MuscleMeat

Second AAS cycle (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tof lees materiaal :)

ik ben eens beniewd naar je 2 de kuur :D

Netjes die 10 kg dat je hebt behouden :flexbiceps:
 
Tof lees materiaal :)

ik ben eens beniewd naar je 2 de kuur :D

Netjes die 10 kg dat je hebt behouden :flexbiceps:

Thanks! Leuk dat je meeleest!

Maandag 3 april ben ik begonnen met de tweede kuur en was op dat moment 95KG. Daar ben ik de afgelopen maanden nooit meer onder gekomen. Dus ben zeer tevreden met de herstelperiode en heb mijn massa goed kunnen behouden.
 
Beste BBers,

Na een geslaagde eerste ervaring heb ik ervoor gekozen om aan een tweede kuur te beginnen. Alvorens ik daar uitgebreid over gaan schrijven wil ik nog even kort de periode van de PCT en de maanden erna samenvatten.

Zoals jullie weten heb ik tijdens mij eerste cycle gebruikt gemaakt van kort werkende esters en kon de dag na mijn laatste injectie direct beginnen aan mij PCT (6 weken clomid). Gedurende die zes weken had ik me mentaal voorbereid op het ergste om de klap mentaal te kunnen opvangen. Ik zat te wachten op een dip. Waar ik wel even diep naar moest zoeken is het gevoel dat ik had voordat ik begon met kuren. Hoe voelde ik me voor de kuur in vergelijking tot tijdens de kuur? Gelukkig had ik deze log om het een en ander te kunnen nagaan en op basis van die info zou ik kunnen beoordelen of ik me slechter ging voelen dan voor de kuur.
Ik kan hier eigenlijk heel kort over zijn. Zowel tijdens als na mijn kuur heb ik nooit het gevoel gehad dat ik in een emotionele dip terecht kwam. Ik voelde me goed, had voldoende eetlust, voldoende energie om te trainen en mijn seksdrive was hetzelfde als altijd. Het enige dat ik merkte is dat ik minder goed herstelde. Ik had langer spierpijn en had iets meer slaap nodig. Tijdens de kuur had ik aan 6 uur slaap vaak wel voldoende. Althans, ik voelde dan geen verschil tussen 6 uur slaap en 8 uur slaap. Na de kuur merkte ik wel duidelijk dat ik weer aan mijn 8 uur slaap moest komen om weer fris op te kunnen staan. In het weekend werd het dan vaak 10 uur en dan voelde ik me de hele week top. Zodoende is mijn conclusie dat ik gevoelsmatig goed herstelde. Echter zegt dat natuurlijk vrij weinig. Waar ik nu op wacht is de resultaten van de derde meting van de HAARLEM-studie, welke ik volgende week krijg. Die zal ik hier dan ook posten.
Tevens heb ik na mijn PCT mijn gewicht goed kunnen behouden. Ik ben uiteindelijk op 95 kg blijven hangen en daar ben ik eigenlijk nooit onder gekomen.

Zoals ik al zei is mijn eerste kuur erg goed bevallen en wil ik er een vervolg aan geven. Zodoende heb ik een paar weken nagedacht over wat ik wilde doen. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een iets langere periode te kuren, namelijk 18 weken. Dit keer wilde ik ook lang werkende ester gebruiken i.p.v. kort. Voor mij is het allemaal nog steeds één groot experiment en wil ik de komende jaren zoveel mogelijk ervaring opdoen met verschillende middelen.
Ik zal hieronder eerst de cycle beschrijven en daarna verder toelichten.

AAS Cycle

Week 1-18 Test E150 mg EOD
Week 1-8 Bold U 200 mg EOD
Week 9-16 Bold U 300 mg EOD
Week 1-8 Mast E 100 mg EOD

Aromasin en Nolvadex heb ik ter zekerheid bij de hand.

Waarom deze kuur?
Ik ben van plan om in de eerste 8 weken te gaan cutten. Daarna wil ik weer gaan bulken. Zodoende zal ik de tweede helft van de kuur de Bold verhogen naar 300mg EOD en de Masteron eruit halen. Ik kan Masteron er eventueel naast laten lopen gedurende de tweede helft, maar daar maar ben ik nog niet helemaal over uit.

PCT
Dit keer wil ik iets heel anders proberen, namelijk de power PCT. De meningen zijn hierover heel verschillend dus ik ga het zelf eens een keer proberen. Ik begin in week 20 en het ziet er als volgt uit:
Dag 1-21 HCG 2000 ui EOD
Dag 1-28 Clomid 100 mg ED
Dag 1-42 Nolvadex 20 mg ED

Dieet
Maaltijd 1:
1000ml water bij opstaan
3 hele eieren + eiwitten + 30 gr bacon + 1 ui + 1 paprika + hot sauce

Maaltijd 2:
200 gr mager gehakt
250 gr broccoli/sperziebonen/bloemkool/groentenmix

Maaltijd 3:
200 gr kippendij
250 gr broccoli/sperziebonen/bloemkool/groentenmix

Maaltijd 4:
200 gr gerookte zalm/makreel
Salademix: sla, tomaat, komkommer, paprika, uit, azijn en olijfolie

Maaltijd 5/Shake (Pre Workout):
3 hele eieren
1 schep Whey (vanille)
20 gram haverzemelen
Theelepel kaneel

Maaltijd 6:
200 gr kip/rund/vis/vegan
250 gr Groenten
30 gr noten

Maaltijd 7:
300 gr magere franse kwark
30 gr walnoten

Met dit dieet zit ik op ongeveer 2900 kcals, waarvan 350 gr protein, 220 gr carbs (volledig uit groenten en vezels) en 100 gr vet. Ik kijk vervolgens wekelijks of ik moet verhogen of verlagen.

Supplementen
De supplementen die ik dagelijks gebruik zijn de volgende:
- Vitamide D
- Omega 3
- Magnesium
- Rode Klaver
- Choline/Inositol
- Curcumin
- Vitamine B11 en B12

Training
Per week train ik 5 dagen en op gevoel plan ik mijn rustdagen in.

Dag 1: Rug + biceps + cardio (roeien)
Dag 2: Borst + triceps + buik
Dag 3: Schouders + kuiten + cardio (HIIT)
Dag 4: Quads + buik + cardio (ligfiets)
Dag 5: Hamstrings + kuiten + cardio (fietsen)

De eerste 8 weken leg ik de indruk op intensiteit. Alles wordt in de vorm van giantsets, waarbij ik 5 oefeningen achter elkaar uitoefen. Dit doe ik vier sets. Tussen de sets door neem ik 2 minuten pauze. Gedurende de weken vorderen probeer ik de intensiteit op te voeren door bijv. de pauzes in te korten of een 6e of meer oefeningen aan de giantset toe te voegen. Dit hangt echter wel af van mijn gewicht. Mocht ik niet voldoende afvallen, dan verhoog ik de intensiteit. Mocht ik teveel willen afvallen, dan verlaag ik het weer en zal ik ook wat met mijn kcals puzzelen. Op deze manier zal ik ook mijn cardio intensiteit bepalen. Ik begin in ieder geval met 20 min cardio per sessie en zal deze verhogen naar max 30 min per sessie. Daarbij kan ik nog altijd fasted cardio in het weekend toevoegen. Meestal doe ik dan 30-45 min direct nadat ik ben opgestaan.

Wat is mijn doel?
Het eerste doel is om mijn vetpercentage zo laag mogelijk te krijgen in een periode van 8 weken, zonder dat ik spiermassa verlies. Ik sta momenteel op ongeveer 14/15% (vetpercentages in voorgaande log waren niet kloppend door een defecte elektrische caliper...). Ik verwacht dat ik in ieder geval tussen de 8-10% uitkom en vanuit die positie weer kan bouwen gedurende de tweede helft van de kuur (en erna).

Ik zal weer (proberen) iedere week te loggen. Mochten jullie vragen/wensen/toevoegen willen zien in de log, dan hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Klinkt interessant...in!
 
In, ziet er goed uit!
Vanwaar bold ook EOD?
 
WEEK 1 (3-4-2017 t/m 9-4-2017): Spierpijn en low energy

Ik zag zojuist dat ik een belangrijk aspect van mijn kuur niet heb benoemd, namelijk de frontload. Ik ga de theorie van de frontload eens uitproberen. Ik heb deze post volledig doorgenomen: Frontloaden, halfwaardetijd, bloedwaarden

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met SteroidGraph - Graph your cycle om mijn kuur en frontload te bepalen. Dat ik EOD zou gaan prikken had ik al besloten. Met behulp van die calculator heb ik vervolgens de nodige frontload berekend. Zodoende moest ik op dag 1 van de kuur 16,2ML injecteren!!! Ik schrok eerst van het aantal MLs, maar dacht achteraf: Waarom ook niet? We gaan het gewoon doen.

Zodoende zag mijn eerste injectie van deze kuur er zo uit:
10,5 ml Bold
3,5 ml Mast
2,2 ml Test
Ik heb het totaal aantal MLs in 4 spuiten verdeeld en op vier verschillende spots geïnjecteerd: beide glutes en quads. Dit viel gelukkig ontzettend mee. Geen pip, geen moeite met injecteren en geen bloedingen of zenuwen in de weg.

Diezelfde dag heb ik direct getraind: rug + biceps en cardio.
De giantset voor rug was als volgt:
Oefening 1: Barbell rows
Oefening 2: Pull ups (powerband assisted)
Oefening 3: Pull down
Oefening 4: Pullovers
Oefening 5: Rackpulls

De giantset voor biceps:
Oefening 1: Standing barbell curls
Oefening 2: Standing reverse barbell curls
Oefening 3: Seated incline dumbbell curls
Oefening 4: Standing hammer curls
Oefening 5: Cable curls straight bar

20 min roeien en ik was met 60 min geheel klaar met trainen! Wat was ik kapot! Ik had al enige tijd geen cardio gedaan en giantsets is alweer wat jaren geleden. Ik heb al de hele week spierpijn en vooral benen was geen pretje.
Ik verwachtte in week 1 geen verdere gevoelsmatige veranderingen. Hopelijk komt dat na de eerste week.'

Waar ik de eerste nachten wel last van had was onrustig slapen, wat nachtzweet en hierdoor wat vermoeid. Zou het komen door het aantal MLs dat ik heb geïnjecteerd de eerste dag of wellicht de intensievere training in de avond? Ik weet het niet, maar het was wel opvallend dat de nacht na de eerste injectie wat zwaarder was dan normaal. Dit duurde 4 nachten en daarna sliep ik weer redelijk normaal. Mijn vriendin hield ik ook wakker die nachten. Ze zei dat ik heel onrustig sliep. Ik heb een fitbit en daarmee houd ik ook mijn slaapritme bij. Daarin kon je ook uit opmaken dat ik veel onrustiger sliep dan normaal. Zodoende heb ik even wat melatonine en magnesium toegevoegd in de avond. Dit lijkt wel wat betere nachtrust te geven.

Eens kijken wat week 2 te bieden heeft! I will keep you guys updated!
 
In, ziet er goed uit!
Vanwaar bold ook EOD?

Thanks!

Het was sowieso de bedoeling dat ik EOD ging prikken. Ik weet dat het met deze esters niet noodzakelijk is. Ik heb ervoor gekozen om de bloedwaardes zo stabiel mogelijk te houden. Ik heb ook een keer een filmpje gezien van Coach Trevor waarin hij aangaf dat hij al zijn klanten minimaal EOD laat prikken, ongeacht welke ester, om sides te minimaliseren. Met het aantal mg dat ik prik verwacht ik sowieso niet echt sides, maargoed laat ik dat ook eens proberen.
De bold prik ik direct mee, zodat ik niet verschillen injectieprotocollen hoef aan te houden. Als ik dan toch EOD prik, dan kan ik net zo goed alles EOD prikken, toch?
 
WEEK 2: Spierpijn verminderd, conditie gaat vooruit

Aan het begin van de tweede week had ik nog behoorlijk spierpijn in de benen en armen. Dit zal ongetwijfeld komen door het nieuwe trainingsschema, welke mijn lichaam behoorlijk heeft gechoqueerd in de eerste week. Ik heb deze week de gewichten direct verhoogd, omdat ik merkte dat er meer kracht in zat dan de week ervoor. In de eerste week heb ik ook even afgetast welk gewicht voldoende was om de giantsets te kunnen volhouden. Ik merkte toen al dat ik iets te licht had ingezet. Zodoende vanaf week twee alles in gewicht verhogen, zodat ik tussen de 8-12 reps zit per oefening en er niet boven ga.
Voor groei en behoud van spieren vind ik een reprange van 8-12 toch het beste werken. Dit betekent niet dat ik nooit een hoger of lager aantal reps hanteer. Dit is uiteraard in bepaalde fases op zijn plek. Maar de basis houd ik het meestal op dit aantal. Mocht ik tijdens een oefening het gevoel hebben dat ik meer reps kan dan zal ik uiteraard meer reps doen en verhoog ik het gewicht bij de volgende set.

Halverwege de week merkte ik wel dat ik meer lucht had na een giantset. Conditioneel herstelde ik sneller na een set. In week 1 had ik het redelijk zwaar met een gaintset van 5 oefeningen. Volledig afgepeigerd na 1 set en ik had echt 3 min nodig om weer op kracht en adem te komen. Afgelopen donderdag trainde ik schouders en toen merkte ik een duidelijk verschil. Ik was na 2 min volledig hersteld en mijn hartritme ging ook redelijk snel weer omlaag. Echter was het wel op een dag van een kleinere spiergroep, dus daar kon het ook mee te maken hebben. Zodoende zou ik het vrijdag nogmaals proberen tijdens hamstrings. Ook zaterdag merkte ik dat ik sneller herstelde tussen de sets door. Daarbij kon ik ook tijdens de set langer door, dus plakte ik er een zesde oefening achteraan. De hamstringdag zag er vervolgens zo uit:

De giantshamstrings:
Oefening 1: Goodmornings (barbell)
Oefening 2: Stiff leg deadlift (dumbbell)
Oefening 3: Seated legcurls
Oefening 4: Hyperextension (hard hamstring contraction)
Oefening 5: Adductor machine
Oefening 6: Standing single legcurls

Momenteel heb ik nog lichte spierpijn in de benen, maar niet zo erg als vorige week. Wat ik me nu wel afvraag of de verbetering van mijn conditie al zo snel merkbaar is van bold?

Sides
Wat ik op dit moment merk is dus de positieve bijwerking van bold op het gebied van conditie. Ik weet niet echt of ik meer eetlust heb op dit moment. Tijdens de werkuren heb ik namelijk nergens last van. Ik merk alleen dat ik meer trek begin te krijgen in lekkernijen, maar dat komt voornamelijk doordat mijn vriendin de godganse dag 24kitchen kijkt. Dan zie ik al troep voorbij komen en dan merk ik wel dat mijn maag begint te rommelen. Het is natuurlijk ook deels mentaal, maar dan krijg ik wel direct zin om te eten. Zodoende zonder ik me dan maar af met mijn telefoon om de trek te onderdrukken haha.

Afgelopen vrijdag had ik ineens last van mijn lower trapezius aan de linkerzijde, direct aan mijn wervel. Het leek eerst op spierpijn of lichte verrekking. Op zaterdagochtend had ik mijn vriendin gevraagd om het even te masseren voordat ik naar de gym ging om chest te trainen. Het werd echter niet minder. Dus ik ging trainen. Tijdens de training begon ik er meer last van te krijgen. Dat trainde helaas niet optimaal. Ik ben na de training direct naar huis gegaan en heb mijn vriendin gevraagd om even naar die plek te kijken. Na controle bleek er een flinke onderhuidse ontsteking te zitten! Het was een gigantische bult geworden, maar er zat verder geen witte puskop op. Het was echt volledig onderhuids. Het leek ook niet op een puist. Het zag er meer uit als een gigantische muggenbult, maar het voelde als een steenpuist. Mijn vriendin heeft geprobeerd het eruit te halen, maar had was onmogelijk.
Ik schrok in eerste instantie en dacht dat ik wellicht puisten om mijn rug begon te krijgen. Maar het zat alleen op die ene plek en verder had ik geen last van een vette huid of iets dergelijks. Mijn huid was zelfs iets beter geworden volgens mijn vriendin (ik heb over het algemeen een redelijk vette huid).
Zodoende heb ik die bult even gelaten voor was het was. Inmiddels trekt het weg en is het ook niet meer gevoelig.

Tevens is mijn libido ook verhoogd. Niet schrikbarend, maar het is wel merkbaar. Sexual stamina is ook aanzienlijk verhoogd. Altijd een leuke bijwerking.

Wat zegt de weegschaal?
Ik had me voorgenomen om tussen de 0,5-1,0 kg af te vallen per week. In WEEK 1 woog ik mezelf op zondagochtend, na mijn carb dag. Zaterdagochtend 8-4-2017 woog ik me op nuchtere maag, alvorens ik die dag carbs ging eten. Ik wilde het verschil in gewicht na 24 uur carbs eens bekijken na een week geen carbs te hebben gegeten. Die ochtend woog ik 94,7, dus was ik 300 gram afgevallen. Vervolgens de hele dag carbs gegeten, voornamelijk rondom de training, en er voor gezorgd dat ik niet boven de 3000kcals zou komen. Vervolgens ging ik de volgende ochtend wegen, zondag 9-4-2017. De weegschaal gaf toen 93,5 kg aan. Ik was ineens 1,2 kg kwijt in 24 uur. Dit vond ik iets teveel van het goede. Diezelfde dag at ik iets meer eiwitten en vetten dan normaal en een shitload aan zout. Mijn vader had heerlijk gekookt, dus daar ging ik eens lekker van genieten. Maandagochtend ging ik vervolgens weer op de weegschaal staan en toen woog ik vervolgens weer 95kg haha. Voornamelijk vocht denk ik, dus dat raak ik zo weer kwijt.
Gedurende week 2 wat beter gelet op zoutinname en een dag langer no carbs en dan komt pasen... Ik heb vervolgens de hele week niet op de weegschaal gestaan. Op de eerste een tweede paasdag at ik carbs, maar nooit meer dan 3000kcals. Vanochtend stond ik op de weegschaal en woog ik 94,00 kg. In principe ben ik dus on target. Daarbij uit ik in de spiegel ook droger. Buikvet wordt zicht- en voelbaar minder. Ook mijn vriendin zag dat ik droger aan het worden was. Ik meet mijn vetpercentage voorlopig niet en ga af op wat ik zie in de spiegel en de weegschaal. Een tussentijdse fotovergelijking zal ik posten na 4 weken.

Het plan voor de komende twee weken
Aan mijn voeding verander ik niks. Ik denk dat ik hier prima onder de 10% bf kan komen. Ik zal vanaf deze week wel mijn cardiosessies met 5 min verlengen en een oefening toevoegen aan de giantsets of wellicht een high rep oefening na de giantset om echt alles eruit te gooien. Vanavond train ik rug en biceps. Dat zal er hetzelfde uitzien als in mijn vorige post, echter voeg ik dan de oefening Close grip cable rows toe aan de giantset. Voor biceps houd ik hetzelfde aan. Ik zal na de giantset nog een 21 set doen met een barbell.

Eens kijken of we na deze week de 93kg aantikken! Lets go!
 
Vanwaar eigenlijk het idee om giantsets te doen?
 
waarom heb je gekozen voor power PCT in plaats van hcg gewoon 2x per week op 500 te zetten?
 
Vanwaar eigenlijk het idee om giantsets te doen?

Ik zocht naar iets wat ik al een hele lange tijd niet had gedaan. Het afgelopen jaar heb ik heel erg de focus gelegd op Upper/Lower en fullbody. Middels giantsets kan ik tevens veel efficiënter trainen. Binnen 60 minuten kan je 2/3 spiergroepen trainen + cardio en het gevoel hebben alsof je 3 uur in de gym hebt gestaan. Daarbij draagt het ook bij aan de conditie. Hartslag is na een giantset stukken hoger. Het is een soort HIIT training. Hierdoor verbrand ik meer vet en hoef ik niet te lang en te veel cardio ernaast te doen. Volgens mijn fitbit verbrand ik in dat uurtje 700/800 kcals. Hier doe ik normaliter 1,5 uur over als ik een gemiddelde training aanhoud.
Ik ga het na 4 weken wel aanpassen. Ik blijft met giantsets trainen, maar ga het na 4 weken omgooien naar Upperbody en Lowerbody dagen voor een duur van 2 weken. En de laatste 2 weken van de cut doe ik het middels een fullbody principe.
 
Laatst bewerkt:
waarom heb je gekozen voor power PCT in plaats van hcg gewoon 2x per week op 500 te zetten?

Het gaat mij voornamelijk om het experimenteren met verschillende theorieën op het gebied van AAS gebruik en PCT. De wetenschap heeft natuurlijk al heel veel dingen bewezen, maar ikzelf was geen onderdeel van die onderzoeken. Ik wil niet zomaar iets aannemen van een wetenschappelijk onderzoek, alvorens ik het op mijzelf getest heb. Al die onderzoeken geven uiteraard een goede beeldvorming (als je de juiste onderzoeken weet te vinden in ieder geval). Echter weet je het pas echt als je het op jezelf uitprobeert. Ik lees de onderzoeken en resultaten, probeer het zelf en dan trek ik een conclusie voor mijzelf.
 
WEEK 3: Spiegel > Weegschaal. Balls are shrinking...

De afgelopen weken heb ik gekeken naar mijn fysiek in de spiegel en de weegschaal om bij te houden in hoeverre ik vet verlies. De kilos gaan relatief langzaam, wat overigens een goed teken is! Inmiddels weeg ik 93,5 kg, dus ik verlies een halve kilo per week. Echter zie ik wel duidelijk verschil t.o.v. de eerste week. Het eerste wat bij mij zichtbaar droger wordt is de benen. De lijnen in de benen, zowel quads als hamstrings, worden duidelijker. Daarna volgen mijn armen en schouders en pas aan het einde van de cut verwacht ik dat mijn buikspieren wat zichtbaarder worden. Mijn buik is over het algemeen de plek waar ik het meest, langst en snel vet vasthoud. Sneller dan andere plekken in ieder geval.
Dit is overigens pas mijn tweede cut ooit, dus heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal. Tijdens de eerste cut (2014) zat ik op 1500 kcals en woog ik 24 kilo lichter. De kilos vlogen er toen van af. Ik heb er nu voor gekozen om minder rigoureus in de kcals te snijden, zodat ik geen spieren verlies. Doordat mijn vergelijkingsmateriaal volledig contra is van wat ik nu doe kan dit soms zorgen voor een mindfuck. Ik kijk in de spiegel en zie duidelijk dat ik droger ben, ik sta vervolgens op de weegschaal en zie nauwelijks verschil. Ik vraag vervolgens aan mijn vriendin of zij verschil ziet en zij bevestigt eveneens dat ik wekelijks droger wordt. Het verschil in gewicht is overigens pas zichtbaar na mijn carb dag, iedere zaterdag. Tot aan dat moment wordt ik nauwelijks lichter.
Zodoende heb ik besloten om vanaf week 5 te gaan carbcyclen. Ik hou dan 4 no carb dagen aan en de overige drie dagen voeg ik opbouwend wat complexe carbs toe. Eens kijken wat dan nog verder zal doen in de laatste 4 weken van de cut.

Ballen kleiner, toch hcg tijdens de rest van de kuur?
Tijdens de eerste twee weken merkte ik wel dat de ballen wat kleiner werden, maar niet heel opmerkelijk. Echter halverwege week 3 was er wel een merkbaar verschil. Ik merkte het op het moment dat ik op de fiets zat op weg naar de gym of tijdens cardio. Als ik verkeerd zat dan schoot een van de twee half terug naar binnen, waar ik normaliter echt nooit last van heb. Het doet verder geen pijn, maar het is wel irritant. Daarbij heb ik geen behoefte aan een teruggeschoten teelbal. Volgens mij moet dit namelijk operatief gecorrigeerd worden. Ik kijk het deze week nog even na en beslis dan of ik alsnog HCG toevoeg.

Vermoeidheid na trainingen
Waar ik sinds afgelopen weekend wel meer last van heb is vermoeidheid na trainingen of op momenten dat ik niets te doen heb. Gedurende de trainingen heb ik juist meer energie, meer conditie en meer drive. Afgelopen week heb ik ook weer een oefening aan de giantset toegevoegd. Per giant set doe ik momenteel 6/7 oefeningen. Ik herstel ook veel sneller na een giantset. Waar ik in week 1 zeker 3 minuten nodig had om op adem te komen, merk ik nu dat ik na een minuut alweer de volgende set kan doen. Dat zal ongetwijfeld een bewerking zijn van de bold. Echter komt het ook doordat ik weer cardio doe, wat ik de maanden ervoor nauwelijks heb gedaan. Conditie is dus goed vooruit gegaan. Zodoende zal ik de intensiviteit wekelijks proberen te verhogen.
In het weekend train ik overigens rond 12.00 uur en daarna neem ik altijd even de tijd om +- 2 uur te slapen.

NPP nog op voorraad, toevoegen aan laatste weken?
Ik vond van de week nog twee volle flesjes NPP van ieder 10ml. Deze had ik nog over van de vorige kuur. Ik twijfel nu of ik deze ga toevoegen aan de kuur gedurende weken 13 tot en met 16. Ik verhoog vanaf week 9 de bold tot 300mg EOD. Vanaf week 13 zou ik dan 50mg ED NPP willen toevoegen om nog even een extra groeicomponent toe te voegen aan het einde van de kuur.
In mijn vorige kuur zei ik dat ik NPP niet bepaald een toevoeging vond. Maar als ik nu achteraf nog eens kritisch bekijk werd ik wel wekelijks 1 kg zwaarder. Wellicht dat de NPP toevoegen er destijds voor heeft gezorgd dat de groei contant bleef in de laatste weken? Dus wellicht ga ik het nog een kans geven in deze cycle.
 
WEEK 4: Halverwege de cut. Een nieuw plan

In week 4 merkte ik weinig tot geen verandering. Het enige wat me toch echt opvalt is dat ik er voller/ronder uitzie, voornamelijk bij de schouders en armen is het goed zichtbaar. Ik heb echter het gevoel dat mijn vetpercentage de afgelopen week niet is gedaald. Gewicht is ook niet afgenomen, maar zelfs iets toegenomen naar de 93,8 kg. Echter voel ik wel dat mijn huid wat dunner en losser wordt, dus ergens denk ik wel dat ik nog steeds vet verlies. Echter gaat het me niet snel genoeg haha. In principe is dit goed, maar het zorgt nog steeds voor een mindfuck. Daarbij merk ik ook dat mijn broeken ruimer zitten. Daarom kan ik wel zien dat er wel wat ver van af is. Zoals ik in mijn vorige post zei verlies ik als eerst het meeste vet op mijn benen. Ik zit nu de wachten tot er meer definitie komt in de armen en schouders. Daarna zal mijn buik volgen. Over het algemeen gaat de cut dus goed, alhoewel mijn gewicht wat anders zegt.

Trainingen gaan ook nog steeds heerlijk. Kracht gaat niet achteruit en conditie is tot nu toe iedere week beter geworden. HIIT cardio gaat makkelijker, giantsets worden langer en spierpijn blijft nog steeds een dag of 2/3 hangen. Tot nu toe kan ik de intensiteit dus blijven opschroeven, zonder dat ik mijzelf uitput. Ik denk dat dit voornamelijk te danken is aan de bold i.c.m. dagelijkse cardio en HIIT-sessies. Mijn gemiddelde hartslag is ook lager geworden. Gemiddeld (inclusief slapen) is dit van 70 naar 60 gezakt in de afgelopen 4 weken. In rust is het ongeveer 55 op dit moment. Een fitbit is hierbij echt handig om een aantal zaken te kunnen monitoren. Om even een vergelijking te maken: tijdens mijn eerste kuur was mijn gemiddelde hartslag van 65 verhoogd naar 80 slagen per minuut. Echter deed ik toen veel minder cardio en zat ik in een bulk en kwam toen 10 kg aan in 9 weken.

Hoe voel ik me in vergelijking tot de voorgaande kuur?
Ik gebruik nu andere esters dan de vorige keer. Ik voel me ook anders. Ik weet echter niet of dit komt door de ester. Tijdens mijn vorige kuur met korte esters was ik veel meer "hyped". Voornamelijk de eerste 4 weken van de eerste kuur, toen ik EOD prikte. Daarna werd het wat vlakker/normaler. Ik denk eerlijk gezegd dat dit voornamelijk kwam doordat het mijn eerste keer was, maar ik denk ook dat het deels door de ester komt.
Nu ik langwerkende esters gebruik bouwt het natuurlijk wat langzamer op in het lichaam. Ik denk dat ik hierdoor ook een minder "hype" gevoel heb. Momenteel voel ik met exact zoals ik me voel zonder AAS. En zo voelde ik me ook in de laatste weken van mijn voorgaande kuur. Dit is voor mij dus een goed teken. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook zwaar onder gedoseerde zooi zijn, maar daar ga ik niet vanuit. In week 8 ga ik bloed prikken en dan zal ik dat verwerken in een post.

Bijwerkingen?
Negatieve bijwerkingen heb ik totaal niet. Ik was in de eerste 2/3 weken wat vermoeider, maar dit is voor mijn gevoel weer redelijk in balans. Na mijn training ben ik wel leeg, maar niet zo leeg dat ik direct naar bed zou kunnen. Dit had ik in de eerste twee weken wel. Verder heb ik totaal geen last van acne, gyno of wat dan ook. De enige negatieve bijwerking is de verkleining van de teelballen, maar die lijken nu ook niet meer te krimpen. Ik heb er zodoende voor gekozen om niet te beginnen aan de HCG en me aan het plan te houden wat ik in de eerste post heb gezet: power PCT.

Aanpassing Dieet
De afgelopen 4 weken heb ik me gehouden aan 6 no carb dagen en 1 dag high carb. Gevoelsmatig voelde dit erg goed. Ik zat niet heel laag in de kcals, ergens rond de 2800 kcals per dag. Ik ga ze nu alsnog iets verlagen naar 2500 kcals per dag. Ik verlaag niet alleen de kcals, maar ga ook de vorm van het dieet veranderen. Sinds gisteren doe ik aan intermittent fasting. Het is iets dat ik nog nooit heb gedaan. Ik heb een aantal studies gelezen en vond het best interessant. De hypotheses en achterliggende gedachtes van dit principe spreken mij zeer aan. Een zeer interessant aspect van deze vorm van dieet is de invloed die het indirect heeft op je eigen groeihormoon (aan de hand van ghreline, een lichaamseigen groeihormoon secretagoog), verbetering van hart en vaten, cholesterol verhouding en insulinegevoeligheid. Vooral de indirecte effecten die het kan hebben op je eigen GH spreken mij zeer aan. Ik vond dit een erg interessant artikel: https://www.nvkc.nl/sites/default/files/NTKC/2007-1-p12-18.pdf. Sommige stukken zijn wat moeilijker te begrijpen, maar met een woordenboek/google kom je een heel eind.
De komende 4 weken zal ik tot aan 16.30/17.00 uur niets eten. Ik zal enkel water drinken en één serving BCAAs. Ik heb een kantoorbaan, dus dit is redelijk makkelijk uit te houden. Ik eet voordat ik vertrek van werk. Zodra ik thuiskom drink ik nog een shake en direct na te training eet ik nog drie maaltijden tot aan een uur op 22.00/23.00. Het ziet er dan ongeveer als volgt uit:

Maaltijd 1 16.30/17.00:
200 gr kip
50 gram walnoten/pecan
250 gr broccoli

Maaltijd 2 18.00:
5 hele eieren (rauw)
1 schep Whey
20 gram havermoutzemelen
1 theelepel kaneel

Maaltijd 3 20.00:
200 gram kip/vis/beef
300 gram groenten
15/20ml Olijfolie

Maaltijd 4 21.00:
200 gram vette vis
Salademix: sla, tomaat, ui, paprika, augurk, komkommer + azijndressing

Maaltijd 5 22.00/22.30:
100 gram beef + ui, paprika, augurk, sambal
300 gram kwark
30 gram noten
handje blauwe bessen

Aanpassing Training
De training zal ook iets wijzigen. Ik ga weer over op de ub/lb split. Hierbij zal ik voornamelijk trainen met trisets. Voor iedere spiergroep doe ik een triset en deze set herhaal ik 4/5 keer. Tevens zal ik er iedere sessie cardio bij blijven doen. Buik voeg ik overigens wel toe aan de lb training i.v.m. tijdsverdeling. Op die manier zijn de trainingen nagenoeg gelijk aan minuten, ongeveer 90 min per training.

Het ziet er dan als volgt uit:

Lower body
Hamstrings triset x 4: Seated legcurl + hyperextension focus on hams&glutes + standing legcurls
Reprange: 8-15

Quads triset x 4: Frontsquats + legpress + legextensions
Reprange: 8-15

Kuiten: Zo snel mogelijk 100 reps met een gewicht waar je normaliter 10 reps max mee kan doen.

Buik circuit 3: Ballcrunches + legraises (aircrunch) + decline bench crunches focus on negatives + planks

Cardio: 20 min HIIT

Upper body
Chest triset x 4: Machine chest press flat + machine chest press incline + cable flyes decline
Reprange: 8-15

Back triset x 4: Pullups + Pullovers + cable rows
Reprange: 8-15

Shoulders triset x 4: cables front raises + cable side raises + cable bentover lateral raises
Reprange: 10-20

Armen back2back giantset x 3/4: Barbell curls + barbelle tricepextensions + dumbbell curls + dumbbell tricep extensions + cable curls + rope pushdowns

Cardio: 20 min fietsen als de tijd dit toelaat.

Ik hoop dat het dieet i.c.m. deze manier van training een beetje te doen is. Vandaag is de eerste training van de nieuwe cyclus. We gaan het zien! Tijd om nog meer te shredden!

Ps. Ik heb mijn resultaten van mijn laatste bloedonderzoek van de laatste week maart nog niet terug van de HAARLEM-studie. Ik hoop ze deze week te krijgen en dan zal ik ze direct bekend maken.
 
De fotos van before & after was na je eerste kuur?
 
Met alle respect natuurlijk. Maar was die zelfde 'vooruitgang' niet zonder een kuur haalbaar.. En om nog is een kuur te doen.
 
Met alle respect natuurlijk. Maar was die zelfde 'vooruitgang' niet zonder een kuur haalbaar.. En om nog is een kuur te doen.

Goede vraag, maar die is erg moeilijk te beantwoorden. Wellicht had ik dit op de natuurlijke wijze kunnen behalen, misschien niet. Wie zal het zeggen? Ik durf wel te zeggen dat ik dit resultaat op natuurlijke wijze niet in 9 weken had kunnen behalen. Wellicht had ik die kilo's wel in een paar jaar aan kunnen zetten, maar daar wilde ik niet op wachten. Daarbij had ik de keuze al gemaakt om te experimenteren met AAS.

En wat bedoel je precies met de laatste zin?
 
Back
Naar boven