AndroidHealthClinic

selectie rode duivels

Nederland wordt op het moment vertegenwoordigd door 3 spelers in de champions league finale.

Op zich stelt Nederland ook niet veel meer voor Europees hoor. Zijn er ploegen in de CL geraakt? Zoja, groepsfase overleefd? Volgens mij niet en ook in de Europa League was het gene vette ...

Buiten, zoals je net hebt aangehaald, enkele top-spelers in grote ploegen, is het niet veel meer :( Jammer!

Nogal logisch als er geen geld is.

Op zich stelt Nederland ook niet veel meer voor Europees hoor. Zijn er ploegen in de CL geraakt? Zoja, groepsfase overleefd? Volgens mij niet en ook in de Europa League was het gene vette ...

Buiten, zoals je net hebt aangehaald, enkele top-spelers in grote ploegen, is het niet veel meer :( Jammer!

Enkele topspelers in grote ploegen? Als de Belgen zich hier beroepen op topspelers in Europa dan heeft Nederland er wel een stuk meer.

Maar op clubniveau stelt Nederland ook niet zo veel meer voor, jammer dat geld zo´n grote invloed heeft.

Overigens zat er natuurlijk een Nederlandse ploeg in de groepsfase, want dat is ieder jaar zo. De kampioen gaat naar de CL.

Het was dit jaar AZ, maar daar zitten teveel Belgen, dus die konden niets waar maken.

Je hoeft mij niet aan te vallen, jij komt hier verkondigen hoe goed Anderlecht wel niet is. Wou alleen even die bubble van je lek prikken.
Lukaku is een leuke speler, maar voordat ie er in een grote competitie veel in heeft gelegd ben ik niet overtuigd.

als t moet kom ik et hier nog 1000 keer verkondigen hoe goed paars-wit wel is :cool:

Mag wel hoor, doet je geloofwaardigheid alleen geen goed.

Je hoeft mij niet aan te vallen, jij komt hier verkondigen hoe goed Anderlecht wel niet is. Wou alleen even die bubble van je lek prikken.
Lukaku is een leuke speler, maar voordat ie er in een grote competitie veel in heeft gelegd ben ik niet overtuigd.

lukaku had er 30 gemaakt in nederland. Als ruiz daar 23 goals maakt, en hij in de belgische nooit boven de 13 goals kwam, zegt toch wel genoeg imo.

Van der Wiel kan er van meespreken ;).

je kan hem natuurlijk technisch niet vergelijken met een messi of cronaldo, maar moet toch zeggen dat het de eerste keer in mijn leven is dat ik een belgische speler zo zag ownen op die leeftijd.

Ja Afonso Alves maakte er 34 in Nederland, maar in Engeland raakte die geen pepernoot. Vandaar dat ik zeg dat Lukaku het in Belgie wel leuk doet, maar bewijzen doe je in een grote competitie.

lukaku had er 30 gemaakt in nederland. Als ruiz daar 23 goals maakt, en hij in de belgische nooit boven de 13 goals kwam, zegt toch wel genoeg imo.

Van der Wiel kan er van meespreken ;).

je kan hem natuurlijk technisch niet vergelijken met een messi of cronaldo, maar moet toch zeggen dat het de eerste keer in mijn leven is dat ik een belgische speler zo zag ownen op die leeftijd.

:roflol:

Het zegt net zoveel als Sonck zeker?

Nogal logisch als er geen geld is.

Nope, geld is inderdaad de hoofdfactor nu en zowel de Belgische als de Nederlandse clubs hebben het niet :D

Enkele topspelers in grote ploegen? Als de Belgen zich hier beroepen op topspelers in Europa dan heeft Nederland er wel een stuk meer.

Maar op clubniveau stelt Nederland ook niet zo veel meer voor, jammer dat geld zo´n grote invloed heeft.

Haha, wij Belgen, of ik toch, doen geen beroep op enkele topspelers in Europa ... we hebben er amper :p Buiten Vermaelen en Van Buyten, is er geen enkele Belg in een echte topclub, terwijl dat bij Nederland wel het geval is.

Overigens zat er natuurlijk een Nederlandse ploeg in de groepsfase, want dat is ieder jaar zo. De kampioen gaat naar de CL.

Het was dit jaar AZ, maar daar zitten teveel Belgen, dus die konden niets waar maken.

Haha, steek het maar weer op de Belgen ja ;)

Btw, Standard heeft AZ eruit gekicked dit jaar, uit de CL, terwijl RSCA dan weer Ajax uit de Europa League heeft gekegeld. Dit jaar waren de Belgische clubs toch sterker dan de Nederlandse clubs :)

Ach, zowel België als Nederland moet niet te hoog van de toren blazen, want beiden stellen niets meer voor in Europa.

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Het zegt net zoveel als Sonck zeker?

Sonck is goed genoeg voor in België en daar blijft het bij :)

Met zen ervaring zou die ook Europees nog wel nu en dan eens een goaltje meepikken, maar nee, Sonck is geen topspeler :D

Btw, Standard heeft AZ eruit gekicked dit jaar, uit de CL, terwijl RSCA dan weer Ajax uit de Europa League heeft gekegeld. Dit jaar waren de Belgische clubs toch sterker dan de Nederlandse clubs :)

Ach, zowel België als Nederland moet niet te hoog van de toren blazen, want beiden stellen niets meer voor in Europa.

Anderlecht heeft Ajax eruit gegooid? :scratch: Dat was toch echt Juventus.

True.

haha, ja hij is geen doelpuntenmaker, maar dat zegt niet alles. Hij is de man met de actie.
Ik snap trouwens niet wat hij nog in de eredivisie doet, hij kan beter naar Engeland of Spanje ofzo gaan.

Idd Dembele is best een goede voetballer in vorm. Sterk snel en moeilijk van de bal af te krijgen.

Je bent niet erg op de hoogte he? Ajax was al door toen ze tegen Anderlecht moesten.

Dus?

Tegen Juventus eruit gekegeld worden is inderdaad beter dan tegen Atlethic Bilbao mogen spelen :D

Als Ajax kon, zouden ze graag genoeg 1st geeindigd zijn, maar RSCA was nu eenmaal beter dit jaar ...

Ajax was gewoon niet gemotiveerd, omdat ze al door waren.

1. (1) Real Madrid 401,4 miljoen euro
2. (3) FC Barcelona 365,9
3. (2) Manchester United 327,0
4. (4) Bayern München 289,5
5. (6) Arsenal 263,0
6. (5) Chelsea 242,3
7. (8) Liverpool 217,0
8. (11) Juventus 203,2
9. (10) Internazionale 196,5
10. (7) AC Milan 196,5
11. (15) Hamburger SV 146,7
12. (9) AS Roma 146,4
13. (12) Olympique Lyon 139,6
14. (16) Olympique Marseille 133,2
15. (14) Tottenham Hotspur 132,7
16. (13) Schalke 04 124,5
17. (nieuw) Werder Bremen 114,7
18. (20) Borussia Dortmund 103, 5
19. (nieuw) Manchester City 102,2
20. (17) Newcastle United 101,0

De reden waarom Nederlands of Belgisch clubvoetbal niet zo snel meer succesvol zal worden in Europa. PSV komt aan 65 miljoen begroting en Anderlecht haalt krap de 40 miljoen. Dan tel je gewoon niet mee in Europa. Met de nationale elftallen is het een ander verhaal, dat is meer afhankelijk van goede jeugdopleidingen en gelet op de huidige staat van het voetbal in Nederland en Belgie is dat in Nederland beter geregeld.

Terug
Naar boven