XXL Nutrition

Selectie Belgie

1e helft was goed, maar 2e helft lieten de Rode Duivels zich als lammetjes naar de slachtbank leiden...

Jup, zo is het altijd, geven ze ons hoop en daarna ontgoochelen ze ons weer. Ging eerst niet kijken, maar heb het toch niet kunnen laten. Na de 2-0 heb ik het voor bekeken gehouden en mijn gecontreerd om straks nog een stapje te zetten. Ik neem aan dat het 2-0 is gebleven?? En zoals al verwacht thuis tegen Kazachstan en thuis tegen Polen, kwalificatie naar de kloten :D. God ja, rene zou beter beginnen bouwen aan een jonge talent volle groep voor het wk 2010. En de oudere spelers niet meer selecteren buiten Simons dan. Martens heeft me zwaar ontgoocheld, dat moest ik nog kwijt.

2-0? Keek net op teletekst en zag 4-0 staan.

Zie ik ook net omg :roflol:, waar zijn we mee bezig.

Ik moet eerlijk zeggen dat Belgie mij heel erg heeft teleurgesteld.. aanvankelijk kende ik de spelers niet zo goed maar mag toch stellen dat ze compleet zijn vernederd in Lissabon... wat hadden ze gedacht? dat ze 90 minuten konden verdedigen en tijd rekken en dat het allemaal goed ging tegen één van de of mischien wel het beste team van Europa? In de eerste helft speelde POrtugal nog in een laag tempo en vooral ieder voor zich maar toen na rust er de versnelling in kwam was Belgie helemaal kansloos.. het is 4-0 geworden en vreemd genoeg was Steinen (de keeper) nog de beste speler aan Belgische kant... POrtugal kreeg nog de kans om 'gallery play' te gaan spelen wat het eigenlijk voor de Belgen nog pijnlijker maakt...

Dit Portugal is goed bezig... allemaal jonge spelers met veel talent.. en dan te bedenken dat ze nog zonder Deco, Simao, Maniche, Costinha en Manuel Fernandes hebben gespeeld om er maar een paar op te noemen...

Idd al is M. Fernandes nooit een basispeler geweest, maar je hebt gelijk al heb ik maar 55min van de wedstrijd gezien, ik wist al genoeg. Rene dacht idd op de 0-0 te speculeren en dat er een eens een vrije trap of corner juist viel op het hoofd van Van Buyten, Clement of een Felliani. God ja andere bondscoach en een andere bank zou het heel aangenamer maken voor het belgische volk. Al moet ik wel toegeven dat wij voorlopig de mindere zijn in het rijtje: Portugal, Servië, Polen en Finland en dit is rampzalig. Dat we landen als Polen en Finland en zelfs Servië( want buiten vidic, zigic en stankovic hebben ze ook niet zoveel talent, en dan tel ik kezman al niet meer mee, moet belgie in normale omstadigheden gewoon beter doen). Maar ja, we zijn in een dieptepunt, beland en geen mens die er ons kan uit halen met het beleid van de (amateuristische) Bond.

:roflol: owned

• Topic Starter Topic Starter

Ik begrijp niet dat ze de 1ste helft goed vonden , 30% balbezit & een halve kans laten we niet overdrijven :o

Dit Portugal is goed bezig... allemaal jonge spelers met veel talent.. en dan te bedenken dat ze nog zonder Deco, Simao, Maniche, Costinha en Manuel Fernandes hebben gespeeld om er maar een paar op te noemen...

Jammer dat ze nu een echte killer missen sinds Pauleta er niet meer is.

Jammer dat ze nu een echte killer missen sinds Pauleta er niet meer is.

ben niet rouwig om het vertrek van Pauleta.. nooit echt een goede voetballer gevonden (wel in clubverband maar niet in het nationale elf) maar Hugo Almeida wordt wel een goede en in de beloftes komen nu ook wat jonge talenten met veel potentie.. maar met spelers als Ronaldo, Quaresma, Nani en Simao heb je eigenlijk niet eens spitsen nodig :D

De kranten na onze zoveelste afgang :roflol:

"Duivels zijn als lantaarnpalen zonder licht"

ma 26/03/07 - Wat vonden de kranten van de 4-0-nederlaag van de Rode Duivels in Portugal? Een overzicht.
"Onze Rode Duivels hebben in Portugal het statuut verworven van lantaarnpalen waarin zelfs geen licht meer brandt", klinkt het in Het Nieuwsblad. (Belga) "Op het EK van 2008 in de Alpen jodelen ze straks zonder de Belgen. Het EK is niet meer dan een dronkemansdroom, en dat halverwege de kwalificatie."

"Daniel Van Buyten is het symbool van de grauwe realiteit van het Belgische voetbal. België telt niet meer mee."

"Onze beloften spelen in juni wel een EK. Zowaar een lichtpunt in de pikdonkere tunnel waarin de bond al jaren zijn weg kwijt is."

"Leve de toekomst. Of krijgen we weer een strategische dwaling van de bond." "Pers en bond worden gek van Vandereycken"
"Wij behoorden bij zijn aanstelling tot de aanhangers van Vandereycken, maar beginnen te vrezen dat we ons vergist hebben", zegt De Standaard.

"Hij slaagde er niet in voor een sportieve of tactische meerwaarde te zorgen. Hij jaagt ook iedereen onnodig de kast op. De pers wordt gek van zijn aanpak, en de bond van zijn starheid." Het Laatste Nieuws: "Te dom, te traag, te tam"
"Een nederlaag van de nationale ploeg speelt zich steeds volgens hetzelfde scenario af: onmachtig in het offensief, suïcidaal in de defensie", schrijft Het Laatste Nieuws. "Te weinig kwaliteit en te weinig mentaliteit. Te dom, te traag, te tam. Beste mensen, we kunnen niet beter. Face it."

"Offensief halen de Rode Duivels niet de norm. We hebben geen snelheid, geen ritmeversnelling en geen explosiviteit."

"Altijd weer Daniel Van Buyten... Wat baten twee maanden voorbereiding en een week training, als bij 0-0 eentje doodleuk de bal inlevert?", vraagt de krant zich af.

"Schuldigen? Alvast niet de bondscoach. Al eens gereden met een wagen met een lege benzinetank?" Gazet van Antwerpen: "Pijn aan de ogen"
"Het verschil in kwaliteit deed pijn aan de ogen. België stond erbij en keek ernaar. Gedegradeerd tot wat ons land opnieuw is: een ploeg die tekortschiet op alles wat topvoetbal zo mooi maakt", zo staat het in Gazet van Antwerpen. De Morgen: "Vandereycken doet zijn best"
"Natuurlijk moet René Vandereycken bondscoach blijven", vindt De Morgen. "De man is een beetje koppig, maakt niet makkelijk vrienden, maar hij doet zijn best."

"Een acutere vraag: zijn die Rode Duivels nog wel het visitekaartje van de bond? Op het EK kunnen de beloften zich plaatsen voor de Spelen."

"In elke andere sport zou voorrang gegeven worden aan de beloften. Dat bepalen niet de bondscoaches, wel de bondsleiding." Le Soir: "Vandereycken niet de hoofdschuldige"
"Vandereycken krijgt al enkele maanden kritiek. Logisch, maar toch is hij niet de hoofdschuldige voor de 4-0 in Portugal", zegt Le Soir. "Van Buyten flaterde bij de eerste goal, Stijnen ging onder de bal door bij de tweede, Van der Heyden werd belachelijk gemaakt bij de derde en de hele ploeg bij de vierde."

"De Duivels hebben laten zien waar hun limieten liggen. Kwaliteit is de basis voor alles, maar die ontbreekt bij de Belgen."

"Er is geen hoop meer voor de doodzieke patiënt. We kunnen alleen nog huilen en bidden."

"De echte vraag die we ons moeten stellen is: mochten we echt op beter hopen in Lissabon? Nee." La Dernière Heure: "Hoop was naïef"
"We hoeven ons niet langer te verstoppen achter mogelijke kwalificatiekansen, want de situatie is desastreus", vindt La Dernière Heure. "Dat Kazachstan Servië kon kloppen, gaf ons hoop. Alles leek mogeijk in de groep, maar dat was naïef."

Van Buyten kunnen ze beter niet meer oproepen , hij heeft zelf gezegd niet meer op zijn 'gemak' te zijn bij de Rode Duivels.

Het was ooit anders :(

_1859565_vanbuyten151.jpg

Wilmots Voor Trainer!!!

Misschien was dit het wel....

Wat me opvalt is dat het met de huidige Belgische groep iedere keer weer verkeert gaat en dat er geen chemie tussen de spelers is, terwijl er best voldoende kwaliteit aanwezig is;). Tid voor flinke veranderingen dus:D.
Heb jullie voetbal eens eens een tijdje in de gaten gehouden, ook de spelers buiten de lands grenzen...zou voor de onderstaande samenstelling kiezen...gericht op de toekomst maar ook voor nu prestatie gericht:study: .

Brian vandenBusche

Tomothy Derijck-Timmy Simons-Thomas Vermaelen-Vincent Lachambre

Laurant Delorge-Jan Vertonghen-Maarten Martens-Stefan Tanghe

Luigi Pieroni-Mousa Dembele

Rest selectie:
Stijn Stijnen
Wim Raymaekers
Anthonny vandenBorre
Kristof Imschoot
Tom Caluwe
Jamaique vanDamme
Tom de Mul
Koen Dearden

Verder speelt er nog een gast van wie ik zo niet op de naam kan komen aardig bij RBC en is Kevin van Dessel van Roda JC ook nog steeds een optie.

Ff heeeeel wat anders dus:eek: :D.

Kijk, dit gaf ik een tijdje terug aan;) ...en wat gebeurd er...:( .
Denk dat er toch eens heel goed in Belgie gekeken moet worden wat hier boven staat en wat ik een aantal maanden aangaf m.b.t. de technische
staf:rolleyes: .

Terug
Naar boven