AndroidHealthClinic

sets en reps voor kracht

en als je dan een split neemt, waarbij je elke spier 2x traint per week zou dat ook goed helpen? Want ik ga gewoon ook graag trainen:D

Dat maakt verder niet uit nee.

Het kan ook een push/pull split die je 2x per week doet oid.
Belangrijker is dat je tav. de kracht-focus minimaal 2x per week desbetreffende spiergroepen/lifts doet.

• Topic Starter Topic Starter
check ga is verder in push en pull opzoeken;)
en krachtstats zijn:

bench 1* 85kg
squat 1* 115kg(maar nu wel dieper dan vroeger:p)
deathlift: max ik niet. Ga ik altijd tot 100kg en dan nog 7 reps met de 100kg

Nog even terzijde.

Aannemend dat je met 4 of 5 splits bedoeld, verdeling van alle spiergroepen over 4 of 5 dagen waarbij je 'alles' 1x per week traint............

Dan is dat op z'n zachtst gezegd verre van optimaal voor de focus op kracht.

Ontwikkeling van (maximale) kracht is veel meer gebaat bij een hogere frequentie waarmee je de lifts/spiergroepen per week uitvoert.

Vandaar dat 3x per week Fullbody of 2x per week in een LB/UB opzet veel betere kandidaten zijn voor jou doelstelling: Zo snel mogelijke kracht-toename.

Op zich kun je in een split best aardig wat lifts doen, misschien zelfs wel meer als een ub/lb schema.
borstdag : bankdrukvarianten
armendag : small drukken, weighted dips.
schouderdag : alle schouderpress varianten.

Dus als bankdrukken je prioriteit geeft vind ik een split best een aardig schema. Met squaten en deadliften is het wel te weinig imo.

mooie stats toch al :) ik zou dan eens verdiepen in Texas Method en op:
Maandag:
- Bench 5x5
- Squat 5x5
- Rows 3x8
(ik deed nog dips en biceps curls)

Woensdag:
- Front squat 3x3
- Mil press 3x3
- Chinups 3x8 ofso
(ik deed nog abs en stretchwerk)

Vrijdag:
- bench max (1rm, 2rm, 1x3, ...)
- Squat max (1rm, 2rm, 1x3,...)
( ik deed nog incline bench, event training,...)

Grtz.

• Topic Starter Topic Starter
Ga mij eens verdiepen in de verschillende opgenoemde trainingsmethoden en ga dan er 1ntje kiezen, in afwachting doe ik voort met wat ik nu bezig ben, alvast bedankt;):D

Terug
Naar boven