AndroidHealthClinic

Second AAS cycle

Bezoekers in dit topic

Goede vraag, maar die is erg moeilijk te beantwoorden. Wellicht had ik dit op de natuurlijke wijze kunnen behalen, misschien niet. Wie zal het zeggen? Ik durf wel te zeggen dat ik dit resultaat op natuurlijke wijze niet in 9 weken had kunnen behalen. Wellicht had ik die kilo's wel in een paar jaar aan kunnen zetten, maar daar wilde ik niet op wachten. Daarbij had ik de keuze al gemaakt om te experimenteren met AAS.

En wat bedoel je precies met de laatste zin?

Op 9 weken zou je het nooit inderdaad hebben behaald op een natuurlijke wijzen maar dat weet iedereen dat AAS op een korte termijn hele mooie resultaten kan geven maar men weet ook dat je beter kan kuren als je een mooi basis hebt. Maar dat terzijde, wil zeker niet de boeman uithangen. Ik zie dat je veel kennis hebt van AAS waarschijnlijk tien keer meer als mij en kan je alleen maar gezondheid wensen en hopen op goede gains!

succes maat, ik volg.
 
Op 9 weken zou je het nooit inderdaad hebben behaald op een natuurlijke wijzen maar dat weet iedereen dat AAS op een korte termijn hele mooie resultaten kan geven maar men weet ook dat je beter kan kuren als je een mooi basis hebt. Maar dat terzijde, wil zeker niet de boeman uithangen. Ik zie dat je veel kennis hebt van AAS waarschijnlijk tien keer meer als mij en kan je alleen maar gezondheid wensen en hopen op goede gains!

succes maat, ik volg.

Ik ervaar je ook niet als de boeman hoor haha. En mocht ik het gevoel krijgen dat dat je bedoeling was, dan reageer ik er verder niet op. Ik sta open voor iedere soort opmerking/vraag en zal daar eerlijk op reageren. Als het allemaal maar wel op een normale en respectvolle toon gaat. Ik zag verder niets verkeerds in jouw reactie.

Een goede basis alvorens je begint aan AAS is zeker een goed begin. Ik ben zelf van mening dat ik daaraan voldoe, als je kijkt naar de gemiddelde AAS gebruiker. Had ik een betere basis kunnen hebben? Zeker weten! Als ik de passie voor bodybuilding had gevonden op mijn 12e, dan had ik wellicht wel een IFBB pro kunnen worden, who knows. Echter vond ik deze passie pas 5 jaar geleden. Op dat gebied heb ik dus al een achterstand die ik op geen enkele manier meer kan inhalen, behalve met AAS. Zodoende de keuze gemaakt om gewoon te beginnen en te zien wat er gebeurd.

Leuk dat je meeleest!
 
Excuses voor mijn afwezigheid de afgelopen weken! Was wel aanwezig op dit forum, maar had niet veel spannends te melden over mijn eigen kuur etc. Inmiddels zijn we beland in week 8 van de kuur.

WEEK 5, 6, en 7: De weegschaal fucked met me

Zoals jullie in mijn vorige post konden lezen ben ik begonnen met intermittent fasting. We zijn inmiddels 3 weken onderweg en ik vind het maar moeilijk te bepalen wat voor effect het nou echt op mijn lichaam heeft. Gevoelsmatig voel ik me prima. Geen last van een tekort aan energie en geen hongergevoel. Mijn eetperiode zit tussen 17.00 en 23.00 uur. Per maaltijd consumeer ik ongeveer 500kcals. Ik zit dan ongeveer op 2500kcals per dag. Ik functioneer dus prima op dit dieet.
In eerste instantie deed ik het i.c.m. no carb dieet, waarbij ik 1 dag van de week een high carb dag had. Momenteel heb ik het aangepast naar een carb cycle met 3 no carb dagen. Op de andere vier dagen voeg ik opbouwend carbs toe. Tevens probeer ik op deze manier heel langzaam mijn kcals weer wat op te schroeven.

Ik had verwacht dat ik na week 6 wel weer de 90 kilo zou aanraken. In de weken 5 t/m 7 heb ik tussendoor niet meer op de weegschaal gestaan, omdat het in de weken ervoor zorgde voor een mindfuck. Dus ik dacht ik ga de komende weken gewoon helemaal niet meer op de weegschaal staan.
Vanochtend stond ik weer op de weegschaal na bijna 3 weken niet te hebben gewogen: 94kg rond!!! Whuat the fuck is going on?! Waarom wordt ik niet lichter?? Vervolgens sta ik weer 10 minuten te kijken in de spiegel, pak ik wat vet vast rondom mn middel, span ik de quads even aan en bekijk ik de schouders en armen. Uit dat beeld kan ik toch echt niet anders opmaken dat ik nog steeds droger wordt. Zoals ik in WEEK 4 aangaf zie je bij mij eerst de separaties in de benen tevoorschijn komen, dan komen langzaam de schouders, dan de armen en ver daarna beginnen de buikspieren zich pas te laten zien. Ik zit nu op het punt dat mijn armen droger beginnen te worden. Ook mijn broeken worden losser om te taille en benen. Trainingsbelt kan ook weer een standje strakker. Dus alles laat zien dat ik droger wordt, behalve de weegschaal. Zodoende zal ik na week 8 even een progressie foto posten, waarbij ik een foto van week 1 en week 8 zal vergelijken. Dan kunnen jullie er zelf ook over oordelen.

Voorlopig laat ik me in ieder geval even niet meer leiden door wat de weegschaal zegt.

Hoe bevalt de AAS stack?
Ik voel me over het algemeen prima. Ik heb wat minder energie en ben wat vermoeider, vooral in de weekenden. Maar dit zal voornamelijk aan het dieet liggen. In het weekend train ik ook op een lege maag, zowel kracht als cardio. Eerst 45 min cardio thuis direct na het opstaan en dan een krachtsessie in de middag. Vervolgens eet ik pas mijn eerste maaltijd na de krachttraining. Ik slaap dus ook veel in het weekend, zowel de nachtrust als middagdutje(s).
De test doet voor zover ik kan beoordelen gewoon zijn werk. Ik behoud kracht en dus ook massa en voel me verder in balans. Eigenlijk net zoals ik me voelde toen ik off was. Dit vind ik persoonlijk wel apart, want tijdens mijn vorige kuur had ik veel meer het ON gevoel. Dat heb ik deze keer totaal niet.
De bold doet ook zijn werk. Mijn conditie is top. Ik merk het voornamelijk tijdens de herstelperiode. Mijn hartslag daalt zo snel op dit moment. Cardio is veel beter vol te houden. Spieren blijven ook heerlijk vol. Ik denk echter wat dat ik één negatieve bijwerking van de bold ervaar, namelijk minder sexdrive. Maar ook dit kan weer een gevolg zijn van het dieet. Het is dus erg moeilijk te bepalen of het echt door de bold komt. Kan ook een combi zijn natuurlijk. Het is wel duidelijk dat ik veel minder sexdrive had dan tijdens de vorige kuur. Momenteel is de sexdrive zoals het is als ik off ben, gewoon normaal voor mijn doen.
Ik denk ook dat mast zijn werk doet, behalve op het gebied van seksdrive (helaas). Ik heb verder geen enkele last van de negatieve bijwerkingen van oestrogenen. Dus ik denk dat de mast daar zijn werk goed verricht in deze kuur. Alhoewel de test-bold combi natuurlijk niet heel erg problematisch zou moeten zijn op dit gebied. Ik merk pas sinds vorige week dat mijn huid wat vetter wordt.
Voor mijn gevoel is het een goede kuur, die alles redelijk in balans houdt. Vanaf volgende week verhoog ik de Bold naar 300mg EOD en dan gaan we eens kijken of dat nog wat toevoegt.

Training
De training gaan heerlijk, ondanks dat ik voor de training veel minder eet dan normaal. De pomp is altijd goed aanwezig. Sinds week 7 heb ik wel de vorm van training aangepast. Momenteel doe ik een split waarbij ik 3 dagen achter elkaar train en vervolgens een dag off neem. Op de off dag doe ik alsnog 45 min cardio thuis. De drie trainingsdagen zijn als volgt:
Dag 1: Benen, kuiten, cardio (focus quads en hams afwisselen)
Dag 2: Borst+Rug supersets, buik, cardio,
Dag 3: Schouders, biceps+triceps supersets, cardio

Ik focus me op dit moment weer iets meer op de progressive overload en eindig met een pomp/burnout set, waarbij ik per spiergroep 100 reps behaal in 5 sets. De pauzes tussen de sets zijn maximaal 1 minuut. Over het algemeen duurt het krachtgedeelte van de training 60 min en cardio 20-30 min.

Volgende week zat ik weer iets posten inclusief foto.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven