XXL Nutrition

Schyzofreen-films?

SheSwa

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
22%
Ik ben best fan van schyzo-films.

films als A Beautiful mind maar ook komedies als Me Myself & Irene heb ik altijd al leuk gevonden.

hoe doen deze films het in hollywood eigenlijk, zijn er meer succesfilms? :P

The machinist
K pax
Donnie darki
Pi
Shutter island
Memento

Bovenstaande films hebben niet zozeer per se met schizofrenie te maken maar hebben vaak mental illness als thema/ondertoon

Laatst bewerkt:
Schizofrenie heeft niks met een dubbele/meerdere persoonlijkheid te maken.

Als je in een shizofrene episode terechtkomt begin je zaken anders te zien/horen, kan je niet meer degelijk denken(dwangmatig denken is vreselijk), krijgt een absolute afkeer van zelfs simpele sociale zaken als een berichtje sturen, en je geeft geen kloten om iemand anders.

Laatst bewerkt:
The machinist
K pax
Donnie darki
Pi
Shutter island
Memento

Bovenstaande films hebben niet zozeer per se met schizofrenie te maken maar hebben vaak mental illness als thema/ondertoon

Memento gaat toch over iemand die zijn lange termijn geheugen kwijt geraakt is?

---------- Post toegevoegd Mon 18 Jun 2012 om 09:46 ----------

Als je in een shizofrene episode terechtkomt begin je zaken anders te zien/horen, kan je niet meer degelijk denken(dwangmatig), krijgt een absolute afkeer van zelfs simpele sociale zaken als een berichtje sturen, en je geeft geen kloten om iemand anders.

Idd, heeft niets met gespleten persoonlijkheid te maken, maar denk wel dat de TS het over gespleten persoonlijkheid heeft. Maar goed dat je de puntjes op de i zet.

Nog een film over iemand met een gespleten persoonlijkheid:
Mr.Brooks

Afgelopen zaterdag gezien. Heb al slechtere films gezien dan dat.

Rain man?

Als je in een shizofrene episode terechtkomt begin je zaken anders te zien/horen, kan je niet meer degelijk denken(dwangmatig denken is vreselijk), krijgt een absolute afkeer van zelfs simpele sociale zaken als een berichtje sturen, en je geeft geen kloten om iemand anders.

Wat ben ik blij dat er toch iemand is die dit weet. Ik word gek van deze fout die iedereen maakt.
Op de unief zei de prof tijdens de les: schizofrenie is geen meerdere persoonlijkheid hebben maar een "spiltted mind" waar er een contradictie is tussen wat de man voelt en wat hij uitdrukt. En er zijn ...'" Hij ging verder en zei: "nu ik dit gezgd heb en benadrukt heb, ben ik er toch zeker van dat er studenten zullen zijn die dit toch niet zullen onthouden en op het examen toch deze fout zullen neerpennen. Het is ieder jaar zo. Halluciannt"/

En hij heeft gelijk.

Kijk Mulholland drive, das niet alleen een film in die categorie, die mind-****ed jou ook nog eens;)

Primal Fear vette film...wel oud....gaat over een shizo jonge kerel die een moord pleegt.

Ken eig alleen maar A Beautiful Mind. Geeft mooi weer wat schizofrenie is imo, of het meest gangbare type schizofrenie.

Schizofrenie heeft trouwens niets te maken met een dubbele persoonlijkheid. Het is een stoornis in de realiteitsbeleving. A beautiful mind is best een goede film erover maar de hoofdpersoon is te normaal in mijn beleving. Bij veel patienten treden wanen en hallucinaties op die aanzienlijk meer bizar zijn. "Spider" is een goede en zeer realistische film over schizofrenie, maar is wel veel waziger dan beautiful mind. Een van de seriemoordenaars in Red Dragon (net als de hoofdpersoon in Spider ook gespeeld door Ralph Fiennes) geeft ook een realistisch beeld maar met het grote nadeel dat het stereotype beeld van de "gevaarlijke schizofreniepatient" bij de gemiddelde mens in het geheugen zal blijven hangen. Salad Fingers op youtube is ook zeer realistisch.
http://www.youtube.com/watch?v=iIq89Fftrd4

hou jij je mond jonge jij bent bezeten

Ook niet over schizofrenie, maar wel beetje zelfde sfeertje en onwijs goed, als je m nog niet hebt gezien, inception

Terug
Naar boven