Fitness Seller

Seated Row > ROM te kort ?

Alleen al biomechanisch is een gesloten keten oefening beter dan een open keten. Dus als je pullups en of chinups goed doet haal je daarmee veruit de grootste spieractivatie. Alle andere oefeningen zijn geïsoleerder en zullen dus over het algemeen een minder effect hebben op het toenemen van je eiwitsynthese.

Off topic, geef eens een zinnig advies dan wel antwoord. Komt vrij weinig contructiefs uit...

Ik ben het met je eens dat pull- en chin-ups zeer effectief zijn, maar deadlifts en (barbell) rows zijn zonder twijfel noodzakelijk voor overall ontwikkeling van de rug. Vooral op het gebied van stabilisatie rekruteer je met die oefening nou eenmaal spieren die je met verticale pulls niet aanspreekt.

Ik zeg m.a.w. niet dat je met louter pull-ups geen goede rug kunt bouwen, maar het is efficiënter, effectiever en bovenal beter voor je algehele stabiliteit om op de lange termijn om tevens rows en/of deadlifts toe te passen in je training.

Waarom zou je dan nog pullups doen?
Gewoon alleen deadliften en klaar.

Omdat je met deadliften niet de optimale rom haalt

Wat heb jij tegen rows, noem eens een paar betere oefeningen dan? Ik vind row toch echt wel een van de beste oefeningen

Heb niks tegen rows, zeg alleen dat het niet de meest effectieve oefening is.
Ik ben het met je eens dat pull- en chin-ups zeer effectief zijn, maar deadlifts en (barbell) rows zijn zonder twijfel noodzakelijk voor overall ontwikkeling van de rug. Vooral op het gebied van stabilisatie rekruteer je met die oefening nou eenmaal spieren die je met verticale pulls niet aanspreekt.

Ik zeg m.a.w. niet dat je met louter pull-ups geen goede rug kunt bouwen, maar het is efficiënter, effectiever en bovenal beter voor je algehele stabiliteit om op de lange termijn om tevens rows en/of deadlifts toe te passen in je training.

Deadlifts sluit ik ook helemaal niet uit. Het gaat nu alleen om de effectiviteit van rows vs pull/chin ups

Omdat je met deadliften niet de optimale rom haalt

Heb niks tegen rows, zeg alleen dat het niet de meest effectieve oefening is.

Deadlifts sluit ik ook helemaal niet uit. Het gaat nu alleen om de effectiviteit van rows vs pull/chin ups

Deadlifts>errything

Als ik een row doe is het een row met de langst mogelijke rom. 1 arm cable rows goat. Mijn focus ligt echter ook op pulldowns.

Voor algemene rug ontwikkeling zijn rows superieur.

Voor pure lat ontwikkeling geef ik voorkeur aan ''zware'' pullovers.

Verder vind ik bij de seated row het leuk om een dual handle te gebruiken, dus 2kabels met handvaten = grotere rom

• Like
Waarderingen: BB_
Mijn lats willen ook niet echt groeien. Net heb ik voor de verandering even de cable row zoals @mascotte hierboven noemt gedaan; daarnaast ook Meadows rows (zie The 6 Best Lat Exercises You're Not Doing). Ik moet zeggen dat dit heerlijk voelde en je ROM erg groot is (ellebogen tot achter je rug).

Terug
Naar boven