoudingsvermogen nog na een bankdruksetje.
Lichaamstype speelt ook een rol, ik ben keihard ecto maar qua kracht loop ik vaak voor op matties die veel groter ogen. Genetics huh ;).
Andere redenen kunnen zijn dat hij altijd op kracht heeft getraind (1-5 herhalingen per setje) en jij op groei (5-10).

niet te veel zorgen maken, al is het nooit verkeerd om je oefeningen eens helemaal om te gooien!
Ja hij doet het al jaren het schijnt triceps en schouders na heel zwaar borst te trainen.

Hij kon heel makkelijk nog 2x15 dippen terwijl ik bijna helemaal niks meer kon.

Ik ga nu een tijdje ook eens zo trainen en dan eens kijken wat het gaat geven,dus triceps en schouders na borst en biceps na rug... .

Hij was dus degelijk sterker als mij en beter uithouding want hij deed de oefeningen vlot en simpel terwijl ik er wat meer moeite mee had.

Ma ja,hij was ook wat jonger als mij en ik denk wat vers bloed en vlees,terwijl mijn lichaam al zware feesttijden heeft meegemaakt.... :s:s:s

het is belangrijk dat je je trainingsprogramma minimaal om de 12 weken omgooit zodat je niet kan wennen aan de arbeid die je levert.

je kan je trainingen op veel verschillende manieren splitten niks is fout als het maar in overeenstemming licht met je doel.

een manier die ik zelf lekker vind trainen is
borst voorkant schouder
rug achterkant schouder
benen
rust
biceps triceps
en dit dan vooral in supersets doen maar je moet geen lage pijngrens hebben.

ik heb heel lang ook zo getraind

borst, schouders, triceps
rug, biceps
benen
2 dagen rust en weer opnieuw

werkt goed, je pakt minder gewicht op je armen en schouders. Alleen is dat een probleem als je massa wilt, ik dacht t niet...

Probeer eens dit.
Om de dag trainen

1 borst triceps, buik
2 rug schouders
3 benen biceps, buik

Heb zelf ook borst schou tri in een sessie gedaan, maar is gewoon teveel, teminste voor mij dan,

Of:
1: borst/achterkant schouders/triceps
2: benen
3: Rug/ voorkant schouders/ biceps

Na borst heb ik niet veel puf mee om nog voorkant schouders en daarna nog eens triceps te doen. Bijv wanneer je MP gaat doen.. als ik dan voorkant schouders doe bij rug kan ik dit goed aanpakken.. Zelfde geld voor achterkant schouders bij rug.
Voor mij lekker om zo te trainen

Don't fix it if it ain't broken

Oftwel waarom veranderen als je vooruit gaat...

ik vind het wel een mooi discussie punt

ik gooi zelf om de 6 weken de een paar oefeningen om en om 2 12 weken ga ik via een andere methode trainen, ik ben zelf pas 1 jaar fanatiek aan het trainen. ik wil graag alle methodes proberen en het motieveert me heel erg om steeds iets nieuws te proberen.

ik ben nu bijvoorbeeld volgens een contrast methode aan het traine.
en dan alleen bij het bankdrukken deadliften en sqauten.
dit zijn de enige 3 oefeningen die ik doe om de 2 dagen.

voorbeeld
opwarm set
10 her 70 %
2 her 95 %
8 her 75%
1 her 100%
15 her 60 %

me gewicht blijft hierbij het zelfde of gaat iets omhoog maar ik merk wel dat helemaal me maximalen kracht als een gek omhoog schiet, en als ik over 12 weeken weer hypertrofie training ga doen zal die maximale kracht mij heel erg helpen om meer gewicht te pakken dus sneller te groeien.

Als ik zou wisselen is of als het niet meer werkt of als de verveling begint toe te slaan.

Steeds wisselen van schema betekent alleen maar dat je steeds weer terug zakt met de gewichten die je gebruikt, m.a.w. een soort deload. Dit kun je ook doen op je standaard trainingsroutine, zolang die voor jou maar werkt. Vaak switchen van trainingsroutine heeft zeker geen meerwaarde vind ik...

Borst tricep rug biceps benen schouders maar na schouders geen borst de volgende dag ik kom niet uit met 6 dagen trainen

Ma borst .schouders.tricep
Dinsdag rug..bicep woensdag benen of ma borst tricep dinsdag schouders rug woensdag benen bicep welk programma is goed

Goede bump

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven