Fitness Seller

Shoulder workout

Hoody

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
4.829
Lengte
1m77
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Hmmm, ik loop een beetje vast.. Alleen weet ik niet of het door de cut komt, of door mijn schouderschema. Het lijkt alsof ik iedere schouder workout minder kracht/energie heb, alleen is het fustrerend omdat ik niet weet of het door de lage carb komt, of door overtraining. Dit is mijn schema voor schouders:

4x 8 DB press
4x 12 side raises
4x 12 front raises
4x 12 bent over raises

Dus mijn vraag is: Is dit overkill of niet?

12 setjes voor je schouders??

Ik doe er zelf altijd maar 4 ongeveer. Hangt af van hoeveel inclined bench presses ik gedaan heb van te voren.

12 setjes is na mijn weten standaard voor een wat grotere spiergroep als borst.

Laatst bewerkt:
12 oefeningen??? Waar zie jij dat staan?

1 oefening voorkant schouder laten vallen, die neem je al genoeg mee bij borst

Als jou schouders gewoon goed herstellen, en jij er goed op gaat, dan is dit zeker niet teveel. Ik vindt het eerder wat weinig, vooral voor de achterkant. Ikzelf doe zeker twee zware press oefeningen, en zowel mijn schouders als triceps herstellen goed. Schouders zijn ook een van mijn mijn sterkste spiergroepen en groeiden altijd het snelst. Dat meer presses niet direct overkill is, is dus bij deze bewezen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Kan ik net zo goed achterkant schouders laten vallen, omat ik die bij rug pak..

Nee.

Voorkant schouders pak je twee keer per week, met je borst en met je schouder training.
Om de achterkant van je schouders gelijk te houden aan de voorkomt moet je dus voor de achterkant een net zo hoog volume toepassen. Anders gaat je voorkant voorlopen op de achterkant (iets wat je veel ziet bij beginnen bb'ers).

Vastlopen?
DB presss eens vervangen door military press (barbell)
raises eens met kabels doen ipv met losse gewichten

na een tijdje wat variatie in je schema gooien kan wonderen doen ;)

Terug
Naar boven