XXL Nutrition

Second AAS cycle

Bezoekers in dit topic

Hierbij mijn huidige trainingsschema! Zoals je kan zien leg ik de focus hier op de excentrische beweging en de contractie. Daarbij gebruik ik soms een powerband voor extra weerstand of ondersteuning. Wat ik tevens veel toepas is dropsets en forced reps bij de laatste set.

De oefeningen staan overigens niet op de vaste volgorde. Ik probeer de oefeningen ook in een cyclus te laten draaien. Dit doe ik per spiergroep, dus niet de gehele training. Voorbeeld:
Bij de borst en front delt dag begin ik bij de borstoefeningen en daarna de front delt oefeningen. Bij de eerstvolgende borst en front delt dag houdt ik deze volgorde gewoon aan, maar begin ik met een andere oefening. Als ik bij de eerste cyclus begon met decline dumbbell press, dan begin ik de tweede cyclus bijvoorbeeld met de hammer strength machine press en eindig ik vervolgens met de decline dumbbell press. Ik hoop dat dit een duidelijk uitleg is. Mochten er vragen zijn over het schema, dan hoor ik het graag!

Train en gain allemaal!

Bijlagen

• Training 4-daagse cyclus.xlsx
    34,7 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Zeer prettig en gedetailleerd topic. In en goodluck!

UPDATE 6: Verkoudheid + PUISTJES:eek:

De afgelopen week was een zware week. Ik was stront verkouden (nog steeds, maar stukken minder). Energielevels lagen hierdoor erg laag. Overdag had ik veel moeite met normaal te ademen en dit vrat energie. Dit merkte ik vervolgens ook tijdens de trainingen. Na 40/45 minuten was ik volledig gesloopt. Hierdoor kon ik niet lekker door trainen. Ik heb alsnog zoveel mogelijk proberen te doen, maar het voelde niet zoals de weken ervoor. Ik moest veel meel moeite doen om het gewenst aantal reps te halen. In de 3e/4e set moest ik meestal even 5/10 sec op adem komen om de laatste reps eruit te knallen. Dit werkte erg demotiverend.
Het had niet alleen effect op mijn trainingen, maar ook op mijn eetlust. Er waren dagen dat ik het gewoon niet weg kon krijgen. Ik deed soms een uur over 1 maaltijd en sloeg soms een maaltijd over. Ik wist halverwege de week dat ik dit terug ging zien op de weegschaal.

TIP voor verkoudheid: STOMEN met DAMPO!
Normaliter heb ik enkel neusspray nodig en dan ben ik er meestal binnen 2/3 dagen van af. Echter was ik vrijdag nog steeds verkouden en het leek erger te worden. Zodoende ben ik gaan stomen met een Dampo capsule (met eucalyptus). Eerst de neusspray om het te openen, dan 15 min stomen en alles opschonen in die holtes. Het snot liep er daadwerkelijk uit. Een nogal smerig gebeuren, maar het werkt wel! Ik doe dit drie keer per dag en ik merk dat de verkoudheid steeds minder wordt. Ik ben er inmiddels bijna vanaf. Ik denk dat ik morgen weer helemaal de oude ben.

En wat gaf de weegschaal aan?
Ik was bang dat ik zou zijn afgevallen. Echter heb ik deze week cardio volledig overgeslagen, dus ik hoopte op minimaal hetzelfde gewicht als vorige week, 95,1 kg. Zodoende weer op nuchtere maag en blaas op de weegschaal gestaan: 95,5 kg... Wat een teleurstelling, maar wel verwacht. Maar goed, het zij zo en we gaan gewoon door! Even 1 minuut jammeren en daarna weer gewoon de week beginnen. Ontbijtje naar binnen en weer naar werk om 7.30 uur.
Ik heb ook mijn vetpercentage drie keer opgemeten en dit kwam iedere keer onder de 11% uit. Dit geloofde ik niet helemaal. Ik heb een automatische fatcaliper, waarbij je alles wordt berekend op basis van de 3-puntsmeting. Wellicht kalibreert dat ding niet meer correct. Zodoende ga ik deze week een andere aanschaffen, zo'n knijptang. Ik ga dan ook even een 7-puntsmeting.

De eerste side is zichtbaar...
Afgelopen dinsdag zag ik wat kleine puistjes op mijn achterkant schouders. Ik bekeek de rest van mijn lichaam en daar zaten ze op mijn rug. Een stuk op 12 kleine bultjes. Het zijn gelukkig geen witte koppen, maar het lijken een soort van blaasjes. Zodoende heb ik direct vitamine B6 aangeschaft om te kijken of dit iets doet. Het lijkt momenteel niet erger te worden, maar het zit er nog wel. Eens kijken of het minder wordt van de vitamine B6.

Iemand ervaring met vitamine B6 en de effectieve dosis hiervan? Zo ja, dan zie ik graag jullie ervaring tegemoet.

Wat is de planning voor de komende week?
Vanmiddag moet ik naar de huisarts om een moedervlek op mijn achterhoofd weg te laten halen. Ik ga ervan uit dat ik gewoon kan trainen. Zo ja, dan is het een borst-dag vandaag. Waarschijnlijk kan ik geen liggende oefeningen doen, want de vlek zit precies in het midden van mijn achterhoofd. Dat wordt dus veel hammer strength presses, dips en cable flyes. Even iets anders tussendoor kan geen kwaad.
Ik ga de laatste drie weken ook mijn kcals verhogen naar 4200 oer week. Mijn carbs gaan weer iets omhoog. De rest blijft nog steeds hetzelfde.
Daarbij ga ik de dosis Cardarine verdubbelen. Dit betekend 20mg per dag, altijd pre-workout. Bij deze dosis zou de vet verbrandende werking daadwerkelijk in gang worden gezet. Wellicht dat ik op deze manier alsnog mijn vetpercentage in de laatste drie weken in bedwang kan houden.
Tevens zal ik weer dagelijks cardio doen. Na training weer 20-25 min. Op been-dag wordt het een HIIT sessie van 10-15 min. Ook in de ochtend in het weekend zal het weer 45 min per sessie worden op normaal tempo.

Ik hoop toch stiekem die 98 kg te halen met een vetpercentage van 12%. Ik ga er de laatste drie weken alles voor doen!

uit ervaring weet ik dat niets, buiten roaccutane, helpt voor puisten.
sinds ik kuur is het zelf beter geworden zonder ik iets neem er tegen

uit ervaring weet ik dat niets, buiten roaccutane, helpt voor puisten.
sinds ik kuur is het zelf beter geworden zonder ik iets neem er tegen
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Eerst een tijd op ug roa gelopen dat werkte goed.later op orginele had ik aan 1 cap per week genoeg dat werkte toch echt stukken beter.tegenwoordig niks meer nodig tijdens het kuren

Leuk log om te lezen.

Ik lees mee. :D

UPDATE 7: Buikgriep...:vomit:

En dan denk je na je verkoudheid wel helemaal te zijn hersteld en hopelijk weer normaal te kunnen eten en trainen, maar dan kom ineens de buikgriep een kijkje nemen en heb je daar vervolgens de hele week last van! Het heerst kennelijk, want twee van mijn collega's hebben het gehad, twee van mijn zusjes en mijn vriendin. Ik voelde me niet zozeer misselijk of grieperig, maar had enkel last van diarree. Ieder uur naar de toilet, zelfs tijdens het slapen. Ik werd wakker van darmkrampen en moest vervolgens direct naar de toilet. Erg frustrerend en energie vretend.
Sinds vorige week maandag heb ik niet kunnen trainen. Ook mijn eetlust kwam compleet verdwenen. Ik kreeg niets meer naar binnen. Ik probeerde zoveel mogelijk naar binnen te proppen, maar het werd er niet beter op. Ik werd vervolgens misselijk van het eten. Meestal kreeg ik iets meer dan de helft van mijn maaltijd naar binnen en probeerde ik een uur later de rest te eten. Aangezien ik ook niet bewoog, merk je direct dat je eetlust aanzienlijk daalt. Daarbij kwam alles er ook weer direct uit, dus veel zin had het niet. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk water en thee te drinken. Daarbij wat brood en beleg als aanvulling op mijn voeding. Tevens wat probiotica en extra calcium iedere dag in de hoop dat het spoedig hersteld. Helaas heeft het tot en met afgelopen zaterdag geduurd. Zaterdagmiddag werd het eindelijk beter en werd mijn ontlasting ook weer redelijk normaal. Zodoende ben ik gister eindelijk weer de sportschool ingedoken en Upper Body te trainen. Wat een heerlijke pomp en sessie was dit na 6 dagen niets te hebben gedaan.

Buikgriep, wat heeft het gedaan met mijn gains?
Dit was wel iets wat continu door mijn hoofd heen spookte de afgelopen dagen. Aangezien ik voor mijn gevoel erg weinig at en ik constant naar de toilet moest had ik wel een daling van gewicht verwacht. Wat ik wel overduidelijk verloor was vocht en veel vocht ook. Vrij logisch als je aan de diarree zit. Je zag mijn gezicht iedere dag dunner worden en lichamelijk leek ik ook smaller te worden. Daarbij trainde ik natuurlijk ook een aantal dagen niet, dus mijn spieren waren ook behoorlijk leeg. Ik stond afgelopen vrijdag op de weegschaal en toen stond er 93,8 kg... Dan lever je toch weer 1,7 kg in een paar dagen. Echter was dit niet allemaal spier. Vochtverlies was ook een groot deel van dit gewicht. Zaterdag was de eerste dag dat ik weer een redelijke eetlust had, dus heb toen ook zoveel mogelijk gegeten. Gisteren was mijn eetlust weer helemaal de oude en heb ik flink wat rijst, kip en groente weggewerkt. De training deed mij ook erg goed. Na mijn training had ik veel meer eetlust dan voorheen. Daar heb ik dan ook flink gebruik van gemaakt gisteren. Naar schatting heb ik gisteren ongeveer 5000 kcals weggewerkt, waarvan allemaal clean (witte rijst, kip, ei, nasi, whey, kwark, fruit, groente, olijfolie etc.). Gisteravond was ik wel helemaal op van al het eten. Rond een uur of 21.00 uur lag ik in een soort foodcoma op de bank tv te kijken. Ik heb toen mijn laatste maaltijd weggewerkt en ben gaan slapen.
Vanochtend weer met een nuchtere maag en blaas op de weegschaal gestaan: 94,5 kg. Ik ben dus 1 kg kwijtgeraakt deze week. Persoonlijk vind ik dat de schade beperkt is gebleven.

Ik had de hoop 98 kg te wegen na de kuur. Hoe ben ik dit van plan alsnog te behalen na deze terugval?
Aangezien ik redelijk lean blijf op 4000 kcals kan ik ze makkelijk verhogen. Ik ga ze dan ook verhogen de laatste twee weken. Ik verhoog ze naar 4500 kcals. Ik voeg dit keer toch brood (desem) toe aan mijn schema. Vier flinke sneeën belegd met kip, likje mayo, komkommer, tomaat, spinazie en sambal. Dit is iets meer dan 500 kcals.
Ik ben gister al begonnen aan de Upper Body dag. Ik zal de komende vier weken dagelijks afwisselen tussen Upper Body en Lower Body. De training van gister zag er als volgt uit:

Chest + Back supersets (4/5 sets van 8 -12 reps):

Benchpress (met powerband) + dumbell rows
Pulldown machine (met powerband) + incline dumbell flyes

Deltoids supersets (4 sets van 8-12 reps):
Dumbell Front raises + side raises
Upright rows dumbell + bent over side raises
Reverse peck deck + Plate front raises

Biceps + triceps (4 x giant set)
Seated dumbbell curl + seated hammer curl + dumbell tricep extensions + narrow grip barbell press

Buikspier circuit (4 sets)
Crunches (op yogabal) + leg raises op decline bank + plank

De volgende Upper Body dag zal ik iets meer reps doen met wat meer cable machines en focus leggen op contractie. Ik wissel deze twee trainingen dan iedere keer af.

Vandaag is Lower Body dag en dat ziet er als volgt uit:

Back squats (2 warmup sets, 4 working sets 8-12 reps)
Barbell lunges (4 sets 8-12 reps)
Legpress narrow (4 sets 8-12 + dropset)
SUPERSET: lying legcurl (cable) + stiff leg deadlift (4 sets 8-12 reps)
SUPERSET: adductor + abductors (3 sets 15)
Seated calf raises (2 warmup sets, 6 working sets 12-15 reps)
Cardio: HIIT 20 min op spinning bike.

Hoe zit het met de puistjes?
Het is niet erger geworden. Het is gelukkig ook niet veel en groot. Er zitten geen witte koppen op en het blijft zoals het voorheen ook was. Ik weet niet of de Vitamine B6 het heeft beïnvloed, maar ben in ieder geval blij dat het niet erger is geworden. Ik weet in ieder geval dat het zich heeft ontwikkeling sinds de toevoeging van NPP. Deze info neem ik in ieder geval mee voor in de toekomst.

Hoe ziet de kuur eruit in de laatste twee weken?
NPP laat ik alleen deze week nog meelopen. In de laatste week is het vervolgens alleen nog Test P. Deca/NPP eruit halen in de laatste week/weken schijnt beter te zijn voor je herstel. Cardarine zal ik blijven gebruiken tot het potje leeg is. Ik heb nog een voorraad voor 3 weken als ik 20 mg per dag gebruik. Zodoende gebruik ik nog twee weken 20 mg en daarna nog twee weken 10 mg tijdens de nakuur om in ieder geval mijn conditie wat op pijl te houden.

Ik ga er in de laatste twee weken nog volledig voor knallen om nog wat extra kilo's te halen!

UPDATE 7: Recap laatste twee weken en eerste week nakuur

Allereerste mijn welgemeende excuses voor de vertraging in mijn updates. Door hectiek in privé en werk ben ik er niet echt aan toegekomen op een uitgebreide update te posten. Bij deze zal ik de laatste twee weken van mijn AAS kuur beschrijven en de eerste paar dagen van de nakuur.

Laatste week NPP, week 9 en 10 van de kuur
Ik had 5 weken NPP gebruikt, vanaf week 5 tot en met 9. Ik de laatste week raakte ik mijn motivatie een beetje kwijt. Dit kwam voornamelijk voor de kleine terugslag door ziekte. Daarbij verloor ik ook mijn eetlust plots. Ik kreeg mijn eten niet weg. Ik had voornamelijk moeite met de zalm. Deze heb ik vervolgens direct uit mijn dieet gehaald en vervangen door kipgehakt. Ook de eieren in de ochtend begonnen me tegen te staan. Ik had zo ontzettend veel moeite om dit weg te krijgen. Is er iemand bekend met een bijwerking op je eetlust bij gebruik van NPP?
Tevens kreeg ik meer puistjes en blaasjes op mijn rug. De vitamine B6 doet dus vrij weinig. Wat ik wel doe is wekelijks een paar keer scrubben. Dit doet wel wonderen, maar kan ook weer littekens achterlaten. Gelukkig zijn het echt hele kleine bultjes en worden ze niet groter. Het werden er enkel meer.
In week 10 heb ik NPP geschrapt. Puur op aanraden van meerdere mensen ter bevordering van mijn herstel. Ik heb vervolgens mijn test p verhoogd naar 75 mg per dag i.p.v. 50 mg. Waarom? Ik had net een nieuw flesje aangebroken en had nog redelijk wat over haha. Vond het zonde om allemaal weg te gooien. Er zit verder geen andere reden aan vast. Ik kreeg wel ineens weer een boost die week. Ik weet dus niet of dit door de verhoging komt van de test of dat het puur mentaal was, maar ik voelde me de laatste week (en nu nog steeds) een stuk gemotiveerder dan in week 9. Dit zorgde er ook voor dat ik meer kracht had. Ik kon iedere barbell oefening zwaarder. Vooral het squatten en benchen ging een stuk lekkerder.
Zou dit dan allemaal door de verhoging van de test komen? In mijn belevenis wel. Het zal er ook mee te maken hebben gehad dat het mijn laatste week was en ik vond dat ik nog wat in te halen had. Dus ik was mezelf ook meer aan het oppeppen. Daarbij wil ik mezelf ook wel eens onderschatten in mijn kracht. Ik train nu voor het eerste in lange tijd helemaal alleen. Ik merk dat ik dan toch minder risico neem met lifts zoals de squat en bench press. Ik hoop in mijn volgende kuur weer gebruik te kunnen maken van mijn oude trainingsmaatje. Ik wil die dagen terug dat ik weer 140 kilo kan squatten:p.

Conclusie Testosteron propionaat
Zoals jullie weten begon ik mijn kuur met test p only voor een duur van 4 weken. Ik zette toen 100mg om de dag. In deze 4 weken voelde ik me top! Ik maakte natuurlijk ook redelijk wat gains in die weken en alles verliep lekker in de gym etc.
Testosteron is en blijft in mijn optiek de basis van een kuur. Deze zou ik er zelf nooit uithalen. Je groeit er prima op en kan ook redelijk wat krachtsprongen maken. Ik denk echter wel dat je pas echt iets aan je kracht merkt als je test zet richting de 500mg per week. Ik ben nu wel iets vooruit gegaan in kracht, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht op dit gebied. In de laatste week, toen ik 75mg per dag prikte, merkte ik pas dat ik ineens weer een krachtspurt kreeg.
Daarbij blijft je libido constant hoog als je test gebruikt. Dit vinden mijn vriendin en ik ook erg belangrijk.
Test prop is zeker een substantie die ik in een volgende kuur weer zal gebruiken. Het kicked direct in en je begint dus gelijk met groeien. Ik heb geen zin om 2/3 weken te wachten tot de hormonen eindelijk zijn werk gaan doen. Ik denk dus niet dat ik ooit gebruik zal maken van de lange ester.

Conclusie Nandrolon Phenylpropionaat
Als ik heel eerlijk ben vond ik het in deze kuur geen toegevoegde waarde. Vanaf het moment dat ik NPP ging gebruiken kreeg ik ook meer last van de negatieve sides zoals puistjes. Daarbij werd ik natuurlijk ook ziek in die periode, dus dat heeft ook niet meegewerkt. Ik zal natuurlijk niet ziek zijn geworden van de NPP, maar het gebeurde wel tijdens het gebruik. Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik een kleine terugslag had in die periode.
Het enige wat ik echt aan de NPP merkte is de verzachting in mijn gewrichten. Voornamelijk mijn schouders voelde beter aan. Echter lag mijn focus niet volledig op de ontwikkeling van mijn kracht. Ik denk dat NPP dan misschien beter tot zijn recht komt.
Daarbij hield ik wel wat meer vocht vast. In het begin merkte ik dit niet echt, maar toen ik de NPP eruit haalde in de laatste week zag ik dat ik droger werd doordat ik wat meer vocht verloor. Het zou dus goed kunnen zijn dat door NPP toch meer vocht vasthield dan ik dacht.
NPP, het was leuk het geprobeerd te hebben, maar ik vond het niet echt van toegevoegde waarde in de afgelopen 10 weken. NPP heeft ongetwijfeld ergens zijn plaats, maar niet in het schema van de afgelopen 10 weken.
In de toekomst wil ik een keer een periode puur op kracht ontwikkelen en dan voornamelijk de benchpress. Een kennis van me traint nu volgens het Smolov principe (zoek maar op in Google). Bij hem doet het wonderen voor zijn benen. Wellicht dat NPP hier dan iets meer tot zijn recht komt i.v.m. mogelijke blessures.

Conclusie Cardarine
Ik vond deze SARM een leuke toevoeging voor mijn conditie. Normaliter hoor je wel dat je conditie iets achteruit gaat bij het gebruik van AAS. Ook de groei die je doormaakt zou je moeten voelen op je conditie. Echter is hier verder niets aan veranderd voor mijn gevoel. Ik kan heerlijk door door trainen. Heb geen langere rustpauze nodig, eerder korter. Daarbij was mijn vetpercentage geheel in balans. Het werd juist iets minder door de tijd heen. Of dit daadwerkelijk te danken is aan de Cardarine durf ik niet te zeggen.
Ik denk dat Cardarine altijd een leuke toevoeging aan een AAS kuur als je weet dat de AAS je conditie kan verslechteren. Denk bijvoorbeeld aan de verslechtering van je conditie bij het gebruik van tren. Ik denk dat bij bij een kuur met tren een bijzondere toevoeging kan zijn die je trainingen en wellicht ook je slaap kunnen verbeteren.

Conclusie prikfrequentie
Het dagelijks prikken beviel mij eigenlijk wel. Althans, ik vond het niet vervelend. Ik gebruikte uiteindelijk 25G naalden voor glutes en quads en 27G voor schouders. Ik heb nooit last gehad van littekenweefsel. Ook als ik op de plekke druk dan voel ik geen verhardingen ofzo. Verder waren de prikken niet gevoelig. Enkel als je in een haarvaatje of zenuw prikt. Dit kan wat vervelend aanvoelen. Die olie liep ook moeiteloos door de naalden. Ik gebruikte overigens spuiten met een groen rubbertje erin. Deze lopen toch van soepeler dan die volledig plastic gevallen.
Door deze ervaring zie ik mezelf niet snel overstappen naar het gebruik van lange esters. Ik denk dat ik voorlopig bij de korte esters blijf.

Eindstand kuur
Jullie vragen je natuurlijk af hoe ik erbij stond na 10 weken. Ik heb afgelopen maandag ochtend weer op de weegschaal gestaan en heb toch maar een vetmeting gedaan met de digitale caliper. Mijn gewicht was exact 96,00 kg!. Dit betekent + 10kg in 10 weken. De vetmeting gaf een percentage aan van 11%. Ik benadruk nogmaals dat ik het gevoel heb dat ik iets hoger zit, maar ik moet het even doen met de middelen die ik nu voorhanden heb.

Ben ik geheel tevreden?
Ik ben zeer tevreden over de afgelopen 10 weken. Ik heb een goed beeld wat AAS met mij doen op het mentale vlak. En gelukkig heeft het vrij weinig negatiefs gebracht op dit gebied. Daarbij vielen de verdere negatieve sides van deze keer heel erg mee. Enkel de puistjes was een minpunt, maar niet onoverkomelijk.
Het enige waar ik van baal is die twee weken waar ik niet volledig kon trainen en eten door ziekte. Als ik deze twee weken gewoon had kunnen functioneren dan had ik die 98kg alsnog gehaald.

Wat zou ik nu anders doen?
Ik denk dat ik in de basis niet veel zal veranderen. NPP zal ik natuurlijk niet zo snel weer toevoegen. Er zijn nog zoveel AAS te combineren, dat ik daar nu nog niet echt een uitspraak over zou doen. Het enige dat ik wellicht anders zou doen is de duur van de kuur. Ik denk dat ik aan 8 weken ook voldoende had (als ik niet ziek was geweest). Nu kwam die 10 weken wel goed van pas om ik ziek ben geweest. Verder ben ik tevreden over de trainingen en die wijzigingen die ik hierin heb doorgevoerd. Tevens ben ik ook tevreden over mijn dieet. Ik functioneerde prima. Ik zou wellicht mijn eiwitten standaard kunnen verlagen en mijn complex carbs en vetten weer aanvullen. Dit zal ik toch weer eens gaan proberen in de volgende bulk.

Wat is nu het plan?
Ik zit nu in week 1 van mijn nakuur. Ik heb nog even wat resultaten gelezen van onderzoeken naar Clomid en de effectieve dosis. In Amerika zweren ze nog steeds bij een dosis 100mg of hoger per dag. Dit kan wel vervelende bijwerkingen hebben en dan doel ik voornamelijk op de bijwerkingen van je zicht.
Ik kon wel in meerdere onderzoeken lezen dat het herstel bij een dosis hoger dan 100mg per dag toch een aanzienlijke verbetering had ten opzichte van een dosis van 50mg of 25 mg per dag. Dit werd overigens gemeten over een periode van drie weken, bij impotente mannen (niet zozeer bodybuilders). Het is dus niet helemaal vergelijkbaar, maar vond het wel opmerkelijk dat een hogere dosis wel tot aanzienlijk beter herstel leidde in de meeste gevallen. Ik meen te herinneren dat het bij 100-150mg Clomid per dag 150-190% verhoging was bij de spermacellen t.o.v. 80-100% bij 25-50 mg per dag. Ik kan het onderzoek helaas niet terugvinden, dus ik weet de cijfers omtrent testosteron, LH, FSH niet in dit onderzoek. Maar ik weet wel dat er ook in dit geval bij gebruik van een hogere dosis sterker verhoogde. Ik ga nog eens op zoek naar dit onderzoek en dan drop ik de link in deze log.

Zodoende heb ik besloten om de eerste twee weken te beginnen met 100mg per dag, 50mg in de ochtend en 12 uur later nogmaals. Vervolgens verlaag ik het naar 50 mg per, 25 mg in de ochtend en 25 mg in de avond. Dit zal dan nog 4 weken duren en daarna zal ik tot april helemaal niets gebruiken en aankijken hoeveel ik gewicht ik kan vasthouden. Ondertussen worden ook mijn bloedwaardes gemeten voor de HAARLEM-studie en aan de hand daarvan houdt ik mijn herstel bij. 23 December 2016 is de volgende meting en daarna eind maart 2017.

En jullie hadden het waarschijnlijk al geraden, maar ik ben van plan hier een vervolg aan te geven vanaf april 2017. Ik ben nog in dubio over hoe en wat, maar ik zit te denken aan het volgende (mits alles beschikbaar is).

Het wordt in beginsel een cut van 8 weken en daarna wil ik er een bulk van 6-8 weken aan plakken. Je bent dan 14-16 weken on, met twee verschillende doeleinden in die periode. Daarna een nakuur van 8-10 weken en weer herstellen voor een aantal maanden.
In de eerste 8 weken zou ik dan terug willen naar een vetpercentage van 8% of liever nog lager. Dit gaat zeker lukken. Ik zit zelf te denken aan een combi van test en primo (beiden korte esters en injecties). Ik zit zelf te denken aan 50mg test prop per dag + 100mg primo ace. In theorie zou dit een leuke cut kuur kunnen zijn voor dit doeleinde. De grote vraag is alleen of ik kan komen aan injecteerbare primo ace...
Na deze periode zou ik dan een bulk er direct achteraan willen plakken met een combi van bijv. test prop en EQ/bold ace. Ik zit dan aan dezelfde verhouding te denken: 50 mg test prop + 75/100mg EQ/bold ace per dag. Echter geldt ook hier weer de vraag of ik überhaupt wel kan komen aan injecteerbare EQ/bold ace.
Helaas vind ik nergens ervaringen over zowel primo ace als bold ace op dit forum. Of zoek ik niet goed genoeg? Als ik het kan krijgen dan is een log hierover wellicht wel een interessante toevoeging op dit forum.

Mochten jullie nog vragen en/of tips hebben over het bovenstaande, dan verneem ik dan graag!

Tevens wil ik even melden dat ik de komende tijd niet veel meer zal posten. Ik zal iets posten over mijn herstel, zodra ik mijn bloedwaardes weet. In januari krijg ik de bloedwaardes van de nulmeting en de bloedwaardes van aankomende vrijdag. Ik kan dan zien wat het allemaal heeft gedaan met mijn lichaam. Hier zal ik vervolgens nog een stuk over posten.

Ik wens iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar! Sluit 2016 mooi af en begin 2017 nog mooier! Het jaar 2017 is weer een jaar vol experimenten en gains!

UPDATE 7: Recap laatste twee weken en eerste week nakuur

Allereerste mijn welgemeende excuses voor de vertraging in mijn updates. Door hectiek in privé en werk ben ik er niet echt aan toegekomen op een uitgebreide update te posten. Bij deze zal ik de laatste twee weken van mijn AAS kuur beschrijven en de eerste paar dagen van de nakuur.

Laatste week NPP, week 9 en 10 van de kuur
Ik had 5 weken NPP gebruikt, vanaf week 5 tot en met 9. Ik de laatste week raakte ik mijn motivatie een beetje kwijt. Dit kwam voornamelijk voor de kleine terugslag door ziekte. Daarbij verloor ik ook mijn eetlust plots. Ik kreeg mijn eten niet weg. Ik had voornamelijk moeite met de zalm. Deze heb ik vervolgens direct uit mijn dieet gehaald en vervangen door kipgehakt. Ook de eieren in de ochtend begonnen me tegen te staan. Ik had zo ontzettend veel moeite om dit weg te krijgen. Is er iemand bekend met een bijwerking op je eetlust bij gebruik van NPP?
Tevens kreeg ik meer puistjes en blaasjes op mijn rug. De vitamine B6 doet dus vrij weinig. Wat ik wel doe is wekelijks een paar keer scrubben. Dit doet wel wonderen, maar kan ook weer littekens achterlaten. Gelukkig zijn het echt hele kleine bultjes en worden ze niet groter. Het werden er enkel meer.
In week 10 heb ik NPP geschrapt. Puur op aanraden van meerdere mensen ter bevordering van mijn herstel. Ik heb vervolgens mijn test p verhoogd naar 75 mg per dag i.p.v. 50 mg. Waarom? Ik had net een nieuw flesje aangebroken en had nog redelijk wat over haha. Vond het zonde om allemaal weg te gooien. Er zit verder geen andere reden aan vast. Ik kreeg wel ineens weer een boost die week. Ik weet dus niet of dit door de verhoging komt van de test of dat het puur mentaal was, maar ik voelde me de laatste week (en nu nog steeds) een stuk gemotiveerder dan in week 9. Dit zorgde er ook voor dat ik meer kracht had. Ik kon iedere barbell oefening zwaarder. Vooral het squatten en benchen ging een stuk lekkerder.
Zou dit dan allemaal door de verhoging van de test komen? In mijn belevenis wel. Het zal er ook mee te maken hebben gehad dat het mijn laatste week was en ik vond dat ik nog wat in te halen had. Dus ik was mezelf ook meer aan het oppeppen. Daarbij wil ik mezelf ook wel eens onderschatten in mijn kracht. Ik train nu voor het eerste in lange tijd helemaal alleen. Ik merk dat ik dan toch minder risico neem met lifts zoals de squat en bench press. Ik hoop in mijn volgende kuur weer gebruik te kunnen maken van mijn oude trainingsmaatje. Ik wil die dagen terug dat ik weer 140 kilo kan squatten:p.

Conclusie Testosteron propionaat
Zoals jullie weten begon ik mijn kuur met test p only voor een duur van 4 weken. Ik zette toen 100mg om de dag. In deze 4 weken voelde ik me top! Ik maakte natuurlijk ook redelijk wat gains in die weken en alles verliep lekker in de gym etc.
Testosteron is en blijft in mijn optiek de basis van een kuur. Deze zou ik er zelf nooit uithalen. Je groeit er prima op en kan ook redelijk wat krachtsprongen maken. Ik denk echter wel dat je pas echt iets aan je kracht merkt als je test zet richting de 500mg per week. Ik ben nu wel iets vooruit gegaan in kracht, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht op dit gebied. In de laatste week, toen ik 75mg per dag prikte, merkte ik pas dat ik ineens weer een krachtspurt kreeg.
Daarbij blijft je libido constant hoog als je test gebruikt. Dit vinden mijn vriendin en ik ook erg belangrijk.
Test prop is zeker een substantie die ik in een volgende kuur weer zal gebruiken. Het kicked direct in en je begint dus gelijk met groeien. Ik heb geen zin om 2/3 weken te wachten tot de hormonen eindelijk zijn werk gaan doen. Ik denk dus niet dat ik ooit gebruik zal maken van de lange ester.

Conclusie Nandrolon Phenylpropionaat
Als ik heel eerlijk ben vond ik het in deze kuur geen toegevoegde waarde. Vanaf het moment dat ik NPP ging gebruiken kreeg ik ook meer last van de negatieve sides zoals puistjes. Daarbij werd ik natuurlijk ook ziek in die periode, dus dat heeft ook niet meegewerkt. Ik zal natuurlijk niet ziek zijn geworden van de NPP, maar het gebeurde wel tijdens het gebruik. Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik een kleine terugslag had in die periode.
Het enige wat ik echt aan de NPP merkte is de verzachting in mijn gewrichten. Voornamelijk mijn schouders voelde beter aan. Echter lag mijn focus niet volledig op de ontwikkeling van mijn kracht. Ik denk dat NPP dan misschien beter tot zijn recht komt.
Daarbij hield ik wel wat meer vocht vast. In het begin merkte ik dit niet echt, maar toen ik de NPP eruit haalde in de laatste week zag ik dat ik droger werd doordat ik wat meer vocht verloor. Het zou dus goed kunnen zijn dat door NPP toch meer vocht vasthield dan ik dacht.
NPP, het was leuk het geprobeerd te hebben, maar ik vond het niet echt van toegevoegde waarde in de afgelopen 10 weken. NPP heeft ongetwijfeld ergens zijn plaats, maar niet in het schema van de afgelopen 10 weken.
In de toekomst wil ik een keer een periode puur op kracht ontwikkelen en dan voornamelijk de benchpress. Een kennis van me traint nu volgens het Smolov principe (zoek maar op in Google). Bij hem doet het wonderen voor zijn benen. Wellicht dat NPP hier dan iets meer tot zijn recht komt i.v.m. mogelijke blessures.

Conclusie Cardarine
Ik vond deze SARM een leuke toevoeging voor mijn conditie. Normaliter hoor je wel dat je conditie iets achteruit gaat bij het gebruik van AAS. Ook de groei die je doormaakt zou je moeten voelen op je conditie. Echter is hier verder niets aan veranderd voor mijn gevoel. Ik kan heerlijk door door trainen. Heb geen langere rustpauze nodig, eerder korter. Daarbij was mijn vetpercentage geheel in balans. Het werd juist iets minder door de tijd heen. Of dit daadwerkelijk te danken is aan de Cardarine durf ik niet te zeggen.
Ik denk dat Cardarine altijd een leuke toevoeging aan een AAS kuur als je weet dat de AAS je conditie kan verslechteren. Denk bijvoorbeeld aan de verslechtering van je conditie bij het gebruik van tren. Ik denk dat bij bij een kuur met tren een bijzondere toevoeging kan zijn die je trainingen en wellicht ook je slaap kunnen verbeteren.

Conclusie prikfrequentie
Het dagelijks prikken beviel mij eigenlijk wel. Althans, ik vond het niet vervelend. Ik gebruikte uiteindelijk 25G naalden voor glutes en quads en 27G voor schouders. Ik heb nooit last gehad van littekenweefsel. Ook als ik op de plekke druk dan voel ik geen verhardingen ofzo. Verder waren de prikken niet gevoelig. Enkel als je in een haarvaatje of zenuw prikt. Dit kan wat vervelend aanvoelen. Die olie liep ook moeiteloos door de naalden. Ik gebruikte overigens spuiten met een groen rubbertje erin. Deze lopen toch van soepeler dan die volledig plastic gevallen.
Door deze ervaring zie ik mezelf niet snel overstappen naar het gebruik van lange esters. Ik denk dat ik voorlopig bij de korte esters blijf.

Eindstand kuur
Jullie vragen je natuurlijk af hoe ik erbij stond na 10 weken. Ik heb afgelopen maandag ochtend weer op de weegschaal gestaan en heb toch maar een vetmeting gedaan met de digitale caliper. Mijn gewicht was exact 96,00 kg!. Dit betekent + 10kg in 10 weken. De vetmeting gaf een percentage aan van 11%. Ik benadruk nogmaals dat ik het gevoel heb dat ik iets hoger zit, maar ik moet het even doen met de middelen die ik nu voorhanden heb.

Ben ik geheel tevreden?
Ik ben zeer tevreden over de afgelopen 10 weken. Ik heb een goed beeld wat AAS met mij doen op het mentale vlak. En gelukkig heeft het vrij weinig negatiefs gebracht op dit gebied. Daarbij vielen de verdere negatieve sides van deze keer heel erg mee. Enkel de puistjes was een minpunt, maar niet onoverkomelijk.
Het enige waar ik van baal is die twee weken waar ik niet volledig kon trainen en eten door ziekte. Als ik deze twee weken gewoon had kunnen functioneren dan had ik die 98kg alsnog gehaald.

Wat zou ik nu anders doen?
Ik denk dat ik in de basis niet veel zal veranderen. NPP zal ik natuurlijk niet zo snel weer toevoegen. Er zijn nog zoveel AAS te combineren, dat ik daar nu nog niet echt een uitspraak over zou doen. Het enige dat ik wellicht anders zou doen is de duur van de kuur. Ik denk dat ik aan 8 weken ook voldoende had (als ik niet ziek was geweest). Nu kwam die 10 weken wel goed van pas om ik ziek ben geweest. Verder ben ik tevreden over de trainingen en die wijzigingen die ik hierin heb doorgevoerd. Tevens ben ik ook tevreden over mijn dieet. Ik functioneerde prima. Ik zou wellicht mijn eiwitten standaard kunnen verlagen en mijn complex carbs en vetten weer aanvullen. Dit zal ik toch weer eens gaan proberen in de volgende bulk.

Wat is nu het plan?
Ik zit nu in week 1 van mijn nakuur. Ik heb nog even wat resultaten gelezen van onderzoeken naar Clomid en de effectieve dosis. In Amerika zweren ze nog steeds bij een dosis 100mg of hoger per dag. Dit kan wel vervelende bijwerkingen hebben en dan doel ik voornamelijk op de bijwerkingen van je zicht.
Ik kon wel in meerdere onderzoeken lezen dat het herstel bij een dosis hoger dan 100mg per dag toch een aanzienlijke verbetering had ten opzichte van een dosis van 50mg of 25 mg per dag. Dit werd overigens gemeten over een periode van drie weken, bij impotente mannen (niet zozeer bodybuilders). Het is dus niet helemaal vergelijkbaar, maar vond het wel opmerkelijk dat een hogere dosis wel tot aanzienlijk beter herstel leidde in de meeste gevallen. Ik meen te herinneren dat het bij 100-150mg Clomid per dag 150-190% verhoging was bij de spermacellen t.o.v. 80-100% bij 25-50 mg per dag. Ik kan het onderzoek helaas niet terugvinden, dus ik weet de cijfers omtrent testosteron, LH, FSH niet in dit onderzoek. Maar ik weet wel dat er ook in dit geval bij gebruik van een hogere dosis sterker verhoogde. Ik ga nog eens op zoek naar dit onderzoek en dan drop ik de link in deze log.

Zodoende heb ik besloten om de eerste twee weken te beginnen met 100mg per dag, 50mg in de ochtend en 12 uur later nogmaals. Vervolgens verlaag ik het naar 50 mg per, 25 mg in de ochtend en 25 mg in de avond. Dit zal dan nog 4 weken duren en daarna zal ik tot april helemaal niets gebruiken en aankijken hoeveel ik gewicht ik kan vasthouden. Ondertussen worden ook mijn bloedwaardes gemeten voor de HAARLEM-studie en aan de hand daarvan houdt ik mijn herstel bij. 23 December 2016 is de volgende meting en daarna eind maart 2017.

En jullie hadden het waarschijnlijk al geraden, maar ik ben van plan hier een vervolg aan te geven vanaf april 2017. Ik ben nog in dubio over hoe en wat, maar ik zit te denken aan het volgende (mits alles beschikbaar is).

Het wordt in beginsel een cut van 8 weken en daarna wil ik er een bulk van 6-8 weken aan plakken. Je bent dan 14-16 weken on, met twee verschillende doeleinden in die periode. Daarna een nakuur van 8-10 weken en weer herstellen voor een aantal maanden.
In de eerste 8 weken zou ik dan terug willen naar een vetpercentage van 8% of liever nog lager. Dit gaat zeker lukken. Ik zit zelf te denken aan een combi van test en primo (beiden korte esters en injecties). Ik zit zelf te denken aan 50mg test prop per dag + 100mg primo ace. In theorie zou dit een leuke cut kuur kunnen zijn voor dit doeleinde. De grote vraag is alleen of ik kan komen aan injecteerbare primo ace...
Na deze periode zou ik dan een bulk er direct achteraan willen plakken met een combi van bijv. test prop en EQ/bold ace. Ik zit dan aan dezelfde verhouding te denken: 50 mg test prop + 75/100mg EQ/bold ace per dag. Echter geldt ook hier weer de vraag of ik überhaupt wel kan komen aan injecteerbare EQ/bold ace.
Helaas vind ik nergens ervaringen over zowel primo ace als bold ace op dit forum. Of zoek ik niet goed genoeg? Als ik het kan krijgen dan is een log hierover wellicht wel een interessante toevoeging op dit forum.

Mochten jullie nog vragen en/of tips hebben over het bovenstaande, dan verneem ik dan graag!

Tevens wil ik even melden dat ik de komende tijd niet veel meer zal posten. Ik zal iets posten over mijn herstel, zodra ik mijn bloedwaardes weet. In januari krijg ik de bloedwaardes van de nulmeting en de bloedwaardes van aankomende vrijdag. Ik kan dan zien wat het allemaal heeft gedaan met mijn lichaam. Hier zal ik vervolgens nog een stuk over posten.

Ik wens iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar! Sluit 2016 mooi af en begin 2017 nog mooier! Het jaar 2017 is weer een jaar vol experimenten en gains!
En het progressie filmpje dan?:rolleyes:

Love it! Mis wel beeldmaterial though :(

En het progressie filmpje dan?:rolleyes:
Die komt er uiteraard aan. Ik heb nog geen tijd gehad om er een soort van diavoorstelling van te maken. Ik heb in de eerste week van januari 2017 vakantie en dan kan ik het in elkaar zetten.

mooie review,vind het raar dat je een slechtere conditie hebt met AAS. met test only is mijn conditie vrij goed, ik weet niet in welke mate NPP hier een aandeel in heeft.
benieuwd naar je filmpje

mooie review,vind het raar dat je een slechtere conditie hebt met AAS. met test only is mijn conditie vrij goed, ik weet niet in welke mate NPP hier een aandeel in heeft.
benieuwd naar je filmpje

Ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het enkel door AAS komt. Mijn bloeddruk was wel hoger dan normaliter. Normaal heb ik een bloeddruk van 100 om 60 en nu was het 130 om 80. Geen schrikbarende getallen gelukkig. Ook mijn hartslag was 15 tot 20 tellen hoger in rust. Normaliter net onder de 60 per minuut, maar nu tussen 75/80 per minuut. Dit zal ongetwijfeld ook komen door de snelle gewichtstoename in korte periode. Het zal wel een combi zijn, denk ik.

benieuwd naar je filmpje
zelfs op tren fiets ik nog met gemak een marathon :roflol:

Wat een heerlijk uitgebreid verslag! Ik ben zeer benieuwd naar het beeldmateriaal en evt. plannen voor een volgende kuur.
Alvast een fijne jaarwisseling gewenst.

Joo gast, filmpje vergeten of wil je het niet hier posten? Ben erg benieuwd nog steeds namelijk.

He Guys!

Ik zou inderdaad een filmpje posten over mijn progressie de afgelopen tijd, maar dit wilde niet helemaal lukken door o.a. gebrek aan tijd. Wat ik wel heb is een foto vergelijking, dus die ga ik hieronder posten, met een klein verhaaltje erbij.

Foto 1: Mei 2014, na drie maanden cutten op 1700kcals...
Ik was bijna 2 jaar actief in de sportschool. Nam mijn voeding in die periode niet erg serieus. At 3/4 maal per dag + een shake na het trainen. Niets bijzonders.
Ik was duidelijk wat groter geworden, maar er zat wel een laagje vet overheen. Ik woog destijds 78/79 kg met een vetpercentage van 13/14%. Ik vond het goed, maar wilde meer spierdefinitie zien. Ik was toen op zoek gegaan naar iemand die mij zou kunnen helpen met voeding en stuitte toen tegen Body Engineers van Tavi Castro. Ongetwijfeld bekend bij iedereen. Hij was destijds upcoming en helemaal niet zo bekend als nu. Je kon toen een jaar "begeleiding" kopen voor €200,00 en ik dacht: "Waarom niet?". Dus ik meldde mij in februari 2014 aan via de website, had een skypesessie met Tavi en hij maakte mijn eerste voedingsschema voor een cut van 3 maanden: 1700 kcals.
Vanaf dag 1 viel ik goed af. Ik voelde me prima en had weinig last van het laag aantal kcals. Ik merkte uiteraard wel krachtverlies, waarvan ik destijds niet wist dat dit over het algemeen ook spierverlies betekent... Maargoed, ik viel af en zag de "spieren" tevoorschijn komen.
Aan het einde van het traject stond ik op de weegschaal: 71kg en een vetpercentage van 5/6% (volgens een 3-puntmeting met een elektrische caliper, waarvan ik nu zeker weet dat deze ontzettend onnauwkeurig is). De foto is een momentopname van die meting.
Was ik op dat moment blij met het resultaat? Uhm... Ik was enkel blij met het feit dat ik zonder enige problemen kon afvallen. Dat ik er geen vervelend gevoel aan over hield of energie tekort kwam. Maar het lichamelijke resultaat stond me niet echt aan. Ik had het gevoel alsof ik weer terug bij af was. Dit kwam voornamelijk door mijn gewicht en wees eerlijk. IK WAS SKINNY!

Na deze cut besloot ik een periode van minimaal een jaar te gaan bulken. Dit werd uiteindelijk een bulk van bijna 3 jaar:D. Ik heb verschillende manieren proberen te bulken, verschillende soorten diëten, verschillende soorten macro verhoudingen, voedingsmiddelen, trainingsprincipes en -frequenties etc. Tevens ook korte periodes waar ik mijn voeding en training iets minder serieus nam en wat meer op behoud bleef trainen, voornamelijk rondom vakanties.
Ik was altijd al van plan om te experimenteren met anabolen. Ook in 2014 wist ik dit al. Ik wist enkel nog niet wanneer. Het jaar 2016 vond ik een mooie tijd om te beginnen. Begin 2016 had ik me voorgenomen om na de zomer te beginnen en daar zijn jullie via dit forum enigszins getuige van geweest. Nu willen jullie natuurlijk ook de resultaten zien. Zodoende post ik foto 2: before and after, oktober 2016 tot medio december 2016.

Ik moet eerlijk bekennen dat als ik naar de foto kijk ik geen enkel verschil zie haha. Wellicht niet op de juiste manier gefotografeerd of de algehele groei is zo perfect in verhouding geweest dat het moeilijker zichtbaar is geworden. Oordeel zelf maar.
Echter zijn er wel duidelijke verschillen als ik kijk naar de centimeters van mijn benen en armen. Armen zijn van 39 cm gegroeid naar 41,5 cm. Benen zijn van 65 naar 69 cm gegroeid. In een periode van 9 weken ben ik hier tevreden mee, maar er is altijd honger naar meer.

Zodoende had ik in december al besloten om hier een vervolg aan te geven. Het wordt dan een kuur van iets langere duur en met langwerkende esters. Maar alvorens ik eraan zou beginnen wilde ik een aantal metingen weten die ik vanuit de HAARLEM studie meekrijg. Ik wilde weten of ik wel voldoende herstelde. Hier volgen de resultaten van de eerste twee metingen. Helaas was de eerste meting niet tijdens de kuur. De afspraak moest plots verzet worden en ik had niet de middelen om de kuur iets langer door te zetten. Zodoende was ik al begonnen met de nakuur. Hier mogen jullie verder een eigen conclusie trekken.

TRIAL GEGEVENS VOOR GEBRUIK AAS

HAEMATOLOGIE
Hemoglobine 9.4 mmol/l 8.5 - 11.0
Hematocriet 0.45 l/l 0.40 - 0.50
MCV 90 fl 80 - 100
RDW (anisocytose index) 12.2 % 10 - 15
Trombocyten 182 10^9/l 150 - 400
Leukocyten 5.0 10^9/l 4.0 - 10.0
AUTOMATISCHE DIFFERENTIATIE
Segment 2.4 10^9/l 1.5 - 7.5
Lymfo 2.0 10^9/l 1.0 - 3.5
Mono 0.2 10^9/l 0.1 - 1.0
Eos 0.4 10^9/l 0.0 - 0.5
Baso 0.0 10^9/l 0.0 - 0.2
CHEMIE
Natrium 140 mmol/l 135 - 145
Kalium 4.0 mmol/l 3.5 - 5.1
Ureum 4.9 mmol/l 2.5 - 6.4
Kreatinine 102 umol/l 64 - 104
MDRD klaring 71(1) ml/min/1.73@ > 60
Bilirubine totaal 6 umol/l 3 - 20
Alkalische fosfatase 46 U/l 0 - 115
Gamma GT 16 IU/l 0 - 55
ASAT 23 U/l 0 - 35
ALAT 37 U/l 0 - 45
LD 161 U/l 0 - 248
CK 116 U/l 0 - 171
Albumine 42.8 g/l 35 - 55
Calcium 2.39 mmol/l 2.15 - 2.55
Cholesterol 5.4 mmol/l 0.0 - 7.4
LDL cholesterol 4.1(2) mmol/l 0.0 - 4.5
HDL cholesterol 1.2 mmol/l 0.9 - 1.7
CHOL/HDL ratio 4.5
Triglyceriden nuchter 0.9 mmol/l 0.6 - 2.2
CHEMIE: T-MARKERS
PSA 0.64 ug/l 0.1-2.0
GLUCOSE
Glucose orienterend 5.6 mmol/l 3.5 - 7.8
ENDOCRINOLOGIE
T4 Vrij 14.3 pmol/l 10.0-19.0
TSH 1.96 mU/l 0.27-4.20
LH 2 U/l 1 - 12
FSH 4 U/l 1 - 12
Oestradiol 17 ß 77 pmol/l 40 - 162
Testosteron totaal 14.8 nmol/l 9.0 - 37.3
SHBG 23 nmol/l 14 - 71
Testosteron Vrij (bereke@ 373 pmol/l 100 - 1290
URINE: SCREENING
Hemoglobine n.aant. n.aant.-spoor
Leucocyten n.aant. n.aant.
Glucose kwalitatief n.aant. n.aant.
Ketonen n.aant. n.aant.
Soortelijk gewicht 1.010 kg/l 1.010 - 1.030
pH 7.0 5.0 - 8.0
Eiwit kwalitatief n.aant. n.aant.
Nitriet n.aant. n.aant.
SEMENANALYSE/FERTILITEIT
volume 3.4 ml > 2.0
pH 7.5 > 7.2
viscositeit normaal normaal
concentratie >150 10^6/ml > 15
leucocyten <1 10^6/ml < 1
agglomeratie + negatief
MOTILITEIT
goed prog. 29 %
matig prog. 23 %
bew. op de plaats 18 %
onbeweeglijk 30 %
VCM EN SEMENCONCLUSIE
VCM >265.2 x 10^6

TRIAL GEGEVENS NA EERSTE WEEK NAKUUR

HAEMATOLOGIE
Hemoglobine 9.4 mmol/l 8.5 - 11.0
Hematocriet 0.46 l/l 0.40 - 0.50
MCV 89 fl 80 - 100
RDW (anisocytose index) 13.3 % 10 - 15
Trombocyten 244 10^9/l 150 - 400
Leukocyten 5.6 10^9/l 4.0 - 10.0
AUTOMATISCHE DIFFERENTIATIE
Segment 2.9 10^9/l 1.5 - 7.5
Lymfo 1.9 10^9/l 1.0 - 3.5
Mono 0.4 10^9/l 0.1 - 1.0
Eos 0.4 10^9/l 0.0 - 0.5
Baso 0.0 10^9/l 0.0 - 0.2
CHEMIE
Natrium 139 mmol/l 135 - 145
Kalium 4.0 mmol/l 3.5 - 5.1
Ureum H 6.8 mmol/l 2.5 - 6.4
Kreatinine H 107 umol/l 64 - 104
MDRD klaring 68(1) ml/min/1.73@ > 60
Bilirubine totaal 8 umol/l 3 - 20
Alkalische fosfatase 39 U/l 0 - 115
Gamma GT 15 IU/l 0 - 55
ASAT H 44 U/l 0 - 35
ALAT H 46 U/l 0 - 45
LD 190 U/l 0 - 248
CK H 806 U/l 0 - 171
Albumine 42.4 g/l 35 - 55
Calcium 2.29 mmol/l 2.15 - 2.55
Cholesterol 4.5 mmol/l 0.0 - 7.4
LDL cholesterol 3.4(2) mmol/l 0.0 - 4.5
HDL cholesterol 1.0 mmol/l 0.9 - 1.7
CHOL/HDL ratio 4.6
Triglyceriden nuchter 1.0 mmol/l 0.6 - 2.2
CHEMIE: T-MARKERS
PSA 0.96 ug/l 0.1-2.0
GLUCOSE
Glucose orienterend 5.2 mmol/l 3.5 - 7.8
ENDOCRINOLOGIE
T4 Vrij 12.6 pmol/l 10.0-19.0
TSH 1.82 mU/l 0.27-4.20
LH L <1 U/l 1 - 12
FSH L <1 U/l 1 - 12
Oestradiol 17 ß 70 pmol/l 40 - 162
Testosteron totaal 23.5 nmol/l 9.0 - 37.3
SHBG 24 nmol/l 14 - 71
Testosteron Vrij (bereke@ 621 pmol/l 100 - 1290
URINE: SCREENING
Hemoglobine n.aant. n.aant.-spoor
Leucocyten n.aant. n.aant.
Glucose kwalitatief n.aant. n.aant.
Ketonen n.aant. n.aant.
Soortelijk gewicht L <1.005 kg/l 1.010 - 1.030
pH 7.0 5.0 - 8.0
Eiwit kwalitatief n.aant. n.aant.
Nitriet n.aant. n.aant.
SEMENANALYSE/FERTILITEIT
volume 2.5 ml > 2.0
pH 7.7 > 7.2
viscositeit normaal normaal
concentratie 8 10^6/ml > 15
leucocyten <1 10^6/ml < 1
agglomeratie neg negatief
MOTILITEIT
goed prog. 0 %
matig prog. 6 %
bew. op de plaats 8 %
onbeweeglijk 86 %
MORFOLOGIE
normaal niet te bepalen % > 4
abnormaal niet te bepalen
VCM EN SEMENCONCLUSIE
VCM 1.2 x 10^6

Op 29 maart had ik mij derde meting, waarvan ik de resultaten over een week krijg. Hieruit kan ik opmaken hoe mijn herstel is verlopen na 3 maanden.
Gevoelsmatig ben ik goed hersteld. Ik heb geen enkele dip gehad na de kuur. Voel me tot de dag van vandaag top. Het enige duidelijk verschil is energie. Ik herstel duidelijk minder snel van trainingen en heb iets minder energie. Maar verder voel ik me net als voor de kuur. Ook geen last van een dip in seksdrive.

Maar zoals ik al aangaf wilde ik hier een vervolg aan geven en dan moet ik ook gelijk eerlijk bekennen dat ik vorige week maandag de eerste injectie heb gezet:D. Eigenlijk wilde ik er verder niets over loggen, maar nu ik weer aan het schrijven ben heb ik besloten om ook deze kuur te gaan loggen. Ik ga vanmiddag wel even de eerste week log posten!

Mei 2014.jpg

okt-dec 2016.jpg

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Wxng
Back
Naar boven