AndroidHealthClinic

Schouders?

IxXxI

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m92
Ik train nu al een tijdje maar ik vraag me nog steeds af wat de beste schouder oefeningen zijn, want er zijn er zoveel.

Hoeveel en welke doen jullie (als je 1x per week schouders doet) ?

hier mijn schouder schema

zittend dumbbell pressen
zittend military press
dumbbell side raises
dumbbell front raises
upright row (af en toe doe ik dit )
reverse peck deck

shrugs pak ik meestal met rug mee

hier mijn schouder schema

zittend dumbbell pressen
zittend military press
dumbbell side raises
dumbbell front raises
upright row (af en toe doe ik dit )
reverse peck deck

shrugs pak ik meestal met rug mee

6 oefeningen voor een spiergroep als schouders???:eek:

2 of 3 oefeningen is wel genoeg lijkt me?
- Mill press (zwaar en laag in reps)
- Lateral raise (hoger in reps)
- Shoulder press

6 oefeningen is echt niet overdreven hoor, 2 front 2 side 2 rear is imo zelfs prima/ideaal

6 oefeningen voor een spiergroep als schouders???:eek:

2 of 3 oefeningen is wel genoeg lijkt me?
- Mill press (zwaar en laag in reps)
- Lateral raise (hoger in reps)
- Shoulder press
Geen achterkant?

6 oefeningen is echt niet overdreven hoor, 2 front 2 side 2 rear is imo zelfs prima/ideaal

Precies wat ik doe. Voor, zijkant en achter zijn toch verschillende spieren en zijn toch prima met 6-8 sets te pakken?

Laatst bewerkt:
Schouders op een aparte dag kunnen best veel volume aan. 4x per week 1 spiergroep pakken is niet zo belastend. Echter moet je bij je schouders er wel rekening mee houden dat als je ook al 5 oef doet voor borst en rug dat je schouders hier behoorlijk worden mee belast. De totaal belasting zou voor sommigen nu wel eens te hoog kunnen worden.

Met een UB/LB worden ze meer belast en neem ik vaak maar 1 oef mee voor de schouders op beide UB dagen en dus 2 totaal.

De oefeningen in mijn optiek

1 Pushpress/military press
2 Dumbbell press
3 side raise
4 bent over side raise

......................
Schouder is 1 van de kleinste spiergroepen, jij doet zeker voor benen en rug ook 15 oefeningen?

Nee.

Zelf doe ik OH 5x5, upright row, side raise, rear raise en face pulls voor schouders. Niks te veel. 5-6 oefeningen voor 3 schoudergroepen is niks mis mee als je 1x per week trained. Met wat rust tussen schouders en andere presses gaat dat prima. Niet zo stoer doen jij.

nee.

Zelf doe ik oh 5x5, upright row, side raise, rear raise en face pulls voor schouders. Niks te veel. 5-6 oefeningen voor 3 schoudergroepen is niks mis mee als je 1x per week trained. Met wat rust tussen schouders en andere presses gaat dat prima. Niet zo stoer doen jij.
+100000000000000

mijn schouder-dag

- staand military press
- dumbbell side raise
- reverse flys
- upright rows

imo goeie balance voor de gehele schouder,
variatie kan je in steken door de oefeningen al zittend/liggend te doen

Mijn schouders lopen ver achter, ik doe 4 oefeningen voor schouder. Military press, front raises, en lateral raises doe ik standaard elke week ( de basis) en voor de rest doe ik er soms een upright row erbij of een side raise.

Geen achterkant?

Precies wat ik doe. Voor, zijkant en achter zijn toch verschillende spieren en zijn toch prima met 6-8 sets te pakken?

Nee geen speciale iso oefeningen voor achterkant. Achterkant schouders wordt al meer dan genoeg meegepakt bij de row varianten zoals BOR en T-row.

Nee.

Zelf doe ik OH 5x5, upright row, side raise, rear raise en face pulls voor schouders. Niks te veel. 5-6 oefeningen voor 3 schoudergroepen is niks mis mee als je 1x per week trained. Met wat rust tussen schouders en andere presses gaat dat prima. Niet zo stoer doen jij.

:sd::gay:

vandaag gedaan:
-dumbbell militairy press
-side raises (zittend op bankje: je kan het gecontroleerd uitvoeren zo)
-uprightrow met dumbbells (zittend op bankje)
-voorovergebogen zijwaarts heffen
en telkens gewichten kiezen met 8 tot 10 herhalingen;)

sowieso lijken twee zware press bewegingen mij wat overdreven in dezelfde schouder training...

mijn training:

alleen werksets weergegeven
4 zware sets MP of db shoulder press (4-8 reps)
3 sets side laterals (8-12 reps)
3 sets reverse peckdeck (8-12 reps)
(soms 2 sets front raise...maar meestal voldoet het bovenstaande)

Terug
Naar boven