AndroidHealthClinic

Simon geht los

• Topic Starter Topic Starter
19 minuten gaan lopen vandaag, hoog tempo, ik raakte tot mijn verbazing niet hoog in hartslag en in rust had ik maar 62, uitzonderlijk laag voor mijn doen. Ofwel werkt de hartslagmeter niet goed meer ofwel wordt mijn conditie steeds beter. Hiephoi!

Optrekken bovenhands en breed
8 x BW
8 x BW
8 x BW
Optrekken onderhands en smal
8 x BW
5 x BW
6 x BW

BW rows
10 x
10 x
10 x

Standing front press
10 x 50 kg
8 x 60 kg
6 x 60 kg (laatste twee met legdrive)

Buik.

Tijd was op. Ik ben tevreden dat ik weer met een degelijke regelmaat ga trainen. Ik ga proberen om tot nieuwjaar dagelijks te gaan lopen. Het nieuwe jaar een stukje scherper ingaan zou mooi zijn. Mijn vooropgesteld schema volgen zal zijn voor wanneer ik weer meer tijd heb.

Bench press
15 x 50 kg
10 x 70 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg
10 x 100 kg

Incline smith bench press
8 x 60 kg excl. stang
6 x 60 kg
10 x 40 kg (spierspanning)

French press in superset met barbell curl
10 x 30 kg + 10 x 30 kg
8 x 35 kg + 8 x 35 kg

De gym gaat toe tot maandag. Het was een korte training, maar binnen een uurtje word ik alweer op het voetbalterrein verwacht:).

goeie training!

Nice bench :cool:

Succes seffes!

Erg sterk Simon!
Maar om even te zeuren;) Je had bijvoorbeeld ook wel een setje 110kg kunnen doen ipv 3x10x 100kg. Of zat hier een gedachtengang achter?:p

Had ik vorige training gedaan, een piramide is niet altijd nodig, een betere controle over het gewicht is ook eens goed;).

33 minuten gelopen vandaag. Alles ging lekker, ik heb onder het lopen 7 versnellingen gedaan van pakweg 2 à 2,5 voetbalvelden lang. Eerst een warm-up, daarna 3 versnellingen met telkens een lange recup en dan nog 3 met een korte recup en op het einde nog eens alles eruitgeperst.

Simon geht los!, mooie borsttraining bro!

Maak het niet te gek met kerst he ;)

Thx Loo.

Net een 23-tal minuten aan een stevig tempo weesten lopen. Heerlijk in de vrieskou en jawel met korte broek:D.

Optrekken
brede, bovenhandse greep
8 x BW
8 x BW
smalle, onderhandse greep
8 x BW
8 x BW
smalle, bovenhandse greep
6 x BW

Bench press
10 x 70 kg
10 x 90 kg
10 x 100 kg
close grip:
8 x 70 kg
10 x 70 kg

Triceps pushdown
10 x 28 kg
10 x 35 kg
10 x 35 kg

Smith shrugs
15 x 40 kg excl. stang
15 x 50 kg "
15 x 50 kg "

Barbell curlzzz
10 x 25 kg
8 x 35 kg
8 x 40 kg
6 x 45 kg cheat

Buik: 100 reps

Daarna een uurtje minivoetbal. BW is veel gedaald morgenochten ga ik op de weegschaal.

Vanmorgen gewogen op nuchtere maag: 84 kg!

Dit zou voor mij een nagenoeg ideaal gewicht zijn met een lager vetpercentage weliswaar, dus ook meer VVM. Lopen gaat in elk geval al een stuk beter, als ik nu nog zak in BF en hogere ga in VVM heb ik, denk ik, minder ballast mee te sleuren, aangezien spieren nog kunnen werken en vet pure ballast is.

lekker bezig!

Chins
3 x 8 x BW

Standing front press
15 x 30 kg
10 x 50 kg
8 x 60 kg

Incline smith press
3 x 8 x 50 kg excl. stang

Hey Simon, hoe doe je BW rows?

Hey Simon, hoe doe je BW rows?

Ik leg de bar van een Smith machine op één van de onderste drie pinnetjes, kruip onder de bar en ik houd ze bovenhands vast en mijn benen gestrekt op de grond en jezelf zo omhoog trekken:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kan als variatie je benen ook op een bankje leggen of het onderhands proberen, het is niet zo'n lastige oefening, maar wel een leuk extraatje.

Hier zeggen ze ook fatman pull ups tegen zeker? :D

Ik leg de bar van een Smith machine op één van de onderste drie pinnetjes, kruip onder de bar en ik houd ze bovenhands vast en mijn benen gestrekt op de grond en jezelf zo omhoog trekken:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kan als variatie je benen ook op een bankje leggen of het onderhands proberen, het is niet zo'n lastige oefening, maar wel een leuk extraatje.

Kan je in principe met pullups vergelijken? (Dus niet chin maar pullup.)

Kan je in principe met pullups vergelijken? (Dus niet chin maar pullup.)

Ja en nee, maar ik vind het toch anders, aangezien je effectief een roeibeweging maakt. Gewoon even uitproberen, je merkt het vanzelf wel.

Ja, dit wordt ook wel eens de fatman pull up genoemd:D.

Terug
Naar boven