MuscleMeat

Shake, graag wat advies

King128

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
75kg
Hallo, ik ben sinds een maand begonnen met fitniss 2-3x in de week.
nu hoort daarbij natuurlijk goeie voeding.

ik ben van plan na elke training een shake te drinken die ik zelf maak.
ik doe het volgende erin:
1 Kiwi
1 Appel
3 aardbei
100gr magere kwark (optimel) met appel en kaneel
1 rauwe ei

is dit verstandig om te doen, en moet ik nog wat toevoegen of weglaten ?

ik begrijp dat na het sporten je veel snelle eiwitten moet innemen en de beste manier daarvoor is rauwe eiren, moet ik misschien nog 1 of 2 eieren toevoegen ?

ik hoor het graag.
mvg

Koop whey. Wil je het toch zo nodig doen, laat dat rauwe ei dan weg en doe er brinta bij

• Topic Starter Topic Starter
ok, maar voor de rest is alles prima, nu alleen nog de ei vervangen door brinta.

meer kwark en dan naturel 250 gram erin

Hoe kom je er trouwens bij dat rauwe eieren het beste zijn xd? Kook dan gewoon je eieren heb je hetzelfde effect en je loopt dan geen kans een salmonella infectie op te lopen.

goeie vraag, ik las veel berichten op verschillende forums over mensen die rauw eieren aten en daar dus voorkeur aan gaven. vandaar dat ik dat aannam.
enigste verschil lijkt mij is de tijd die je eraan besteed.

eieren kook ik altijd 3 dagen in het vooruit, hoef je maar 2x per week even een 15min eraan te besteden, en het bespaart je zoals gezegd kan op infecties.

rauwe eieren beter als gekookt, hoe komen ze erop. verschil wat er misschien is, is verwaarloosbaar

Sterker nog: gekookt worden de eiwitten veel beter (bijna 2x zo goed) opgenomen.

Koken dus!

oke, dan worden ze invervolg gekookt.
verder nog toevoegingen aan de shake ?
misschien een banaan ? of heeft dat niet echt meerwaarde.

Beter koop je whey. Eieren bestaan uit albumine, dat relatief traag opgenomen wordt.

Na je training heb je juist snelle eiwitten nodig. Je shake is op dit moment alleen goed voor koolhydraten.

Biologische beschikbaarheid van eiwitten in gekookte eieren is inderdaad pakken beter als van rauwe eieren. Koken die handel dus.

Verder over je shake : Hoe past dit in je schema ? Probeer je af te vallen of bij te komen ? In het eerste geval : hou het simpelweg op snelle eiwitten. Tweede geval mogen er een load aan carbs bij.
Verder zou ik niet opteren voor kwark na je training aangezien dit trage eiwitten zijn en je lichaam snelle eiwitten nodig heeft. Whey is ideaal hiervoor.

Beter koop je whey. Eieren bestaan uit albumine, dat relatief traag opgenomen wordt.

Na je training heb je juist snelle eiwitten nodig. Je shake is op dit moment alleen goed voor koolhydraten.

+1 dit= de whey geen kwark

de kwark eet je best voor het slapen ( langdurig trage afgifte van de eiwitten naar je spieren)

dan de brinta of havermout toevoegen
+ nog banaan voor de snelle suikers. :p

doel van mijn training is aankomen in spiermassa. veel vet heb ik niet ( tenminste niet zichtbaar )
ik ben 1.82m en weeg ong 74-75KG. ik sport 3x in de week en dat is vrij intensief en voornamelijk geconcentreerd op kracht training en boven lichaam en ook benen.

ik wil het eerst houden bij voedsel wat ik gewoon in de winkel kan kopen, mocht ik wat meer geld te besteden hebben ga ik wel over op whey.

er mogen dus meer snelle eiwitten en ?carbs? ben nog niet zo goed in alle termen en afkortingen, maar carbs zijn koolhydraten ?.

hoe kan ik die 2 dingen het beste toevoegen aan mijn shake? met wat voor voedsel

ga zo even naar de winkel namelijk ff wat spulletjes in huis halen voor vanavond, ga zo weer sporten namelijk.

#voor het geval dat ik wel Whey gaat halen, waar en welke ? er is namelijk heel veel keus en heel veel winkels. wil het natuurlijk het beste effect en veel inhoud voor weinig geld.

Laatst bewerkt:
Als je geen whey gaat kopen kan je misschien gelijk na je training een eiwitrijke en carbrijke(langzame KH, geen suikers.) maaltijd nemen.

En voor de maaltijd, direct na training, suikers tot je nemen, bv banaan.

Terug
Naar boven