Fitness Seller

Side lateral raises

Jacked and Jan

Gr Jan
Elite Member
Waardering
2.306
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Vroeg me af of iemand weet waarom ik geen side lateral raises kan doen?
Vandaag geprobeerd maar ik sloeg de plank volledig mis. Laatste stukje voelde of er een spier ofs te strak stond. Hier had ik maanden geleden ook last van, kon de rest gewoon trainen dus er niet meer na gekeken.

Met de OHP (vandaag begonnen) kreeg ik vandaag bij een wat hogere gewicht ook last rond mijn rhomboid regio (steekje bij het laatste stukje). Eerste keer dat ik de OHP deed.

Zelf denk ik dat ik mijn upper-body flink moet stretchen (nooit gedaan eigenlijk).
En ik zit ook in een kut houding als ik films kijk, leunend op 1 schouder.
Wat denkt DBB?

Deed je vaak behind the neck oefeningen?

• Topic Starter Topic Starter
Nee eigenlijk nooit. Voor schouders alleen machine press

Deze oefeiningen zijn hoog belatsend voor je shouders. Als daar iets mis is met je shouders kan je veel last van ervaren. Misschien moet je eerst (2 tot 4 weken) probeeren deze oefeningen met laag belasting uitvoeren (rond 20 herhalingen zitten) en dan het wat zwaarder probeeren te pakken.

Het is moeilijk zo oordelen.
Probeer misschien met 1 hand tegelijk?

Filmpje? beetje moeilijk gissen zo

Met 1 hand kon ik ze wel uitvoeren 5x, linkerkant ergens rond mijn lat en rechts een beetje bij mijn schouder. Mijn ohp is goed, kreeg alleen 1x pijn bij het cheaten(1e x ohp meteen 40 kg) misschien weet iemand welke spieren je gebruikt als je daar het laatste stukje cheat

---------- Toegevoegd om 08:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:03 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=KoGtrEcsqPQ domme trut die het uitlegt maar dit werkt goed als je schouders wat strak zitten.
http://www.youtube.com/watch?v=2e68jkvZowM voor je lats

en hoe gaan je upright rows? verder idd graag een filmpje

Thx, is proberen. Upr rows nooit gedaan. Maar techniek zal her niet zijn want iets deed al pijn zonder dat ok ooit gedaan had

Met de OHP (vandaag begonnen) kreeg ik vandaag bij een wat hogere gewicht ook last rond mijn rhomboid regio (steekje bij het laatste stukje). Eerste keer dat ik de OHP deed.
Als je nooit OHP hebt gedaan is het sowieso wennen de eerste keer. Je laat spieren samenwerken welke je voorheen wellicht nauwelijks hebt belast. Vertrouw je het niet, laat er iemand naar kijken.

Als ik het zo hoor begin je gewoon met een te hoog gewicht zonder eerst aan de oefening te wennen. Je kan niet zomaar direct knallen op een oefening die je 3 maanden niet hebt gedaan, daar moet je naartoe werken anders kan je geblesseerd raken.

Oké bedankt voor de tips.
Zal voortaan met een lege stang pressen en elke training 2.5 kg toevoegen. Bij 35 KG de volgende training ging het lekker zonder pijn.
Heb ook een tennis bal gekocht om http://i.imgur.com/Nv9h7LG.jpg te doen, en upper-body foam rollen ofcourse.
Face pulls gaan wel gelukkig. Nu SLR nog

Zal over 2-3 weken eens wat laten horen

Oké bedankt voor de tips.
Zal voortaan met een lege stang pressen en elke training 2.5 kg toevoegen. Bij 35 KG de volgende training ging het lekker zonder pijn.
Heb ook een tennis bal gekocht om http://i.imgur.com/Nv9h7LG.jpg te doen, en upper-body foam rollen ofcourse.
Face pulls gaan wel gelukkig. Nu SLR nog

Zal over 2-3 weken eens wat laten horen

tennis bal is te zacht, koop een hockeybal ofzo

Goede warming up doen? Met rotator cuff oefeningen, wall slides, mobiltieit etc.

Als je schouders pijn doen en het ligt niet aan iets buiten het trainen is de oplossing simpel: je doet bewegingen die de structurele integriteit van je schouder in gevaar brengen. En als BB'er/PL zijn er hopen van zulke oefeningen: elke vorm van supine en machine press, elke isolatieoef voor schouders etc.

Waarom moeten olympisch gewichtheffers hun schoudergewricht niet micromanagen met rotator cuff oef, en assistance oef? Omdat de overhead beweging een oefening is die de flexibiteit, balans en kracht van de betrokken gewrichten bevordert.

Dus een staande, losse overhead beweging is eigelijk echt verplicht voor eender welk krachtprogramma als je verdere narigheid wil voorkomen/beperken. Als je daarnaast nog oefeningen wil doen met een groter inherent risico voor gewrichten zoals incline press, zul je beter 'verzekert' zijn.

voor correcte uitvoering en meer uitleg over de inherente risico's van MP, BP en incline BP, zie starting strength

Gewichten rustig opgebouwd en ik kan nu zonder pijn met FROM OHP'en (max gewicht). Veel foam roll plus stretches
SLR nog rustig opbouwen. Weet niet wat het probleem was maar het gaat in ieder geval goed.

Terug
Naar boven