MuscleMeat

Shivo: Doggcrap it is!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag een "Healtcheck" gedaan op het werk. 101 kg bij 19.6% vet.

vet% is wat aan de hoge kant maar nog niet iets waar ik me zorgen om maak. Die 101 kg maakte mijn dag wel goed... eindelijk boven de 100 kg:D

B2

Quads Leg extention
SS 25 x 115 kg

Hams Seated leg curl
RP 12+5+4=21 x 80 kg

Biceps Cable Curl
RP 8+5+4=17 x 22,5 kg

Calves Standing Calf raises
SS 12 x 70 kg

Traps Dumbbell shrugs
3 x 12 x 16 kg

Lekkere training. Geen bijzonderheden. Volgende week verder verzwaren.

A1
Chest Incline dumbbell press
RP 10+3+3=16 x 34 kg

Back Bent over row (excl stang)
SS 3x12x50 kg

Back Lat Pull down
RP 12+6+4=22 x 80 kg

delts Smith Press
RP 9+5+3= 17 x 45 kg

Triceps Push Down
RP 8+5+5=18 x 37,5 kg

Goede training, voel me echt verrot! Prettige week afsluiting zo..

B1
Quads Legpress
SS 25 x 180

Quads Leg extention
SS 21 x 120 (geen volle set van kunnen maken. volgende week nieuwe poging.)

Biceps Barbell Curl
RP 30 x 35 (verder verzwaren!)

calves Standing calve raises
SS 12 x 70

Traps Shrugs barbell)
3 setjes met 18kg.

hoe gaat het met je DC training? ben benieuwd hoe de results zijn.

Heb al een tijdje niet geupdate maar uiteraard wel getraind. Heb wel 2 trainingen overgeslagen ivm pijn in mijn rug maar dat is inmiddels over.

Als ik naar de resultaten kijk.

Gewicht was 96 kg en is nu 100 kg. Ik ben niet meer gaan eten maar voordat ik met DC training begon had ik net een blesure achter de rug en dus een tijd niet getraind. Voor mijn blesure woog ik 98 kg.
Vooral over kracht ben ik erg tevreden. Ik blijf wekelijks gewichten verhogen terwijl het aantal reps niet afneemt (het aantal reps is zelfs aan de hoge kant). wat ik zelf erg prettig van deze trainingmethode is is dat ik echt helemaal kapot kan gaan. Om een of andere reden lukt mij dat niet bij de "standaard" trainingen maar bij DC kan je me aan het eind echt opvegen. Spierpijn duurt vaak maar 1 dag.

Ook de spiegel toont positieve dingen. Schouders goed rond en borst begin ook weer lekker in vorm te komen. Zelfs mijn vriendin ziet de veranderingen!

Al met al gaat het erg lekker en zal van de week weer even wat trainingen posten.

oke, netjes! ik wil zelf ook gaan knallen en ik denk dat dit wel wat lijkt, ik zit zelf alleen met mn vechtsport dat ik 1x in de week doe dus ik hoop het wat te combineren. maar je ziet na een maand zeg maar al een toename van 2kg? dat is opzich niet heel slecht. hoe is je voeding dan precies? en groei je met andere schemas ook in deze mate? of springt dit er wel uit..

jaren geleden woog ik ook al 98 kg. toen terug gevallen naar 93 en vervolgens heb ik er 3,5 jaar over gedaan om weer terug op de 98 kg te komen. nu 2 kg in een maandje is voor mij een zeer goed resultaat.

Denk ook dat de regelmaat die DC bied hier aan mee heeft geholpen. Trainde wel vaak tot failure maar wel elke week met andere oefeningen. Ik dacht dat afwisseling de key factor zou zijn

Voedingsschema heb ik niet op de laptop staan dus wordt wat lastig posten. Ik eet zo rond de 3500 cal nu. Niet echt clean maar dat boeit me niet.....er moeten gewoon nog meer kilos op het frame! Cutten gaan we ergens volgend jaar doen.

oke nice, ik ga je log in ieder geval volgen. k zit zelf veel aan te kloten en ben al jaren aan het prutsen met pussyschemas en mn voeding deugt ook niet veel van. k groei zelf ook niet hard en als ik het roer om gooi gaat het ook 180 graden om. vandaar dat dit me wel wat lijkt. ben wel benieuwd naar de resultaten van anderen maar dit lijkt wel goed.

k zit aan een zelfde soort indeling te denken als jountes. maar je zit bij DC met bepaalde adempauzes van 10 tot 15 diepe ademhalingen? heb je je daar ook wat in verdiept? of houw je gewoon 1 minuut pauze tussen je sets.

ik beperk mijn pauzes tot 15x ademhalen. Denk dat de korte(re) pauzes een essentieel onderdeel van het schema is.

Verder pak ik 2 opwarmsets en vervolgens 1 werkset onderbroken door twee keer zo een korte pauze. hierbij bereik ik tot 3 x failure binnen de werkset. Een maat die spot bij elke oefening is erg prettig omdat je daardoor nog wat dieper kunt gaan.

nog 1 vraag. waar staan de afkortingen SS en RP precies voor?

nog 1 vraag. waar staan de afkortingen SS en RP precies voor?

Straight Set (1 of 2 setje(s) zonder tot failure)

&

Rest Pause set (1 rest-pause-set = 3x tot failure met hetzelfde gewicht, met minimale rust tussen je sets)

Bij deze ook m'n abonnementje op dit logje :)

Vanaf morgen gaat het loggen weer verder.. Heb m'n ingevulde trainingsschema in de auto laten liggen en ben te lui om het te gaan pakken :P

Even de laatste twee trainingen in 1 posting:

A2
Chest, Machine press
RP 17 x 105 kg
Back, Seated row
RP 21 x 90 kg
Back, Cable pull over
RP 20 x 40 kg
Delts side raises (machine)
RP 28 x 42,5 kg
Triceps dumbbell extentions
RP 15 x 38 kg

en de training van vandaag:

B2
Quads Leg extention
SS 25 x 125 kg
Hams Seated leg curl
RP 24 x 90 kg
Biceps Cable Curl
RP 15 x 25 kg
Calves Standing Calf raises
SS 12 x 85
Traps Dumbbell shrugs
3 x 10 x 22 kg

Als ik de resultaten uit de eerste week naast die van week 5 leg ben ik bij enkele oefeninge meer als 20% in kracht gestegen:) Ik heb nog 1 week te gaan binnen het doggcrap schema dus ben benieuwd wat die laatste week gaat brengen. De week erna wordt een week lang alles supersetten. Daarna weekje rust en dan gaan we weer overnieuw beginnen.:cool:

Terug
Naar boven