Fitness Seller

Senior stelt zich voor...

Skindowz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal. Ik ben een man van midden 50 en ga nu pas met bodybuilding beginnen. Hoewel ik me besef dat het een lange en moeilijke weg gaat worden ben ik vastbesloten dit te gaan doen en vol te houden. Ik heb uiteraard geen podiumaspiraties, maar wil binnen een jaar een goed lichaam hebben. Met een goed lichaam bedoel ik duidelijk gespierd met een vetpercentage van rond de 9%. Ik ben 1.80 lang, weeg 79 kilo en heb nu een vetpercentage van rond de 20%. Ik ben bereid 7x per week te trainen en mijn voeding aan te passen waar nodig. Ik stel (nog) geen vragen op dit forum. Ik ga eerst zo veel mogelijk lezen en leren over trainings- en voedingsschema’s. Ik heb een buikje dus daar moet ik eerst van af.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik thuis een volwaardige fitnessruimte heb; uitgebreid Kettler krachtstation, crosstrainer, loopband, hometrainer, dumbbell’s en zelfs een gevulde koelkast J. Ben nu op zoek naar een halterbank met gewichten, gewoon omdat het mij lekker lijkt om met een halter te trainen.

Ik ben net begonnen met trainen (nog zonder serieus schema) en ben aan het experimenteren met voeding om eerst het vet er af te krijgen. Als er nog mensen zijn met goede tips dan hoor ik die graag. Als er mensen zijn die van plan zijn te zeggen: niet aan beginnen, dat gaat je nooit meer lukken… doe geen moeite. Ik ben vastbesloten en vastberaden en het gaat mij zeker lukken. Waar een wil is, is een weg! Alvast bedankt voor jullie goede raad, advies en tips.

Welkom! Ik raad wel aan om je voeding met een goed schema te gaan volgen.

Welkom 35pluser :)
Dat goed lezen is een uitstekend idee, dan kom je al een heel eind hier op dbb..

Succes met je doelen........

• Topic Starter Topic Starter
Welkom! Ik raad wel aan om je voeding met een goed schema te gaan volgen.

Yep, ga ik zeker doen. Ik heb wel eens gehoord dat een sixpack voor 75% in de keuken wordt gemaakt en voor 25% in de sportschool. Ik ben al begonnen met het samenstellen van een schema. Best moeilijk, maar niet onmogelijk.

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Welkom 35pluser :)
Dat goed lezen is een uitstekend idee, dan kom je al een heel eind hier op dbb..

Succes met je doelen........

Bedankt! Aan de ene kant wordt ik van jullie veel wijzer hier, maar ik moet oppassen dat ik straks door de bomen het bos niet meer zie :cool:.

Duwtje in de rug...

Beste forumgenoten. Ik heb al aardig wat weggelezen op dit - overigens uitstekende - forum, maar het duizelt mij een beetje. Ben 2 kilo afgevallen in 2 weken en nu enigszins stabiel. Voel me in de schouders wat strakker. Ik train iedere dag. Ene dag cardio, andere dag KT, maar ik raak mijn buik(je) niet kwijt. Kan iemand mij een beetje op weg helpen qua trainings- en voedingsschema zodat ik i.i.g. een beginnetje heb? Er staat zat online, maar deze zijn vor jonge gasten als jullie :-). Ik wil er eventueel best voor betalen. Ik heb een 'sportschool' thuis, dus geen hulp.

Specs: man, 54 jaar, 180 cm, 20% vet, strak lichaam maar een buikje.

Goed initiatief. Leer de oefeningen goed aan, kijk veel naar filmpjes op youtube aangezien je thuis traint. En probeer een squatrek te kopen met een stang met gewichten zodat je kunt squaten en deadliften want dat zijn de effectiefste oefeningen.

Wat houd de sportschool thuis in?
Verder over het 'buikje' die is niet na 2 weken weg, met keihard trainen en goede voeding misschien naar een halfjaar.

Welkom en succes maatje

Deze inlijsten en in je sportschool ophangen ;)

leeftijd.JPG

Wat houd de sportschool thuis in?
Verder over het 'buikje' die is niet na 2 weken weg, met keihard trainen en goede voeding misschien naar een halfjaar.

Hoi Vali. Bedankt voor je reactie. Thuis heb ik een grote ruimte met een uitgebreid Kettler krachtstation, crosstrainer, loopband, hometrainer, dumbell’s, halterbank met halters en een koelkastje. Daarnaast een XBox360 voor o.a. de yoga en andere oefeningen. Het zou inderdaad best kunnen dat het een half jaar duurt om de buik weg te krijgen. Geduld hebben dus en hard werken. Ik begin iedere ochtend met een uur cardio en iedere avond 1 à 1,5 uur krachttraining. Ik ben in drie weken tijd slanker geworden, significant sterker en vooral tussen de oren gaat het prima!

Laatst bewerkt:
Inspirerend! Ik ben nu 16 jaar en wil ook graag beginnen. Mooi dat BB een sport is zonder leeftijdsgrens. Ik wens je veel succes!

Mijn belangrijkste tip is zorg ervoor dat je geen blessures oploopt! Wij vijftigers zijn hier veel gevoeliger voor en herstellen uiteraard veel minder goed/snel.
In mijn ogen is het super belangrijk dat je de oefeningen correct uitvoert en met de juiste intensiteit, gewicht is veel minder belangrijk. Een van de kritieke spiergroepen bij onze leeftijd is wel de schouders, zorg dat je ook goede oefeningen uitvoert om deze soepel te houden, oa. de rotator cuff oefeningen!

Inspirerend! Ik ben nu 16 jaar en wil ook graag beginnen. Mooi dat BB een sport is zonder leeftijdsgrens. Ik wens je veel succes!
Top man! Doen! Ik wou dat ik begonnen was toen ik 16 was ;)

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Mijn belangrijkste tip is zorg ervoor dat je geen blessures oploopt! Wij vijftigers zijn hier veel gevoeliger voor en herstellen uiteraard veel minder goed/snel.
In mijn ogen is het super belangrijk dat je de oefeningen correct uitvoert en met de juiste intensiteit, gewicht is veel minder belangrijk. Een van de kritieke spiergroepen bij onze leeftijd is wel de schouders, zorg dat je ook goede oefeningen uitvoert om deze soepel te houden, oa. de rotator cuff oefeningen!
Thanks, Bunker. Ik zit nog goed in elkaar, maar zal er op letten dat dit zo blijft :-).

Hey oldie. Waar begin je aan zeg. Weet wat je zegt en doe wat je weet.
Je buik is je grootste obstakel en dat zal voorlopig zo blijven. Het is het eerste wat groeit en het laatste wat slinkt.
Maar waar een wil is is een weg.
Het belangrijkste is je voeding. Zorg dat dat goed is. Kijk wat je lichaam doet als je bv je brood totaal weg laat of je melk. Of een combinatie daarvan.
Alcohol moet je absoluut mijden. En geen "ach een glaasje kan toch wel" smoes aannemen. Jij wilt iets dan meot je er wat voor doen ook.
En kloot vooral flink aan met allerlei oefeningen. Probeer en ervaar. En als je een maand of wat verder bent, concentreer je dan op een goed schema. En een goed schema is iets wat bij jou past en doet wat het moet doen.

Succes. Enne vraag maar raak als je iets wilt weten. PB mag ook.

Welkom en succes maatje

Deze inlijsten en in je sportschool ophangen ;)

leeftijd.JPG
Die metamorfose en dat lichaam op 74 jaar is niet naturel. Dit is wel met een goede ondersteuning van anabole steroïden. Tussen je 50 en 60ste is dit nog mogelijk maar als je dit lichaam nog hebt na je 70ste is er wel veel meer nodig dan trainen en voeding.

Die metamorfose en dat lichaam op 74 jaar is niet naturel. Dit is wel met een goede ondersteuning van anabole steroïden. Tussen je 50 en 60ste is dit nog mogelijk maar als je dit lichaam nog hebt na je 70ste is er wel veel meer nodig dan trainen en voeding.

Wrong. HGH in pilvorm, echt Amerikaans.

Terug
Naar boven